Mercedes a ratat ocazii importante la Norisring

DTM Norisring - analiza echipajelor Mercedes
,
1.45K 0

2003-2015. Atât a durat dominația Mercedes pe traseul stradal din Nuremberg, cel mai apropiat de uzinele rivalilor de la Audi și Mercedes. Incidente cu consecințe grave au făcut ca recolta de puncte a constructorului din Stuttgart să aibă de suferit la Norisring, iar Paul di Resta e singurul care s-a clasat bine în ambele manșe.

Marile speranțe ale colectivului condus de Ulrich Fritz s-au cam risipit la Norisring, acolo unde foștii învingători Paffett și Wickens au suferit, iar o posibilă victorie a lui Vietoris a fost compromisă de un incident cauzat de veteranul Audi, Mattias Ekstrom. Pe un traseu atât de favorabil, lucrurile nu au mers prea bine pentru Mercedes așadar, singura consolare fiind clasările lui di Resta, ferm pretendent la titlul stagiunii.

Paul di Resta, P3 și P4

Cele două rezultate ale scoțianului au fost influențate decisiv de contactele provocate de Mattias Ekstrom. Dacă suedezul n-ar fi operat subit eliminarea primilor trei în manșa de sâmbătă, di Resta ar fi terminat doar pe 6. A doua zi însă, speranțele erau mult mai mari, însă același Ekstrom s-a înfipt în spatele modelului Mercedes #3 la prima frânare puternică în acul de păr Grundig.

Chiar dacă daunele nu păreau însemnate, fiecare element are implicații aerodinamice considerabile, iar ritmul de cursă al lui di Resta a avut de suferit. De la boxe s-a intervenit pentru ca veteranul să nu se expună atacurilor din spate, prin menținerea lui Lucas Auer ca și tampon. Strategia a dat roade – nimeni nu a fost capabil să treacă de austriac, iar astfel di Resta a rămas pe 4 până la final, adunând 27 de puncte care-l mențin în lupta pentru titlu.

0754d6c4-dtm-2016-norisring-race1-2jpg

Lucas Auer, P13 și P5

Forma bună a nepotului lui Berger a continuat pe Norisring, unde pilotul mașinii #22 a avut un prim stint fantastic, în care a recuperat deficitul ce-l separa de perechea din fruntea cursei. Totul s-a năruit pentru Auer la boxe, din cauza unei opriri de peste 6 secunde, în condițiile în care rivalii au petrecut doar 3-4. Astfel, partitura s-a schimbat pentru el și echipa nu l-a mai lăsat să atace, plasându-l în spatele lui Paul di Resta pentru a-l proteja, așa cum am explicat mai sus. Puncte bonus pentru spiritul de echipă, iar la general Auer rămâne în top 10.

DTM Norisring C2: Nico Muller câștigă duelul strategic

Maxi Gotz, P8 și P12

Presiunea începea să crească asupra lui Gotz, care era dintre cei trei piloți Mercedes fără puncte în primele 6 manșe. Așteptarea a luat sfârșit grație aceluiași Ekstrom, ”decapitarea” cursei promovându-l și pe Gotz cu trei locuri, de pe 11 pe 8. A doua zi a fost din nou în top 10, doar o oprire la boxe mai lungă făcându-l să cadă sub linie. Speranțele sunt mari de la suporterul #1 al naționalei Germaniei.

fcea36f5-dtm-2016-norisring-race1-4jpg

Christian Vietoris, P10 + P15

”Îmi pare rău pentru Vietoris!” a zis Mattias Ekstrom după carambolul nefericit prin care i-a răpit orice șansă la victorie liderului de moment al cursei de sâmbătă. Agonizant, germanul a pierdut loc după loc cu mașina avariată și a terminat doar pe locul 10, după ce plecase din pole. A doua zi nu s-a putut aduna și a fost departe de puncte. Circumstanțe atenuante – echipa a dat totul pentru o primă linie sâmbătă, iar în calificările de duminică nu mai aveau seturi de pneuri noi pentru Vietoris, ceea ce l-a costat masiv.

DTM Norisring C1: Ekstrom îi pune pe tavă victoria lui Mortara

La fel ca pe Lausitzring, 4 piloți fără puncte

Robert Wickens a văzut pentru prima oară în carieră reversul medaliei la Norisring, un circuit despre care colegul di Resta, cu o experiență mult mai bogată, afirmase: ”acesta e caracterul pistei – te aștepți oricând la un contact”. Canadianul a avut o experiență nefastă cu Ekstrom, în care nu consideră că a greșit (rubbing is racing), însă contactul i-a provocat daune terminale. A doua zi, rula pe 7 când s-a intersectat pe pistă cu Mortara, care i-a provocat o pană.

Analiza echipajelor Mercedes pe Lausitzring: Un nou învingător

Paffett a acuzat probleme de setup, Juncadella o lipsă de aderență și Ocon o viteză prea mică pe liniile drepte. Urmează Zandvoort, un traseu pe care Esteban nu-l cunoaște, dat fiind că nu era în calendarul niciunei formule inferioare în care a evoluat, iar la faimosul Masters a ales să absenteze.

Articol realizat de partenerii noștri de la Pitstops.ro

Comentati?

Your email address will not be published.