Întrebați-i pe fanii Mercedes-Benz de ce iubesc această marcă și toți vă vor spune că motivul îl reprezintă coupeurile elegante și modelele sport extrem de puternice. De fapt, întrebați-i pe cei de la Mercedes-Benz de ce își iubesc brand-ul și probabil că veți primi același răspuns.
Mercedes-Benz Classic plănuiește să facă impresie la expoziția Retromobile 2015 de laa Paris. Pentru ca acest lucru să se întâmple, au fost selectate câteva modele reprezentative ce vor fi expuse în cadrul celei de-a 40-a ediții a evenimentului programat între 4 și 8 februarie.
Primul pe listă este Mercedes-Benz 540 K Streamliner, un model care demonstrează de ce era în stare Mercedes-Benz în anii ’30. Grație construcției din aluminiu și a liniilor cursive, care permiteau trecerea lină a aerului peste formele caroseriei, modelul Streamliner se lăuda cu un coeficient aerodinamic (Cd) de 0.36.
Mașina era echipată cu un motor de 5,401 cc cu opt cilindri în linie ce dezvolta 115 CP sau 180 CP, în versiunea cu compresor mecanic. Viteza maximă a automobilului era cotată la aproximativ 185 km/h.
Încă o vedetă clasică programată să apară pe scena pariziană este legedendarul prototip de curse Mercedes-Benz 300SL. Grație injecției directe cu benzină, acest nou vehicul sport de curse (și spunînd nou ne referim la anii ’50) avea acces la o putere de 215 CP pentru sezonul 1953, cu 40 CP mai mult ca în sezonul precedent.
Deși nu a fost folosit în curse (planificarea revenirii în Formula 1 în 1954 a blocat orice acțiune în acest sens), mașina a reprezentat un pas intermediar important pe drumul către producția de serie a sportivei de serie 300SL, conform celor de la Mercedes-Benz.
Ultimul, dar nu cel din urmă model ce va fi expus la Paris este conceptul Mercedes-Benz C111-II, dezvelit în premieră la Salonul Auto de la Frankfurt în septembrie 1969. Forma modernă a caroseriei, în stil “pană”, portierele gullwing și caroseria de plastic ranforsată cu fibră de sticlă se aflau printre cele mai importante caracteristici ale modelului C111-II.
Conceptul futurist era propulsat de un motor Wankel ce asigura putere de 280 CP, fapt care permitea atingerea unei viteze maxime de 270 km/h. În anul următor, versiunea reconfigurată a prototipului C 111-II a fost expusă la Salonul Auto de la Geneva – dar de această dată, cu 350 CP. Această versiune putea accelera de la 0 la 100 km/h în 4,9 secunde și putea atinge o viteză maximă de 300 km/h. Țineți minte, era anul 1970.
Când vine vorba despre Mercedes-Benz, trecutul și viitorul reușesc cumva să se contopească, ceea ce înseamnă că vizitatorii vor avea ocazia să vadă și noile AMG GT și Mercedes-Benz S63 AMG Coupe, probabil ca un memento al nivelului atins în prezent de compania cu sediul la Stuttgart, în materie de tehnolgie și inovație.