Premieră mondială pentru Daimler: camion autonom pe drumuri publice

,
3.02K 0

Dacă ești șofer de camion de meserie, ar trebui să nu te uiți la ceea ce urmează, pentru că nu o să-ți placă: Daimler Trucks duce camionul autonom, pentru prima oară, pe drumurile publice.

Scenariul filmului “Terminator” pare să se furișeze din ce în ce mai aproape de realitate – în fine, măcar pentru șoferii de camioane. Astăzi, Daimler Trucks a devenit primul producător care a primit acceptul de a scoate un camioan de mare tonaj autonom pe drumurile publice.

Totul s-a întâmplat pe autostrada americană numărul 15, nu departe de Las Vegas, Nevada, cu Brian Sandovan, Guvernatorul statului Nevada și Dr. Wolfgang Bernhard, membru în Consiliul de Administrație Daimler AG, responsabil de camioane și autobuze, la bordul așa numitului Freightliner Inspiration Truck.

Camionul de mare tonaj echipat cu Intelligent Highway Pilot pentru rulare autonomă a defilat prin fața reprezentanților media, ai Guvernului, dar și ai mediului de afaceri și finanțe. Are la bază modelul american Freightliner Cascadia Evolution care se află deja în producție, căruia i s-a adăugat un sistem radar și o cameră stereo (elementele care alcătuiesc, practic, sistemul Intelligent Highway Pilot), dar și dotări de-acum obișnuite cum ar fi Adaptive Cruise Control+, folosit și la Mercedes-Benz Actros.

autonomous-mercedesblog.com-7

Statul american Nevada a emis un permis dublu pentru două vehicule Freightlier Inspiration Truck pentru operațiuni obișnuite pe drumurile publice. Daimler Trucks este liderul mondial în producția de camioane și, odată cu marca Frieghtliner, a devenit și cel mai mare producător din Statele Unite.

“Vehicul nostru Freightliner Inspiration Truck este primul vehicul comercial autonom din lume, omologat pentru rulare pe drumurile publice. Realizarea noastră subliniază, încă o dată, rolul nostru ca pionieri în tehnologie și demonstrează dedicarea noastră constantă pentru a dezvolta tehnologia pentru parcurgerea autonomă a distanțelor mari până când aceasta va deveni standard pentru producția de serie. Sunt mândru de această realizare extraordinară a echipei Daimler Trucks”, a declarant Dr. Wolfgang Bernhard.

autonomous-mercedesblog.com-30

“Ne aflăm într-o postură unică printre producători, fiind în stare să implementăm aceste tehnologii în unitățile pentru afaceri și în cadrul diverselor brand-uri. Am transferat sistemul nostru Highway Pilot brand-ului nostru american Freightliner într-un interval foarte scurt și l-am dezvoltat pentru primul camion din lume omologat pentru drumurile publice”, raportează Dr. Bernhard.

Varianta rutieră este, de departe, cea mai folosită metodă pentru a transporta bunuri în Statele Unite, camioanele fiind responsabile pentru livrarea a 70% din cantitatea totală de marfă în Statele Unite în 2012. Acest lucru înseamnă că nu mai puțin de 9,4 miliarde de tone de marfă au fost transportate de către camioane în SUA și se estimează triplarea acestor cifre până în 2050.

Comentati?

Your email address will not be published.