De ce Mercedes-Benz X-Class trebuie să intre în producția de serie?

Mercedes X-Class
,
2.31K 0

Există mai multe zvonuri referitoare la un viitor SUV Mercedes-Benz de clasă mică. Apariția acestei mașini este obligatorie pentru Mercedes, într-un segment cu o creștere rapidă, și s-ar putea numi Mercedes X-Class.

Segmentul SUV-urilor de clasă mică este un segment aflat într-o creștere rapidă în Europa. De la 401.515 de unități în 2013, segmentul a crescut cu 56% până la 625.356 de unități în 2014. Predicțiile sunt extrem de optimiste, cu o estimare de 800.000 unități pentru 2017.

Acest segment în continuă creștere are deja multe modele de mare volum, dar unul singur este premium. Mini Countryman este, pentru moment, singurul SUV premium de clasă mică din cadrul acestui segment, în care concurează cu mașini ca Renault Captur, Peugeot 2008, Nissan Juke și noua Mazda CX-3, dar și cu Honda HR-V începînd din această vară.

BMW va reînnoi actualul Countryman în 2017, noua mașină avînd la bază noua platformă UKL, folosită și la BMW Active Tourer, la noul Mini și la noul X1.

BMW a reușit să construiască o platformă UKL foarte flexibilă, pe care să poată dezvolta mașini de clasă mică și de clasă compactă.

Anul viitor, Audi va lansa noul Q1, bazat pe Audi A1, care va crește șansele modelului Audi A1 în fața familiei Mini. Noul Q1 se va construi la Ingolstadt și va prezenta un interior de calitate superioară și versiuni cu tracțiune integrală.

Dar cum rămâne cu Mercedes? Există zvonuri conform cărora Mercedes plănuiește să extindă cooperarea cu Renault pentru a construi un SUV de clasă mică bazat pe platformă Renault Captur. Dar ideea nu este deloc promițătoare după eșecul înregistrat de transferul de tehnologie Citan/Kangoo.

Iar colaborarea Renault Twingo/smart forfour nu oferă lui smart  forfour acea senzație premium așteptată de clienți. Dar smart rămâne smart și Mercedes este Mercedes.

renault-captur

Chiar dacă Mercedes nu va mai repeta greșeala din povestea Citan/Kangoo, este foarte complicat să construiască un interior total diferit, mai exclusivist ca interiorul modelului Captur, o caroserie mai rezistentă și un tren de rulare mai sofisticat. Iar Captur nu are tracțiune integrală. Cu interiorul de la Captur și cu motoarele de la Renault, a concura cu rivali ca Mini Countryman și Audi Q1 pare o misiune imposibilă pentru Mercedes. Și să nu uităm noua Mazda CX-3, care oferă o senzație premium, prețuri premium, versiuni cu tracțiune integrală și motoare puternice pentru această clasă.

Care ar fi soluția pentru Mercedes? Credem într-o platformă MFA modificată cu tracțiune pe două și patru roți și o combinație între motoarele Renault și Mercedes. Motorul de 1.5 litri/90 și 110 CP și noile motoare diesel de 1.6 litri de la Renault, plus motoarele pe benzină de la Mercedes de 1.6 litri/122 și 156 CP și cel de 2.0 litri/211 CP pentru versiunea de top ar fi alegerea perfectă.

Nimeni nu vrea să vadă sistemul multimedia R-Link de la Renault într-un Mercedes, iar sistemul Comand cu noul ecran de 8 inch și panou de comandă pe tunelul central ar trebui să fie prezent.

În privința designului, conceptul G-Code prezentat anul trecut la Beijing este un punct bun de plecare și arată foarte atrăgător.

Dar cum rămâne cu prețurile?

În cazul Mini/BMW, actuala generație BMW X1 are la bază fosta platformă a limuzinei Seria 3 cu tracțiune spate și prețuri pornind de la 28.150 euro pentru sDrive 18i (150 CP) și 29.600 euro pentru sDrive 16d (116 CP). Un Countryman Cooper cu 122 CP este cotat la 22.700 euro, în timp ce un Mini Cooper D cu 112 CP costă 24.450 euro. În ambele cazuri, există o diferență de preț de 5-6.000 de euro între motoarele comparabile, în timp ce versiunea cea mai ieftină a modelului Mini Countryman One cu 98 CP are un preț de 20.400 euro.

Pe viitor, cea de-a doua generație Countryman și cea de-a doua generație X1 vor folosi aceeași platformă și vor avea în comun multe motoare și multe sisteme de transmisie. Este interesant de văzut dacă BMW va păstra aceeași poziție pe piață pentru X1 și Countryman.

Și Mercedes? Actualul GLA pornește cu cel mai mic motor 180 CDI (un diesel de 1.5 litri/109 CP) de la 30.731,75 euro și 180 (un motor turbo de 1.6 litri/122 CP) la 27.667,50 euro.

Ambele prezintă motorizări mai slabe decât în cazul versiunilor de bază BMW X1. Dar conform aceluiași scenariu, un viitor SUV Mercedes de clasă mică ar putea costa cu 5-6.000 euro mai puțin, iar un diesel de 90 CP și un motor pe benzină de 100 CP s-ar putea apropia de borna de 20.000 euro.

Nu va fi deloc ușor, pentru că Mercedes nu are o familie de modele sub Clasa A, așa cum Audi are A1, iar BMW are Mini cu toate derivatele sale.

Au existat zvonuri conform cărora un SUV mic de la Mercedes ar trebui să-și facă apariția din direcția brand-ului smart. Dar brand-ul smart este limitat la tracțiunea sa spate – platforma cu motorul pe spate, iar aceasta nu se potrivește unui SUV. Iar brand-ul smart nu este suficient de puternic ca să lupte împotriva brandurilor Audi și Mini. În plus, Dieter Zetsche, CEO-ul de la Daimler, exclude din start extinderea brand-ului smart după modelul Fiat 500 sau cel al familiei Mini.

Un SUV de mici dimensiuni sub brandul Mercedes are șanse mai mari, iar numele care se zvonește, Mercedes-Benz X-Class, nu este deloc o idee rea. Dar Mercedes trebuie să se grăbească. Audi Q1 își va face apariția anul viitor, iar Mini va avea un Countryman nou-nouț în 2017.

Cu noile tendințe din cadrul segmentului, Mercedes ar putea vinde cel puțin 100.000 de SUV-uri de clasă mică în fiecare an.

 

Comentati?

Your email address will not be published.