Robert Wickens câștigă în stilul lui Wehrlein

DTM Moscova Cursa 1
,
1.29K 0

Când toată lumea aștepta o fantastică încleștare pe ploaie în manșa de sprint, Mercedes a deschis încă o dată cutia Pandorei și a pus în aplicare ordine de echipă la fel de meschine ca anul trecut, iar Audi a urmat exemplul negativ, omorând spectacolul la Moscova.

După ce liderul la zi al campionatului, Marco Wittmann, a fost cel mai rapid în antrenamente de vineri, situația s-a schimbat radical odată cu venirea ploii la finele respectivei sesiuni. Asfaltul nu s-a mai uscat peste noapte și aversele au continuat, iar modelele BMW au dispărut din top 10 odată ce ritmul a scăzut cu peste 15 secunde față de ziua precedentă. Gary Paffett a fost unicul capabil să stabilească un timp de 1m41 în calificări, iar coechipierii săi l-au urmat în fruntea grilei în ordinea Wickens – di Resta – Gotz. Pentru Audi și BMW cei mai bine clasați au fost specialiștii pe pistă umedă – Ekstrom (P5) și Martin (P6), ambii cu performanțe bune în trecut la Moscova. Green și Mortara se aflau la jumătatea grupului, în timp ce Wittmann avea minuscule șanse la puncte cu plecare de pe 20. În schimb, Rosenqvist a adus încă un model Mercedes în top 10 la prima sa ședință de calificări.

Pentru Robert Wickens a fost de ajuns să nu se încurce în calificări, de vreme ce întreaga echipă Mercedes era în slujba sa în această conjunctură net favorabilă. Ploaia nu a contenit și s-a dat startul din spatele mașinii de siguranță. Organizatorii nu și-au atras critici după situațiile de la Le Mans 24h și Silverstone (F1), dând drumul la cursă cu prima ocazie –  în turul al patrulea. Cuvântul lui Ulrich Fritz a fost literă de lege și Paffett i-a pus pe tavă prima poziție lui Wickens după doar câteva viraje. În turul al șaptelea, Paffett a fost din nou cel sacrificat, de vreme ce Paul di Resta avea mai mare nevoie de puncte și a urcat pe 2 fără opoziție.

Wickens a evadat de colegii săi, rolul esențial fiind cel jucat cu măiestrie de Maxi Gotz. Germanul nu a pierdut poziția a patra și nici măcar nu i-a oferit vreo jumătate de ocazie lui Mattias Ekstrom să deranjeze podiumul integral Mercedes. Experiența din cursele GT a fost decisivă, iar plutonul secund a venit la mai bine de 25 de secunde de Wickens după 32 de minute de cursă. Nici Maxime Martin nu a putut să încerce nimic în spatele lui Ekstrom, iar belgianul a avut un final concentrat pe defensivă, după ce Jamie Green a croșetat câțiva adversari în tentativa sa de a aduna cât mai multe puncte.

Motorsports: DTM race Moskau 2016

Britanicul de la Audi și coechipierul său Edo Mortara, au primit un ajutor la fel de condamnabil din partea lui Timo Scheider, care s-a dat din calea celor doi în turul 16. Dacă Green ar fi găsit breșa în defensiva lui Martin pe final, cei de la boxe deja îl pregătiseră pe Ekstrom de sacrificiu. Mantra acestei curse a fost ”campionii să se facă preș”, ceea ce oricum ai privi nu e o bună reclamă pentru un campionat care nu reușește să scape de aceste ordine de echipă mult prea vizibile și dăunătoare spectacolului. Nici n-a trecut un an de când se despărțeau apele din calea lui Wehrlein la Nurburgring și ceea ce putea fi o fenomenală întrecere pe ploaie la Moscova s-a transformat într-o glumă de prost gust. E păcat pentru un campionat cu valori atât de echilibrate, în care cel mai rapid tur e stabilit de cel aflat pe 24 (ultimul), Dani Juncadella.

E cea mai amară victorie din cariera lui Wickens, cea de-a cincea în total. Însă aceasta îi aduce prima poziție la general pe fondul clasării slabe a lui Wittmann în manșa de sprint din Rusia, iar Jamie Green se apropie de vârful de lance BMW la doar trei puncte. Faptul că liderii celor trei tabere sunt acum atât de apropiați e unul dintre puținele aspecte pozitive după o asemenea ”întrecere”. Un alt mic plus este reprezentat de clasarea pe 10 a lui Felix Rosenqvist, care a rezistat în fața lui Glock și a punctat la prima participare în DTM. Îi dorim o carieră cât mai lungă și mai plină de succese pe merit.

Mercedes a preluat conducerea și la constructori, cu 375 de puncte, față de 370 pentru Audi și 366 pentru fostul lider, BMW.

Articol realizat de partenerii noștri de la Pitstops.ro, care invită toți pasionații DTM la runda cea mai accesibilă pentru români, pe Hungaroring (24-25 septembrie)!

Comentati?

Your email address will not be published.