Acum 138 de ani, Mercedes-Benz a pus prima mașină pe drum, mai exact pe Ringrastrasse, în Mannheim, Germania. Karl Benz a proiectat automobilul, iar soția sa, Bertha, a finanțat proiectul. Acesta a fost momentul în care au început să stabilească standardele. De-a lungul istoriei, Mercedes-Benz a inventat și reinventat automobilul, au reușit recorduri pe care apoi, tot ei le-au doborât.
Mercedes-Benz nu doar s-au lăsat duși de valul istoriei. De fapt, ei au scris-o. Asta le place să spună. Și poate chiar am putea să-I credem. Șase minute de răcnete de motor ne plasează la volanul celor mai captivante mașini de curse și legende din trecut, prezent și viitor. Mercedes-Benz a schimbat istoria automobilului în fiecare deceniu, de-a lungul istoriei motorizate.
Mini-documentarul ne ia într-o călătorie prin trecutul, prezentul și viitorul Mercedes-Benz, începînd cu legendarul 300SL Gullwing, care a văzut lumina zilei la începutul anilor 50, când a câștigat cursa amatorilor de la Le Mans. 300SL-ul încă mai concurează astăzi.
Apoi, vedem W196 Racing Car. Trebuie să stai jos ca să poți asculta prețul plătit pentru această legendă motorizată a anilor ’50, la licitație. Este vorba despre29 650 095 de dolari, în iulie 2013 – una dintre cele mai scumpe mașini scoase vreodată la licitație. Ai plăti pe ea o avere, dacă ți-ai permite? Un colecționar entuziast a făcut asta ca să obțină modelul W196 cu care Juan Manuel Fangio a și câștigat.
Să mergem mai departe? Vorbim acum despre 300SEL 6.8 AMG, cunoscut sub numele de “Red Pig” (“Porcul roșu”). Poate că porecla nu sună amenințător, dar mașina a fost o forță a naturii la vremea sa, fiind de două ori mai mare decât coupe-urile și mașinile sport pe care le învingea pe circuit.
Haideți să ne mai apropiem puțin de prezent. Anul trecut, SLS SMG GT3 denumit “Black Swan” (“Lebăda neagră”, după numele echipei, a ieșit pentru prima oară pe circuit în 2013. Este contruit pe platforma coupe-ului SLS AMG GT Black Series.
De-a lungul Walk of Fame-ului presărat cu stele, întâlnim SLS63 AMG, plasat printre cee mai rapide mașini din lume. A vorbi despre acest model înseamnă a vorbi despre viteză la limită și putere pură, așa cum spune prezentatorul din video.
Pentru a astâmpăra setea de viteză, Mercedes-Benz a venit cu o idee nouă. Ai putea crede că tracțiunea integrașă 4MATIC este mașina sigură de excursie. Dar, când a fost vorba de E63 AMG S-model 4MATIC, Mercedes-Benz s-a gândit la cu totul altceva. Această mașină ajunge de la 0 la 100 km/h în doar 3,5 secunde. Te-am făcut să te răzgândești?
Pe urmă, documentarul prezintă ceea ce unii ar numi “Bunicul” companiei. Ei bine, da, aceasta este una dintre cele mai longevive producții Mercedes-Benz din toate timpurile, dar niciuna dintre abilitățile tale te-ar putea face să te gândești la un “bătrân”, odată ce te-ai așezat la volanul unui model Clasa G. Urmărește-l cum aleargă pe drumuri grele abrupte!
Și pentru că tot vorbeam despre drumuri grele, Mercedes-Benz mai mult ca sigur a anticipat o călătorie pe Lună. Această ediție limitată G63 AMG 6X6 cu siguranță dă peste cap legile gravitației.
De la 6X6, mergem direct la Mercedes-Benz 600, o mașină considerată foarte precoce. Preferatul liderilor mondiale, 600-le este numit și Pullman.
Citeste aici cine a avut un Mercedes-Benz 600!
Haideți să împărțim 600 la 2 și să obținem Type 300 “Adenauer”. Personalitatea acestei mașini intimda adversarii pe drum. Să vezi grila uriașă în oglindă este ca și cum ai vedea un dragon fugărindu-te.
Ești invitat acum să te teleportezi în viitor, pentru a veda modelul 2015 Clasa S 550. Urmărește acest video pentru o experiență virtuală absolute la volanul acestui model care stabilește standardul de lux, eleganță și calitate. Sau poate ai vrea să încerci ceva mai sportive. Atunci poți să alegi Coupe-ul Clasa S. În video, sloganul Mercedes-Benz “Cel mai bun sau deloc” este adaptat în “Cel mai frumos sau deloc”, când vine vorba despre acest model.
Și poate ar trebui să mai rămânem puțin în viitor, doar pentru a arunca o privire la Mercedes-Benz CLA, apogeul deceniilor de lecții despre tehnologie, la exact 138 de ani după ce prima mașină a pășit (sau poate ar trebui să spunem “a rulat”) pe șosea, Benz-Patent-Motorwagen.