19 milioane de oameni au dat click pe atotputernicul buton “Like” pe pagina oficială de Facebook a brand-ului Mercedes-Benz. Asta înseamnă cam aproape toată populația României sau, dacă vreți, toți rezidenții din Norvegia, Danemarca și Suedia la un loc.
Pentru a sărbători această piatră de hotar impresionantă, Mercedes-Benz l-a rugat pe artistul german Markus Haub să le dea o mână de ajutor. Așa că foarte talentatele mâini ale fostului designer auto au realizat o pictură pe pânză alcătuită din trei piese, fiecare înfățișînd o parte dintr-un vehicul Mercedes-Benz.
Markus Haub este omul care știe cum stă treaba cu mașinile. A lucrat ca designer pentru Volkswagen la Sitges, nu departe de Barcelona. Mai târziu, în anii 2000, s-a mutat în centrul Barcelonei, pentru a lucra la studioul de design al francezilor de la Renault. De atunci, nu a mai părăsit orașul lui Gaudi.
Tehnica sa combină fotografie, randare digitală și pictură. “Mereu încep cu o fotografie”, spune Haub. După realizarea desenului pe calculator, după ce adaugă efecte, elimină umbre și intensifică nuanțele, imaginea va fi curînd transpusă pe pânză. “Este un joc al creației, al distrugerii și din nou, al creației”, povestește artistul.
Dacă a creat sau a distrus imaginea impecabilă a unui vehicul Mercedes-Benz, decideți dumneavoastră, la fel cum ați decis că Mercedes-Benz merită să fie cel mai apreciat brand auto pe Facebook.
Compania germană are cele mai multe like-uri obținute de o pagină a unui producător de automobile. Rivalii bavarezi de la BMW vin pe locul 2, cu aproape 18 800 000 de fani. Italienii de la Ferrari abia au depășit borna de 16 milioane.
Aceștia sunt cei mai apreciați producători auto* pe Facebook:
Mercedes-Benz 19 046 679
BMW – 18 764 866
Ferrari – 16 075 991
Nissan – 12 814 875
Lamborghini – 11 838 771
MINI – 10 44 750
Porsche – 9 932 839
Audi – 9 027 309
Ford Mustang – 8 140 041
Jaguar – 6 733 776
*Cifre înregistrate pe 24 iunie 2015.