Ciocnirea titanilor V8. Mercedes-AMG S 63 4Matic vs Audi S8

,
2.71K 0

Binecuvântat cu sistemul cu tracțiune integrală 4Matic, senzaționalul S 63 de la Mercedes vede dominarea clasei super limuzinelor ca pe o simplă formalitate. Audi cere permisiunea să nu fie de acord și își trimite racheta S8, recent modernizată, în ringul de luptă. Audi S8 versus Mercedes-AMG S 63 4Matic, prin amabilitatea auto-motor-und-sport.de.

Perfecțiunea este întotdeauna relativă. Așa cum sunt frumusețea și iubirea. Oamenii deosebit de inteligenți chiar au scris teorii despre relativitate și despre impactul ei asupra vieții noastre de zi cu zi. Și se pare că au dreptate. Atât Audi S8, cât și Mercedes-AMG S 63 4Matic sunt într-adevăr oarecum… relative față de țintele lor proprii, față de ambițiile lor sportive, dimensiunile, greutatea și chiar prețul lor de pornire. Suma tuturor acestora este însă, de-a dreptul impresionantă.

Dar nu-i lăsați niciodată pe alții să pună la îndoială caracterul sportiv și ținuta celor două super limzuine. Nu le numiți niciodată grase. Nu puteți ști niciodată când doi mafioți cu păr pe piept ar putea trage cu urechea. Și ar putea fi cu ușurință jigniți de cuvintele grele care au drept țintă mașinile lor preferate. Doar dacă vreți cumva să vizitați vreo parcare subterană sau vreo casă de pariuri.

mercedes-amg-s63-s8-7

De fapt, nici noi nu am fi de acord. Doar aruncați o privire la S8. Este de o frumusețe ieșită din comun. Și odată ce ai parcurs câțiva kilometri în compania sa, toate contradicțiile au rost. Aceasta este o specie de mașini care poate fi ușor asociată cu fizioterapia pe roți, totul este la locul lui pentru a-i face fericiți pe pasageri, de la scaunele relaxante și confortabile cu funcție de masaj și până la așa numitul sistem de anulare a zgomotului, care elimină vibrațiile negative ale motorului – camuflînd cu succes reverberațiile dezactivării cilindrilor pe parcursul acestui proces.

mercedes-amg-s63-s8-11Dar a sosit momentul să privim adevăratul motiv pentru care analizăm aceste uber-limuzine. Motoarele. Motoarele mari. V8 biturbo, în mod special. Audi S8 ascunde sub capota sa lungă o unitate de 4 litri cu 520 CP cuplată cu o cutie automată cu 8 trepte, pe care o folosește și fratele mai mic RS6. Cuplul puternic de 650 Nm se asigură că S8 zboară fără efoturi în ciuda celor 2.071 kilograme ale sale, sistemul sport de evacuare bolborosind în spate, în timp ce fluxul de putere dă senzația că te lovește în spate ca un ciocan de fiecare dată când pui pedala de accelerație la podea. Și asta continuă la nesfârșit, până la 250 km/h, când S8 cedează în cele din urmă, limitatorului de viteză.

mercedes-amg-s63-s8-4

Oricât de incredbiil pare, Mercedes-ul te duce și mai departe, subjugîndu-și greutatea cu o capacitate superioră față de cea arătată de S8. Cuplul jucăuș de 900 Nm pus la dispoziție ajută, cu siguranță, un avantaj cu care Mercedes-AMG S 63 4Matic nu se prea rușinează. În schimb, senzaționalul Benz vrea să se facă înțeles încă de la început, cu mârâitul său delicious, dar amenințător. Contrar tradiției șvabe, zgomotul penetrează mult mai ușor decât v-ați putea imagina liniștea interiorului, onorînd urechile șoferului cu notele agresive ale motorului V8 de 5,5 ltiri, aflat la pândă deasupra roților din față.

mercedes-amg-s63-s8-10Să nu ne înțelegeți greșit. Mercedes-AMG S 63 nu și-a deșertat dintr-odată moștenirea de lux într-o mașină sport pur-sânge. Ba chiar din contră. Dar ce face cel mai bine este să fie un pic mai sportivă și mai directă ca rivala sa cu patru cercuri, luîndu-și mai în serios natura dinamică decât strămoșii săi. Acest lucru este probabil mai evident în șasiul în sine, lăsînd deoparte problemele de tracțiune din trecut, grație sistemului 4Matic. În sfârșit, S 63 transmite fără efort tot cuplul către asfalt prin intermediul unor jante de 20 de inchi și al unei transmisii automate rapide cu șapte trepte și convertizor de cuplu. Puterea și cuplul se zbăteau până când erupeau în treapta a doua sub comanda autoritară a ESP-ului. Acum, cu tracțiunea integrală opțională (doar la modelul cu ampaament lung), ambele sunt istorie.

mercedes-amg-s63-s8-5

Rezultatul este o penalizare a greutății de 90 de kilograme în comparație cu Audi S8 care este cu 14 centimetri mai scurt, un handicap pe care cei 585 de cai putere îl camuflează fără efort. În schimb, Audi se descurcă să scape de o zecime de secundă în sprintul de la 0 la 100 km/h, deși, acest lucru nu are relevanță pe tabela de marcaj.

Acestea fiind zise, mai sunt câteva capitole la care limuzinei S-Class îi este dificil să surclaseze rivalul S8. Habitaclul intră acum în lumina reflectoarelor. Este ușor să te rătăcești acolo și nu vorbim despre spațiul vast pus la dispoziție. Șoferul se pierde cu ușurință în logica operațională de dincolo de toată aparatura electronică și de numărul gadgeturilor prezente. Țineți cont de acest aspect: culoarea luminii ambientale poate fi modificată prin simpla apăsare a unui buton, nu este unul, ci sunt două LCD-uri la vedere, unul mai strălucitor pentru a te impresiona cu seria sa de informații vitale afiaște, există un dozator de parfum, nenumărate reglaje ale scaunelor și chiar și mai multe opțiuni multimedia… multe dintre ele probabil nefiind făcute pentru a fi descoperite. Indiferent de câte meniuri rămân ascunse, senzația degajată de interiorul limuzinei S-Class este cu adevărat specială. Iar steaua strălucitoare vizibilă pe capotă este un omagiu adus tradiției Mercedes.

mercedes-amg-s63-s8-16

Asta până când fenomenalul Mercedes va ajunge pe circuitul scurt de la Hockenheim, un moment care are de-a face mai degrabă cu nebunia curată decât cu tradiția. Imaginați-vă acest lucru. Mercedes-AMG S 63 4Matic a parcurs ‘cursa’ în 1,15.5 minute, aruncîndu-se în curbe cu capul înainte cu toată lungimea sa de cinci metri, depășind, pe parcurs, un Lotus Elise S Clubracer. Neutru, inconstant și, în ciuda ampatamentului său lung, foarte rapid. Curba de nord, de exemplu, a fost atacată cu 121 km/h. Pentru a înțelege: un BMW M4 reușește să o treacă în zbor cu o viteză cu doar patru kilometri mai mare.

mercedes-amg-s63-s8-3

Nici chiar S8 nu poate prinde din urmă senzaționalul Mercedes. Audi cedează în fața geniului AMG, parcurgînd circuitul de la Hockenheim nu la fel de genial ca S 63 și încheind la opt zecimi în urma acestuia. Dar abordarea curbelor este altă poveste. Diferențialul sport chiar dă senzația că își ia în serios rolul de înger păzitor, ajutînd puntea din față să obțină aderența necesară pentru a suprima efectul de “coadă fericită”, un sentiment amplificat până la o credință puternică de către direcția minunată (și neașteptat de comunicativă). În sfârșit, a venit momentul pentru a schimba rolurile în capitolul referitor la prețuri – 40.000 de euro este diferența solicitată în plus de Mercedes. Prea mult, prea… relativ față de avantajul empiric al puterii.

Sursă: www.auto-motor-und-sport.de

Specificații tehnice

Audi S8 Mercedes-AMG S 63 4Matic
Pret 116,900 Euro 155,295 Euro
Motor V8 bi-turbo V8 bi-turbo
Capacitate 3993 cm³ 5461 cm³
Raport de compresie 9.3:1 10.0:1
Putere 520 PS (382 kW) bei 5800 U/min 585 PS (430 kW) bei 5500 U/min
Cuplu maxim 650 Nm bei 1700 U/min 900 Nm bei 2250 U/min
Putere/litri 130 PS (96kW) 107 PS (79kW)
Transmisie Integrala Integrala
Cutie de viteze automata, 8 trepte automata, 7 trepte
Accelerație de la 0-100 km/h (seconds) 4,0 4,1

 

Comentati?

Your email address will not be published.