Auto Motor und Sport a testat cel mai recent model Plug-In de la Mercedes: noul Mercedes GLC 350 e. Un motor electric de 115 CP oferă sprijin micului turbo cu patru cilindri.
Pedala de accelerație “tactilă” este o inovație ecologică. În modul E, motorul pe combustie nu pornește dacă accelerația nu este apăsată dincolo de un punct de presiune bine definit. Această funcție permite o rulare complet electrică pe o durată cât mai îndelungată.
Cu bateria încărcată la maximum, Mercedes GLC 350 e atinge o autonomie electrică de 21 km, mai puțin ca cei 33 km promiși în mapa de presă. În modul Hybrid, cifrele de consum arată 4,8 l/100 km și 15 kWh. Dar atunci când energia bateriei este consumată, consumul de combustibil crește la cel puțin 7,7 km/h100 km. Nu este o cifră rea, dar GLC 250d este, în mod evident, mai economic, cu un consum de 5,7 l/100 km.
Pe de altă parte, propulsia hibridă oferă un comportament dinamic excelent, cu o accelerare pe măsură. La kickdown, GLE 350 e, cu o greutate de 2,1 tone, sprintează de la 0 la 100 km/h în doar 6 secunde.
Ca și în cazul Mercedes-ului S 500 e, bateria este amplasată în spatele banchetei, sub portbagaj, iar această poziționare reduce volumul portbagajului cu 200 de litri.
Acesta reprezintă unul dintre puținele dezavantaje, pentru că Mercedes GLC 350 e oferă un confort excelent la rulare, o asamblare de înaltă calitate și o izolare fonică extraordinară. Motorul pe combustie de patru cilindri nu își face niciodată simțită prezența, nici chiar la accelerație puternică.
Vânzările vor debuta în primăvara anului 2016. Mercedes GLC 350 e este cel de-al patrulea model Plug-In Hybrid de la Mercedes după Mercedes S 500 e, Mercedes GLE 500 e și Mercedes C350 e.
Încă alte șase modele Plug-In vor urma în următorii 2 ani, iar următorul va fi o versiune bazată pe noul E-Class.
Cititorii noștri care înțeleg limba germană, pot citi aici articolul integral.