La IAA, atât Mercedes, cât și Rolls-Royce au încercat să-i atragă pe milionarii excentrici cu cele mai noi decapotabile ale lor, S-Class Cabrio și Dawn. A sosit momentul să le punem sub lupă și să decidem care e mai bună, cu ajutorul celor de la auto motor und sport.
Condusul “topless” are încă o arie destul de largă de susținători, dar și multe vehicule din care să poată alege. Dar condusul fără acoperiș nu este mereu la fel. Care model cabrio este acum punctul de referință, Rolls-ul sau Mercedes-ul?
Mai întâi, cifrele: S-Class Cabriolet vine cu versiunea sa S63 AMG cu 585 CP. Motorul V8 Biturbo transmite un cuplu maxim de 900 Nm către asfalt prin intermediul unei cutii automate cu șapte trepte și permite atingerea unei viteze maxime de 250 km/h. Masa de 2,1 tone pare să se evapore ca prin minune, avînd în vedere cele 3,9 secunde de care S-Class are nevoie pentru a ajunge de la 0 la 100 km/h. Întrebări ca acelea referitoare la consum nu-și au rostul. Cu toate acestea, iată cifrele oficiale: 10,4 litri la 100 de kilometri.
Rolls-Royce Dawn are un pas avans în ceea ce privește luxul și imaginea. Un mic pas. Și chiar în acele privințe rivalizează cele două în mod clar. Rolls-ul se ascunde de asemenea informații banale cum ar fi cele referitoare la consum și putere. Câteva cifre cheie au ieșit, însă, la iveală. Motorul V12 twin-turbo de 6,6 litri aflat sub capota sa lungă dezvoltă 570 CP și 780 Nm. Cutia este una automată cu opt trepte, așa că jos pălăria în fața celor de la Rolls-Royce pentru că au instalat o transmisie mai nouă.
Interiorul este cel care aduce la lumină cele mai interesante detalii. Aici, șoferii și pasagerii sunt răsfățați cu cele mai fine materiale. Piele, lemn și mochetă montată în așa fel încât să interzică orice contact cu pantofii murdari. Fiecare comutator și fiecare buton de dincolo de “portierele sinucigașe” reprezintă o operă de artă. Până și bricheta are imaginea unei sculpturi de Rodin.
Între timp, Mercedes S-Class Cabrio poate fi descris ca fiind simplu și elegant. Și uneori, mai puțin înseamnă mai mult. Mercedes-ul este îmbrăcat în cele mai bune materiale și emană calitate de top încă din momentul în care iei loc într-unul dintre fotoliile sale spațioase. Din perspectiva senzației, S-Class Cabrio este un automobil inovator, modern, cu o abordare contemporană.
Poate că cea mai mare diferență dintre Rolls-Royce și Mercedes apare tocmai din această diferențiere clară în ceea ce privește caracterul modern. Dominat de ceasul său analog de pe bord și de instrumentele calibrate în mod clasic, Dawn ne atrage atenția cu un farmec cu totul diferit decât mașina de la Daimler. Mercedes-ul emană o senzație de măiestrie și perfecțiune tehnică, Rolls-ul una de lux și atenție la detaliu.
În cele din urmă, nu putem să nu luăm în considerare diferența uriașă de preț dintre cele două decapotabile de lux. Decapotabila S-Class în versiune AMG va fi probabil cotată la 171.000 de euro, în timp ce “omologul” său britanic va ajunge la 330.000 de euro în țara de origine. În orice caz, ambele automobile sunt o veritabilă afirmație a luxului.
Sursă: auto motor und sport.