Uke revine pentru a ne vorbi despre primul test de impact din istoria Mercedes-Benz. Vorbărețul, dar foarte interesantul paznic de noapte de la Muzeul Mercedes-Benz pune siguranța pe primul plan.
Mercedes-Benz 300SL Gullwing Coupe din 1955 – cea mai rapidă mașină de serie la vremea ei. Un automobil incredibil cu un acces aproape imposibil. Și pe cât de rapidă, pe atât de nesigură, dacă ar rula în prezent cu opțiunile de siguranță de la acea vreme. Oricât de ciudat pare, mașina nu avea centură de siguranță. Dar un inginer austro-ungar a revoluționat siguranța automobilelor. Începînd colaborarea cu Daimler-Benz în 1939, Bela Barenyi devenea ulterior, părintele siguranței pasive. El este cel care a inventat celula de siguranță care nu se deformează la impact și zona tampon care absoarbe șocurile atât frontale, cât și din spate, folosită în premieră la un model fintail.
Uke îmbracă un costum care îl face să arate ca un luptător de sumo, pentru a ne arăta cum funcționa sistemul de protecție acum mai bine de jumătate e secol.
După toate explicațiile pe care ni le-a dat, paznicul de noapte a decis să tragă un pui de somn în portbagajul unei mașini. Nu știm cât de sigur poate fi, dar s-a întâmplat chiar înainte de a se trezi ca să prezinte vehiculul experimental Mercedes-Benz ESF 22 din 1973, care le oferea pasagerilor șanse mai mari de a scăpa teferi și nevătămați din accidente. A fost prima mașină care prezenta un airbag! Sau, cum îl numesc nemții, un “luftsack”. Și nu era umplut cu aer, ci cu nitrogen.
ESF 22 a fost construit pe platforma modificată a unui S-Class și conceput ca să asigure supraviețuirea ocupanților la un impact care are loc la o viteză de până la 65 km/h. ESF 22 avea airbag pentru șofer, centuri pretensionate în trei puncte și o bară de protecție extinsă la 9.6 inci, menită să absoarbă șocul unui impact, dar și frânare cu sistem ABS. ESF 22 era al treilea dintre cele patru vehicule experimentale construite de Mercedes în acea perioadă și a fost prezentat la Conferința Internațională pentru Siguranța Vehiculelor, care a avut loc la Kyoto, în Japonia, în 1973.
Încă nu decolăm spre Japonia. Avem o întâlnire nocturnă cu Uke, în același loc, la Muzeul Mercedes-Benz de la Stuttgart! Așa că ne vedem săptămâna viitoare, când ne va prezenta unul dintre modelele sale preferate: C111, în episodul în care ne va vorbi despre aerodinamică.