Mercedes-Benz a investit mereu miliarde de euro în siguranță. Și acum anunță că dețin cel mai modern centru de teste: unul localizat în Sindelfingen, Germania, care își va începe activitatea anul viitor.
Mercedes-Benz va avea cea mai modernă bază de teste de impact, începînd cu 2016. Construcția centrului de teste a debutat în iulie 2013. Noua facilitate măsoară 270 pe 170 de metri și include o arenă de teste fără piloni, care se va afla în centru și care va măsura 90 pe 90 de metri. Tot acest spațiu va permite pe viitor și simularea unor incidente în intersecții, dar și a unor situații care au loc înainte de accident. Suprafața arenei de teste este mai mare decât un teren de fotbal și va costa sute de milioane de euro.
Testele de impact sunt indispensabile oricărui producător auto, din moment ce garantează standard înalte de siguranță pasivă atât la interiorul, cât și la exteriorul vehiculului. Thomas Merker, Directorul Departamentului de Dezvoltare a Siguranței de la Mercedes-Benz spune: “Cel mai modern centru de teste de impact ne va permite să ne realizăm toate testele conform standardelor noastre – nu doar că vom face mai multe teste pentru că aria produselor noastre se extinde, dar vom realiza teste care au viitor, teste cu noi configurații.”
Configurația noii facilități va permite tipuri variate de coliziuni cu multe unghiuri de impact, inclusiv coliziuni care au loc în intersecții, aceste teste fiind deocamdată imposibil de realizat. Pentru a reda faza de dinaintea producerii accidentului, centrul va utiliza un sistem automat de condus pentru vehiculele cu unități de propulsie alternativă.
Curpinzînd o suprafață totală de 55 000 de metri pătrați, complexul va include controlul temperaturii prin folosirea căldurii degajate de tunelurile adiacente de vânt. Existența unor blocuri rotative cu diverse bariere solide de fiecare parte, pentru diverse configurații de teste vor scurta timpul și vor elimina efortul depus pentru montajul lor, eficientizînd astfel testările. Măsurarea vehiculelor va deveni parțial automatizată, pentru că mașina va fi amplasată pe o platformă rotativă în fața unei camere care va indica dimensiunile exacte.
Mercedes-Benz investește sute de milioane de euro în complexul aflat în Sindelfingen, Germania, nu departe de Stuttgart.
Mercedes-Benz testează de mai bine de jumătate de secol
Primul test de impact din istoria Mercedes-Benz a avut loc pe 10 septembrie 1958, pe un teren în aer liber, un departe de locul pe care se află acum uzina Sindelfingen. Mașina a fost condusă direct într-un obstacol solid. Nemții au deschis primul centru de teste de impact în 1973. În anii care au urmat, tehnologia s-a aflat într-o continuă dezvoltare, iar Mercedes-Benz a ridicat mereu ștacheta și în privința acestor teste, inspirînd întreaga industrie auto.
Nu doar automobilele, ci și vehiculele comerciale și autobuzele sunt supuse acestor teste. Niciun model Mercedes-Benz nu pleacă la drum fără să primească un aviz pozitiv la examenul de siguranță.
Actualul program de dezvoltare pentru modelele care sunt gata să intre în producția de serie, include 15 000 de simulări de accidente și peste 150 de teste reale de impact. Acestea, la rândul lor, nu includ doar cele 40 de configurații diferite solicitate pentru catalogarea și omologarea vehiculelor, dar și teste exigente de impact cum ar fi testul plafonului, care sunt conduse adițional de către companie, deși nu sunt cerute de Euro NCAP.