Mercedes-Benz are o istorie îndelungată cu vehiculele sport și ușoare, iar indiciul în a le recunoaște stă chiar în primele litere ale acestor două atribute: SL (sport și lightweight). În 1994, piața cerea un nou roadster Mercedes-Benz, unul mai mic, așa că răspunsul companiei a fost SLK.
Prima versiune a conceptului a avut loc la Salonul Auto de la Torino din 1994 și, chiar dacă aparent era gata să intre în producție, de fapt, îi lipsea un acoperiș. Așteptarea a meritat din plin pentru că doar câteva luni mai târziu, cel de-al doilea concept SLK a fost dezvăluit la Salonul Auto de la Paris, unde a lăsat multă lume cu gura căscată, datorită revoluționarului acoperiș metalic pliabil.
Denumit ”vario roof”, acesta transforma mașina dintr-un coupe în două locuri, într-o decapotabilă absolut superbă în doar 25 de secunde. Roadster-ul compact ce a rezulat în cele din urmă a fost prezentat în 1996 și a fost un success instant, datorită aspectului său dinamic, motoarelor în patru cilindri și manevrării extrem de agile.
Bordul primului concept SLK folosea ca material principal fibra de carbon care nu îl făcea doar extrem de ușor, ci conferea interiorului și un aspect modern. Tema minimalistă a fost continuată și de către cele două plase de sub panoul de bord, care serveau drept unități de depozitare.
Cu toate acestea, cel de-al doilea concept SLK a trebuit să ridice ștafeta pentru a fi în concordanță cu sofisticatul Salon Auto de la Paris. Astfel, interiorul era îmbrăcat în piele, în timp ce exteriorul era vopsit în albastru, ca un tribut adus vechilor mașini de curse franceze.
Conceptele SLK au folosit o platformă special concepută – așa cum e indicat pentru orice mașină sport – care a conferit modelului de serie un echilibru optim între sportivitate și eleganță. Deși modelul SLK era extrem de tânăr, el a devenit rapid o adevărată legendă alături de celelalte deja existente în gama de modele Mercedes-Benz.