Campionatul mondial de Formula 1 a programat două zile de teste ce s-au desfășurat după Marele Premiu al Spaniei. Același circuit, aceleași condiții, mulți piloți de teste și multe upgrade-uri.
Cum era de așteptat, Mercedes a dominat prima sesiune prin intermediul câștigătorului etapei catalane, Nico Roberg. Acesta s-a clasat pe prima poziție a clasamentului atât în ceea ce privește timpii obținuți, cât și cel al distanței parcurse, reușind să înlănțuie 146 de tururi. Rezultatul său de 1:24.374 a fost realizat pe anvelope nemarcate, folosite de Pirelli pentru evaluarea unor noi compoziții ce vor fi folosite mai târziu în sezon.
La peste 2 secunde în spate îl găsim pe Marcus Ericsson, în vreme ce pilotul Ferrari Driver Acadamy, Raffaele Marciello, a încheiat pe locul 3. Italianul a parcurs 125 de tururi la volanul monopostului SF15T, testând diverse soluții aerodinamice și pneurile prototip. Pe locul 4 s-a clasat Daniil Kvyat, la 3 zecimi în spate, fiind urmat la alte 4 zecimi de Pastor Maldonado.
Supriza zilei a fost apariția lui Nick Yelloly. Pilotul din GP2 a fost chemat în ultimul moment pentru a-I lua locul lui Pascal Wehrlein, diagnosticat cu gripă. Yelloly a înlănțuit 109 tururi în monopostul Force India și a terminat sesiunea pe 6, în fața colegului său din GP2, Pierre Gasly. Protejatul Red Bull a testat pentru Torro Rosso preț de 131 de tururi stabilind un timp de referință cu 3,2 secunde mai slab decât Rosberg. Din cauza unor probleme tehnice, Felipe Massa a parcurs doar 54 de tururi, fiind penultimul la capătul zilei. Pe ultimul loc termină Oliver Turvey, pilotul de teste al celor de la Mclaren.
Ziua a doua
Miercuri a fost momentul celor de la Lotus să strălucească. Cu 18 minute înainte de finalul sesiunii, Jolyon Palmer l-a detronat de pe prima poziție pe Wehrlein și a stabilit etalonul zilei – 1:26.080. Campionul GP2 a profitat de avantajul pneurilor supersoft, terminând la 4 zecimi în fața locul 2
Wehrlein a fost însă eroul zilei. Chinuit de dureri musculare și febră, pilotul de 20 de ani a alergat 137 de tururi, cea mai mare distanță din întregul pluton. Podiumul a fost completat de Pierre Gasly, francezul făcând trecerea de la Torro Rosso la Red Bull. După o zi ceva mai bună pentru Mclaren, Button a terminat pe 4 la capătul a 100 de tururi parcurse. Se pare că britanicul a reușit să rezolve o parte din probleme grave de setup ale monopostului său, probleme ce l-au afectat sever în timpul cursei din Spania.
Alex Lynn debutează la volanul Williams-ului și termină pe 5, la 9 zecimi în spatele lui Palmer. Timpul său pe pistă a fost limitat la 52 de tururi din cauza unor probleme de ordin tehnic. În categoria debuturi îl trecem și pe Esteban Ocon,tânărul de 18 ani al celor de la Lotus. Francezul termină pe 6, la 1.4 secunde de Palmer.
Ferrari nu se bucură de o zi prea reușită, Gutierrez terminând pe 7 la revenirea în F1, în vreme ce Marciello a ieșit în decor la începutul sesiunii. În ciuda avarierii părții din față a monopostului, Lello a reușit să revină, dar a terminat pe ultimul loc, la aproape 3 secunde de lider.
Clasament ziua I:
Pos | Driver | Car | Time | Gap | Laps |
---|---|---|---|---|---|
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m24.374s | - | 146 |
2 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m26.624s | 2.250s | 98 |
3 | Raffaele Marciello | Ferrari | 1m26.648s | 2.274s | 125 |
4 | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault | 1m26.904s | 2.530s | 101 |
5 | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes | 1m27.338s | 2.964s | 60 |
6 | Nick Yelloly | Force India/Mercedes | 1m27.396s | 3.022s | 109 |
7 | Pierre Gasly | Toro Rosso/Renault | 1m27.639s | 3.265s | 131 |
8 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m27.911s | 3.537s | 54 |
9 | Oliver Turvey | McLaren/Honda | 1m28.542s | 4.168s | 68 |
Clasament ziua II:
Pos | Driver | Car | Time | Gap | Laps |
---|---|---|---|---|---|
1 | Jolyon Palmer | Lotus/Mercedes | 1m26.080s | - | 87 |
2 | Pascal Wehrlein | Mercedes | 1m26.497s | 0.417s | 137 |
3 | Pierre Gasly | Red Bull/Renault | 1m26.683s | 0.603s | 75 |
4 | Jenson Button | McLaren/Honda | 1m26.927s | 0.847s | 100 |
5 | Alex Lynn | Williams/Mercedes | 1m26.967s | 0.887s | 52 |
6 | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 1m27.520s | 1.440s | 94 |
7 | Esteban Gutierrez | Ferrari | 1m27.930s | 1.850s | 119 |
8 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 1m27.997s | 1.917s | 126 |
9 | Raffaele Marciello | Sauber/Ferrari | 1m28.829s | 2.749s | 75 |