Generation EQ, conceptul electric mult așteptat, este acum oficial. Prima dintre cele patru mașini construite pe noua platformă modulară MEA (Modular Electric Architecture) este un SUV compact cu o autonomie de 500 km.
Cu o caroserie de SUV, Generation EQ este doar predecesorul noului brand de produse cu propulsie electrică de la Mercedes-Benz, EQ. Denumirea de EQ vine de la “Electric Intelligence” (“Inteligență Electrică’’) și este derivată din valorile Mercedes-Benz de “Emoție și Inteligență”.
Cu o putere totală de 300 kW în cea mai puternică versiune și un cuplu maxim de până la 700 Newtoni metri, Generation EQ este propulsat de către două motoare electrice și beneficiază de tracțiune integrală cu distribuție variabilă a cuplului către cele două punți, dar și de o baterie montată în podeaua vehiculului, între punți. Generation EQ accelerează până la 100 km/h în mai puțin de cinci secunde. În combinație cu strategia inteligentă de operare de la Mercedes-Benz, “Generation EQ” are o autonomie de până la 500 de kilometri.
Bateria litiu-ion ultra-performantă provine de la sucursala Daimler Deutsche ACCUMOTIVE. Grație design-ului său modular, sistemele invatoare ale bateriei au o capacitate totală specifică modelului de peste 70 kWh.
Timpi de încărcare reduși semnificativ vor veni odată cu introducerea procedurii de încărcare rapidă a Sistemului Combined Charging System (CCS). Acest standard european de încărcare permite alimentarea rapidă cu o capacitate mult mai mare decât la ora actuală. În prezent, capacitatea de încărcare de la 50 și până la 150 kW este posibilă. Pe termen mediu-lung, este plănuită o capacitate de chiar 300 kW. Acest lucru ar aduce suficientă putere pentru parcurgerea a 100 de kilometri fără emisii în doar cinci minute.
Generation EQ și vehiculele viitoare cu autonomie electrică vor avea la bază structura dezvoltată special pentru modelele electrice cu baterie, accesibilă din orice punct de vedere și utilizabilă pentru toate modelele: ampatamentul și ecartamentul, ca și celelalte componente ale sistemului, mai ales bateriile, sunt variabile grație sistemului modular al subansamblului. Conceptul este astfel optimizat pentru a fi adaptat oricărui model din cadrul familiei viitoare de mașini electrice cu baterie. Structura de bază este potrivită pentru SUV-uri, limuzine, coupe-uri și alte modele.
DESIGN FUTURIST
Forma monolitică de bază a conceptului “Generation EQ” reunește ADN-ul de SUV cu dinamismul unui coupé, adăugând influențe de shooting brake în partea posterioară. Zona încovoiată, alungită a geamurilor conferă SUV-ului proporțiile pure robuste. Noua înfățișare electrizantă este rezultatul unei tranziții cursive dintre capota neagră lucioasă peste parbriz și până la acoperișul panoramic fumuriu – formând un contrast captivant cu vopseaua argintie Alubeam a caroseriei.
Îmbinări abia observabile ale panelurilor caroseriei, ștergătoare ascunse în parbriz, camere în loc de oglinzi exterioare și absența mânerelor convenționale ale potierelor scot în evidență silueta alungită, dinamică, făcând SUV-ul să apară ca un tot unitar, reducând astfel rezistența la înaintare. O vizibilitate laterală redusă intenționat, umeri ampli și jante de mari dimesiuni din aliaj ușor, de 21 de inchi, alcătuiesc o prezență dinamică încă înainte ca SUV-ul să se pună în mișcare.
Elementul distinctiv al conceptului “Generation EQ” este grila neagră de tip panou “Black Panel”: steaua Mercedes iluminată în alb și elementele luminoase sunt integrate în elementul lucios de design. Conturul iluminat în albastru redă o interpretare complet nouă a grilei radiatorului specific modelelor Mercedes. Fibre optice cu tehnologie LED iluminate în albastru electric produc un spectacol de lumini cu nuanțe încântătoare.
Banda luminoasă periferică a grilei “Black Panel” este, de asemenea, tipică acestui concept. Integrate în ea, se regăsesc farurile LED, cu lumină alba, puternică. Văzute din profil, linia electrică și linia mediană formează un cadru în jurul bazei camerei folosite cu rol de oglindă. Nuanțe de roz auriu se îmbină cu linia electrică cromată, iar spițele jantelor de 21 de inchi funcționează ca o tranziție atractivă de la interior la exterior.
Stopurile se asortează restului design-ului, preluând conturul grilei negre și prezintă un contur alcătuit de fibre optice LED în albastru electric, care devin roșii atunci când mașina se află în mișcare, funcționând ca stopuri. Steaua Mercedes poziționată central în partea posterioară este, de asemenea, iluminată în alb. La fel ca și în față, luminile tipice cu forme angulare către exterior devin portocalii atunci când este activată semnalizarea.
ERGONOMIE SIMPLĂ
Habitaclul orientat către șofer este concentrat pe comenzi simple, cu tehnologie touch, cu o înfățișare electrizantă, copie fidelă a design-ului exterior. Liniile asimetrice ale panoului de bord, cu al său ecran de mari dimensiuni, sunt concepute în avantajul șoferului.
Ecranul TFT high-definition de 24 de inchi (53 x 11 cm) prezintă informațiile utile, cum ar fi viteza, autonomia, datele privind rularea sau detalii referitoare la navigație și hărți. Inovația este evidentă în ceea ce privește diferența dintre un display mult simplificat și unul complex, care include și fazele intermediare. Dacă prezintă informații simple cu o redare clară pe display sau dacă afișează conținut suplimentar, rămâne la latitudinea șoferului.
Două dintre cele trei spițe înguste ale volanului sunt dotate cu comenzi touch, integrate în display-urile OLED (OLED = organic light emitting diode, diode organice emițătoare de lumină). Acestea afișează legende și simboluri în meniurile respective. Șoferul poate naviga prin diverse meniuri și poate confirma alegerea cu un simplu click.