Lexus introduce modelul GS F ca o încercare de a submina supremația germană impusă de modele de performanță precum BMW M5 sau Mercedes-Benz E63 AMG.
Cu toate că sedanul de performanță va debuta la sfârșitul acestei luni la Detroit, în cadrul NAIAS 2015, primul set de poze și informații oficiale au fost deja dezvăluite de Lexus înainte de prezentarea oficială.
Modelul GS F, așa cum îi sugerează și numele, este construit pe modelul standard GS. Drept consecință, Lexus a decis ca acest model de performanță să folosească același motor V8 aspirat de 5 litri aflat sub capota lui Lexus RC F.
Acest lucru înseamnă că V8-ul produce în continuare 467 CP (348 kW) la 7.100 de rpm și un cuplu maxim de 527 Nm între 4.800 și 5.600 rpm, valori care pe hârtie nu se compară cu cei 552 CP de sub capota unui M5 sau cei 550 CP de care dispune Mercedes-Benz E63 AMG. Performanțele de mai sus sunt gestionate de aceeași transmisie automată în opt rapoarte care se regăsește și pe RC F.
GS F compensează deficitul de putere printr-o masă totală de 1.830 kg, ceea ce înseamnă că baiatul rău din Japonia este cu 115 kg mai ușor decât un M5 și cu 195 kg mai ușor ca Mercedes-Benz E63 4MATIC.
Din punctu de vedere vizual, e ușor de observat cum Lexus GS F iese ușor în evidență în mulțime, datorită designului său îndrăzneț desenat de designerii Lexus. În acest sens, GS F a primit o grilă frontală supradimensionată, spoilere cu look agresiv față/spate, două evacuări duble, aripi laterale mai evazate și un spoiler discret din fibră de carbon amplasat pe portbagaj.
Mai mult decât atât, potențialii clienți mai primesc și un set de jante de 19 inci, suspensie sport și sistemul Torque Vectoring Differential cu trei moduri diferite (Standard, Slalom și Track), toate acestea fiind disponibile în varianta de echipare standard. La interior, Lexus GS F prezintă un habitaclu îmbrăcat în piele cu inserții de Alcantara, ornamente de crom și scaunele față sport inspirate, așa cum ați ghicit deja, de la modelul RC F.