Au ieșit scântei la Marele Premiu al Austriei! Lewis Hamilton a câștigat!

,
1.1K 0

A fost o cursă de infarct în Austria, pentru echipa Mercedes-AMG PETRONAS. Din monoposturile lui Lewis Hamilton și Nico Rosberg au ieșit scântei! Plecat din poziția a șasea pe grila de start, neamțul a reușit să recupereze și chiar să conducă mare parte a cursei. Dar britanicul l-a fugărit până la final, l-a atacat și l-a depășit cu un kilometru înaintea liniei de sosire. Pe pană, Rosberg a “șchiopătat” până la final și a terminat abia al patrulea!

Lewis Hamilton s-a lansat ca un glonț în Marele Premiu al Austriei, în timp ce colegul Nico Rosberg a reușit să recupereze trei poziții în primele opt tururi. Max Verstappen l-a urmat îndeaproape. Tânărul olandez a anulat distanța dintre el și neamțul care a evitat duelul, intrînd la boxe. Rosberg a revenit pe circuit pe poziția a 14-a și a început din nou cursa de recuperare.

În frunte, Hamilton și Raikkonen scoteau, alternativ, cei mai buni timpi.

Ajuns deja pe poziția a patra, cu același Max Verstappen pe urmele sale, Rosberg a început să recupereze distanța de 20 de secunde care îl separa de Sebastian Vettel de la Ferrari. Neamțul câștiga chiar și mai bine de o secundă pe tur, iar cei trei din frunte încă nu intraseră la boxe!

Hamilton a schimbat în turul 22 și a revenit pe pistă la 2 secunde în urma colegului Rosberg, într-un moment în care neamțul reușea recordul de timp al cursei, intrînd sub un minut și 10 secunde pe tur.

Marele Premiu al Austriei (8)În frunte, Vettel începuse să privească în oglinda retrovizoare, acolo unde îl vedea pe Rosberg apropiindu-se amenințător, germanul câștigînd peste o secundă pe tur. Dar un ghinion teribil l-a scos din cursă pe pilotul de la Ferrari: foarte uzată, anvelopa dreapta față a cedat. Pilotul Mercedes-AMG PETRONAS era din nou primul, dar nevoit să reducă ritmul pentru că în fața sa se afla Safety Car-ul. Mercedes-ul AMG GT S i-a condus pe piloți pe linia boxelor pentru a da timp comisarilor de cursă să degajeze pista.

Reluările TV au arătat că AMG-ul hibrid al lui Nico Rosberg adunase resturi din explozia anvelopei lui Vettel, iar un deflector de vânt flutura în aer pe partea stânga față, afectîndu-i serios aerodinamica.

Safety Car-ul a părăsit circuitul, iar cursa s-a reluat cu Rosberg în prima poziție și Hamilton suflîndu-i în ceafă de la o distanță mai mică de jumătate de secundă. Campionul mondial a intrat pentru a-și încălța monopostul cu soft-uri și a revenit pe circuit pe poziția a treia. În schimb, Rosberg a ales super soft-urile pentru mașina sa și a revenit în fața britanicului, dar la jumătate de secundă în spatele olandezului Verstappen. Rosberg a forțat și l-a depășit pe pilotul de la Red Bull. A fost apoi rândul lui Hamilton să aibă bătăi de cap cu adolescentul olandez, dar o manevră executată impecabil de britanic l-a adus pe acesta pe locul 2, cu 7 tururi înainte de final.

Marele Premiu al Austriei (6)

Ultima tură a fost cea care le va crea insomnii o lungă perioadă de acum încolo celor de la Mercedes-AMG PETRONS. Piloții lor au avut mână liberă și au acționat fără milă. În urma duelului în care Hamilton a ieșit temporar de pe pistă, Rosberg s-a ales cu pană. A forțat până la final, dar nu s-a putut opune atunci când Max Verstappen de la Red Bull și Kimi Raikkonen de la Ferrari au trecut în viteză pe lângă el. În fața monitoarelor, șeful diviziei motorsport de la Mercedes-AMG, Toto Wolf, a dat cu pumnul în biroul din fața lui.

Marele Premiu al Austriei (2)

Întrebat de ce mulțimea îl huiduiește, Lewis Hamilton a răspuns arogant: “Nu e problema mea, e problema lor!”

Incidentul din ultimul tur va fi investigat. Nico Rosberg riscă să piardă punctele obținute în Austria pentru că nu s-a retras, deși mașina sa era grav avariată. În schimb, neamțul a contestat depășirea lui Hamilton, susținînd că englezul a executat manevra în momentul în care stewarzii fluturau steagurile galbene.

Comentati?

Your email address will not be published.