Producătorii de maşini de lux, Mercedes-Benz şi BMW plănuiesc să construiască maşini şi să ofere servicii mult standardizate, cu scopul de a-şi creşte marja de profit şi de a-şi simplifica lista de opţiuni mult prea complexă pentru cumpărători. În același timp, clienţii vor avea posibilitatea de a-şi personaliza propriile vehicule.
Ambii producători de modele premium au declarat săptămâna trecută în cadrul Salonului Auto Paris 2014 că această decizie va atrage cumpărătorii care sunt prea derutaţi când vine vorba să aleagă o maşină, asta din cauza numărului mare de opţiuni, caracteristici multimedia şi tehnologii pentru siguranţa pasagerilor.
De asemenea, Mercedes-Benz caută noi metode de a stabili o conexiune între standardizare şi opţiunile pentru personalizare. Ola Kaellenius, director de vânzări în cadrul Mercedes-Benz, a spus într-un interviu că „Există două abordări, fie construieşti pentru comandă fie construieşti pentru stoc”. Mai mult decât atât, el a făcut diferenţa între Germania şi Statele Unite, afirmând că „în Germania abordarea clasică este de a construi pe comandă, pe când în Statele Unite, dealerul aşteaptă clienţii să vină în showroom.” Compania cu sediul în Stuttgart a luat decizia de a-şi simplifica câteva dintre ofertele sale, datorită extinderii gamei de echipare, siguranţă şi opţiuni multimedia disponibile pe un număr tot mai mare de versiuni.
În plus, Mercedes-Benz ia în considerare crearea brandului „MercedesMe”, dedicat interacţiunii clienţilor cu serviciile şi personalul autorizat. Sunt clienţi care doresc să parcurgă lista detaliată de specificaţii, înainte să decidă dacă achiziţionează sau nu modelul respectiv, iar Mercedes-Benz vine să le faciliteze luarea acestei decizii.
Standardizarea vine ca un raspuns la concentrarea tot mai mare a opţiunilor cumpărătorilor din diferite ţări.