Interiorul noului Audi A4 a fost deconspirat de colegii chinezi de la www.autohome.com.cn. Debutul rivalului Clasei C este programat să aibă loc la salonul auto de la Frankfurt, în luna septembrie a acestui an.
‘Audi este deja faimos pentru orientarea sa către evoluţie, ori de câte ori creează un model nou, regulă ce se aplică și în cazul viitorului A4. Prima imagine cu farurilor arată un amestec de tehnologie LED și xenon și un colț în plus în partea inferioară, o caracteristică originală în albumul de design Audi. Grila mai lată amintește de recent lansatul Q7.
Nici interiorul nu aduce prea multe surprize în ceea ce privește stilul abordat. Configurația amintește din nou de Q7 cu prizele sale de aer supradimensionate, care ocupă toată lățimea bordului. Ecranul de infotainment de 8 inci este acum de tip free-standing, imitînd soluţiile existente la Clasa C și BMW Seria 3. Numărul butoanelor de pe consola centrală a fost redus la minimum, funcțiile principale fiind integrate în sistemul MMI, care primește o tehnologie touchpad nou-nouță de la frații săi mai mari, A8 și Q7. Nu este mai mare, dar este inteligent şi poate recunoaşte inclusiv caractere. În plus, oglinda retrovizoare ar putea fi înlocuită cu un ecran ce preia imaginile oferite de o cameră orientată spre spatele maşinii.
Noul sedan Audi A4 va ajunge pe piață cu dimensiuni aproape neschimbate, comparativ cu actuala generaţie: lungimea sa va măsura 4,701 mm, lățimea, 1,826 mm și înălțimea, 1417 mm. Noua platformă MLB Evo (Modular Longitudinal) este cea pe care va fi construit noul model, aceeaşi arhitectură care va servi drept bază și pentru viitoarele A6 și A7. Oțel cu rezistență mare, aluminiu și materiale compozite sunt folosite în încercarea celor de la Audi de a reduce greutatea cu 100 kg, în comparație cu masa actualei mașini.
Viitorul A4 este programat să-și facă apariția cu o gamă largă de motoare cu patru și șase cilindri (TFSI pe benzină de 1.4-, 1.8- și 2.0 litri și dieseluri de 1.6- și 2.0 litri). Ulterior, Audi va oferi și versiuni cu propulsie pe gaz natural și chiar cu propulsie electrică. Audi se bazeză pe sistemul de dezactivare a cilindrilor pentru modelul de bază 1.4 TSI (122 PS și 180 PS), la care se pot închide temporar doi cilindri la sarcină mică sau medie. Cuplarea și decuplarea nu ar trebui să dureze mai mult de 36 de milisecunde, în timp ce consumul va fi redus cu jumătate de litru la fiecare 100 de kilometri.
Platforma MLB Evo a fost concepută cu gândul la sisteme alternative de propulsie. În consecință, o versiune plug-in hybrid va fi disponibilă încă de la lansare. Va avea o autonomie electrică de 50 de mile (80 km) – cei mai mulți dintre clienți vor putea ajunge astfel la serviciu și înapoi acasă în linişte deplină. Un motor de 2 litri cu patru cilindri și 211 PS va fi combinat cu unul electric de 95 CP, iar o versiune diesel-electrică este, de asemenea, în plan.
Debutul oficial al noului Audi A4 este programat pentru toamna acestui an, lansarea urmând să aibă loc în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt.