Mercedes-Benz C 111 – Conceptul cu inimă Wankel

Mercedes-Benz C 111 Concept
,
1.48K 0

La Salonul Auto de la Frankfurt din septembrie 1969, Mercedes-Benz a prezentat conceptul C 111. Toată lumea se adunase pentru a admira acest concept ciudat în formă de pană, dar și ușile care se deschideau în sus. Puțini știau ce se ascundea de fapt sub capotă.

Prototipul Mercedes-Benz C 111 și-a făcut datoria și a atras atenția curioșilor prezenți la Salonul Auto în mare parte datorită culorii în care era vopsit conceptul, un roșu trandafiriu. Pe de altă parte, specificațiile tehnice ce caracterizau prototipul C 111 au reprezentat principala atracție pentru publicul prezent la Frankfurt.

C 111 a reprezentat un concept menit să testeze motorul Wankel. Motorul cu trei rotoare ce dezvolta 280 CP, asigura necersarul de putere, dar și o viteză maximă de 260 km/h, cifre cu adevărat impresionante la vremea respectivă.

Câteva luni mai târziu, Mercedes-Benz a prezentat o versiune modificată complet a conceptului C 111 la Salonul Auto de la Geneva. De această dată, conceptul beneficia de un motor Wankel cu patru rotoare și o putere maximă de 350 CP. Mașina atingea 100km/h în 4.8 secunde și o viteză maximă de 300km/h.

mercedes_benz_c112_mercedesblog_021

Oricum, se cunosc prea puține lucruri despre motorul Wankel, întrucât tehnologia diesel devenise un punct central, iar versiunile C 111 care au doborât toate recordurile, au început să creeze vâlvă în jurul Mercedes-Benz.

La primul record doborât, conceptul C 111-II D avea un exterior aproape neschimbat în comparație cu anul 1970 și era propulsat de un motor diesel de 3 litri în cinci cilindri revizuit total care dezvolta 190 CP.

mercedes_benz_c112_mercedesblog_041

În 1978, conceptul C 111-III dezolvolta 230 CP cu ajutorul unui răcitor intermediar adițional. Dar această mașină care a doborât multe recorduri avea foarte puține lucruri în comun cu originalul C111.

Ultima reinterpretare a fost versiunea C 111-IV din 1979 dotat cu îmbunătățiri aerodinamice, spoilere distinctive, având partea frontală schimbată, dar și două stabilizatoare. Unitatea de propulsie era de fapt un motor V8 de 4.5 litri în producție obișnuită, mărit ulterior la 4.8 litri ce dezvolta 500 CP.

 

 

Comentati?

Your email address will not be published.