E-Class 2016 este, în ultima vreme, unul dintre cele mai bine păstrate secrete. După o serie de fotografii spion care înfățișau exteriorul, acum putem arunca o primă privire asupra interiorului complet nedeghizat al viitoarei limuzine de de lux de la Mercedes.
Colegii noștri de la Carscoop.com ne-au oferit primele imagini cu interiorul. Instantaneele arată că la noul E-Class configurația bordului va avea ca sursă de inspirație mai marele S-Class, incluzînd aici cele două ecrane LCD, prizele de aer rotunde cu finisaje cromate și sistemul COMAND cu control rotativ cu tehnologie touch cu o nouă structură a meniului și cu funcții de realitate augmentată. Vitezometrul vizibil pare a fi unul simplu, în versiunea clasică analog, dar cu o versiune complet digitală pe lista de opțiuni.
Din punct de vedere al designului, noul E-Class 2016 ne oferă, așa cum era de așteptat, senzația oferită și de C-Class și de S-Class. Nu numai că E-Class este ciudat de similar cu fratele mai mare/mai mic, o diferențiere clară fiind reprezentată de către proporțiile sale mai alungite, ușor mai sportive.
Mercedes plănuiește două tratamente distincte în partea frontală. O grilă cromată tradițională care va decora modelele de bază, în timp ce o grilă sport va fi rezervată liniei cu orientare mai sportivă, Avantgarde. Prezența emblemei mari în formă de stea, sprijinită de două lamele cromate în seria de fotografii spion arată că este vorba, de fapt, despre un model Avantgarde. Fotografii spion anterioare au arătat și modelul AMG, trădat de prizele de aer mari, larg deschise.
Noul E-Class va împărți cu C-Class mai mult decât elementele de design. Platforma modulară MRA este, de fapt, identică, avînd însă ampatamentul mai mare pentru un spațiu interior mai generos. Grație acestei noi platforme, care conține un mare procent de aluminiu, E-Class va pierde câteva kilograme din masa toală a vehiculului, care se pare că va ajunge la 1,5 tone.
Și gama de motorizări o va imita pe cea a modelului de dimensiuni mai mici, C-Class. Motorul de bază cu 4 cilindri va fi preluat direct de la fratele mai mic, în timp ce noua generație de motoare diesel (OM654) este programată să înlocuiască actuala gamă OM 651. Călcînd pe urmele celor de la BMW, noile unități vor fi dezvoltate pe principiul modular, unități de patru și șase cilindri fiind construite având la bază un cilindru unic de 500 cmc.
Sursă: Carscoop