Mercedes-Benz a prezentat astăzi conceptul SuperTruck la Mid-America Trucking Show(MATS), cel mai mare eveniment de acest fel din industria vehiculelor grele, care are loc în fiecare an la Kentucky Expo Center în Louisville.
Mercedes-Benz a prezentat conceptul Super Truck la Mid-America Truck Show. Studiul are un potențial uriaș și îmbunătățește semnificativ și eficient transportul în viitor.
În 2010, Departamentul pentru Energie a lansat programul Supertruck pentru a determina companiile să crească eficiența cu 50% față de nivelurile din 2009. Celalalte camioane au reușit să atingă aceste obiective, dar noul Daimler Supertruck a spulberat orice așteptare cu o creștere a eficienței de 115%, devenind astfel cel mai eficient concept de camion din lume.
Conceptul Super Truck a fost prezentat de Freightliner, divizia americană de camioane a lui Daimler, care arată faptul că se poate economisi și mai mult carburant cu ajutorul aerodinamicii, managementului energiei, dar și folosirii unui tren de rulare hibrid inteligent.
Supertruck este propulsat de un motor turbodiesel de 10,7 litri cuplat la o transmisie manuală automatizată DT 12 Automated. Beneficiază de un sistem inovator Waste Heat Recovery (WHR) care transformă energia, care s-ar fi irosit altfel, în energia utilizabilă/regenerabilă.
Folosindu-se de hărți digitale 3D și de GPS, sistemul Integrated Powertrain Management controlează viteza vehiculului, schimbarea treptelor și modul sailing. SuperTruck încorporează și sistemul Predictive Hybrid Control care optimizează încărcarea bateriilor hibride, adaptându-le la tipul drumului.
Sistemul hibrid al conceptului SuperTruck folosește energia cinetică generată de frânarea în timpul coborârii pentru a încărca bateriile. Pentru eficientizarea sistemului, tehnologia eCoast identifică drumurile în pantă și comută automat cutia de viteze în punctul neutru. Acest lucru reduce frecarea, crește eficiența și scade consumul de carburant.
Aerul condiționat nu este produs de căldura generată de motor, ci funcționează exclusiv cu electricitatea provennită de la sistemul hibrid.
Pentru a crește și mai mult eficiența, deasupra remorcii Supertruck au fost montate panouri solare pentru a contribui la încărcarea bateriei hibride, care la rândul ei alimentează sistemul de aer condiționat.
Aerodinamica joacă un rol vital pentru reducerea consumului de combustibil. Pentru prima dată, capul tractor și remorca au fost optimizate aerodinamic ca un singur sistem complet. Testele au dezvăluit o rezistență aerodinamică semnificativă sub și în spatele remorcii. Sub remorcă, au fost adăugate praguri laterale pentru a conduce fluxul de aer după roțile din spate, în timp ce aripioare reglabile dirijează fluxul de aer în spatele remorcii. Rezultatele au fost absolut uimitoare. Împreună, capul de tractor și designul remorcii au redus cu până la 54% rezistența la înaintare.
Conceptul SuperTruck a fost supus unor teste variate pentru demonstrarea eficienței sale absolut impresionante: pe autostrăzile din Oregon și Texas, pe o șosea urbană din Portland plus un test în cameră rece și caldă.
Demonstrația finală a constat într-o călătorie de 5 zile și parcurgerea a 500 de km din San Antonio și până în Dallas, cu o masă totală de 29,5 tone și o viteză de 100 km/h, obținând un consum mediu de 19 litri/100 km.