BMW X 6 2015 va avea un rival: Mercedes-Benz MLC

BMW X6 vs Mercedes MLC
,
2.18K 0

BMW a lansat o a doua generație  X6 la Salonul Auto de la Paris, dar acesta nu va mai fi singur pe piață. Începînd cu 2015, X6 va avea un rival foarte puternic în viitorul MLC, ce se va numi GLE Coupe. Bazat pe ML, SUV-ul coupe va fi construit în SUA.

Acum trei ani, Consiliul de Administrație Daimler AG a dat undă verde SUV-ului coupe (nume de cod C166) bazat pe ML. Conceptul a fost prezentat la Salonul Auto de la Beijing, în aprilie 2014, iar producția de serie va începe în 2015 la uzina din Tuscaloosa, Alabama, acolo unde, în prezent, sunt construite modelele ML și GL.

Între timp, Mercedes-Benz va schimba denumirea modelelor, așa că ML va fi numit GLE, iar viitorul MLC va folosi denumirea GLE Coupe, pentru a sugera afilierea la familia Clasei E.

Acum 10 ani, Mercedes-Benz a inventat nișa coupe-urilor cu patru uși. Designer-ul Robert Lesnik spune că “Mercedes-Benz a inventat coupe-urile cu patru uși, iar MLC va duce conceptul mai departe, într-un alt segment.” Președintele Consiliului de Administrație Daimler AG, Dieter Zetsche, crede că “această combinație între SUV și coupe prezintă un potențial extraordinar”. Ca și CLS Shooting Brake, MLC va avea portiere cu geamuri laterale fără rame.

Mercedes-Benz Concept Coupé SUV

Conceptul expus la Beijing măsoară 4935 mm în lungime, 2044 mm în lățime, 1739 mm în înălțime, în timp ce ampatamentul are 2916 mm. Prin comparație, noul BMW X6 2015 este cu 26 mm mai scurt, cu 55 mm mai îngust și cu 37 mm mai scund. Din ce am aflat, conceptul SUV Coupe se aseamănă izbitor cu viitorul model de serie, dar poate că lățimea finală va fi ușor mai mică, iar jantele nu vor avea 22 inch ca în cazul conceptului.

În ceea ce privește motorizarea, conceptul a fost prezentat cu noul motor V6 biturbo, care dezvoltă 333 CP, disponibil deja pe piața europeană și pe cea americană. Gama de motorizări va include și versiunea 500 cu un V8 biturbo de 4,7 litri și aproximativ 435 CP, care va concura direct cu motorul lui X6 xDrive 50i, care produce 450 CP dintr-un motor biturbo V8 de 4,4 litri și 350 BlueTec, echipat cu  excelentul diesel de 3 litri și 258 CP, ca răspuns la xDrive 30d de la X6. Versiunea 63 AMG va utiliza un motor biturbo V8, care dezvoltă peste 500 CP. BMW nu a anunțat încă viitorul X6 M, dar la startul vânzărilor se va oferi dieselul tri-turbo de 3 litri.

Cu sistemul Active Curve (ACS), Mercedes are acum un rival pentru sistemul Dynamic Drive de la BMW

Cu un centru de greutate mai coborât, MLC va fi mai sportiv și mai agil decât ML. În plus, va fi disponibil sistemul Active Curve (ACS),  o opțiune care reduce semnificativ ruliul în viraje. Acest sistem este similar cu Dynamic Drive de la BMW X6. Veți avea la dispoziție și suspensia reglabilă cu setările Comfort, Slippery, Sport și Sport Plus și, opțional sau standard, în funcție de versiune, suspensia pneumatică Airmatic. Spre deosebire de X6, Mercedes-Benz oferă suspensie pneumatică la toate roțile, în timp ce X6 o oferă doar pe puntea spate. În testul comparativ cu ML versus X5, ML s-a dovedit a fi cel mai confortabil, mai ales pe drumuri neasfaltate sau denivelate, avînd aptitudini superioare pe terenuri grele datorită pachetului off-road.

Mercedes-MLC-vs-BMW-X6-17

Ca și la X5, BMW va oferi mai multe trenuri de rulare pentru X6: Comfort Adaptive (suspensie reglabilă și pneumatică pentru puntea spate), Dynamic Adaptive (Dynamic Drive și Dynamic Performance Control) și Professional Adaptive (combină pachetul Comfort Adaptive cu pachetul Dynamic Adaptive).

Mercedes MLC promite mai mult spațiu și un acces mai bun în spate față de BMW X6

Din surse Mercedes-Benz, SUV-ul Coupe nu va fi la fel de radical ca X6, ceea ce înseamnă că va fi mai practic. Linia plafonului nu va fi la fel de joasă, și astfel spațiul pentru cap în spate va fi mai generos. De asemenea, accesul pe locurile din spate va fi îmbunătățit grație portierelor spate mai late. Sunt zvonuri și în legătură cu versiunea cu patru locuri individuale și o consolă centrală care se extinde spre spate.

Plug-In Hybrid este cartea câștigătoare pentru viitorul MLC

Mai mult, încă un avantaj pentru Mercedes-Benz este versiunea Plug-in Hybrid, MLC 500 Plug-In Hybrid. Electrificarea gamei este una dintre prioritățile Mercedes-Benz și SUV-ul Coupe va beneficia de noul sistem hibrid de propulsie, lansat odată cu S 500 Plug-In Hybrid, perfect adaptabil pentru tracțiunea integrală și care va fi oferit și pentru ML facelift.

În privința acestui capitol, BMW rămâne în urmă, în timp ce Mercedes-Benz și Porsche (cu Panamera și Cayenne) au introdus sistemul Plug-In Hybrid în producție, cu beneficii evidente datorate autonomiei electrice reale de până la 33 km.

Mercedes-Benz MLC va fi lansat în 2015 la Detroit și este așteptat să fie mai scump ca ML-ul, daravea și o dotare standard mult mai generoasă.

 

Comentati?

Your email address will not be published.