Mai mult confort, mai mult lux… Noul BMW Seria 7 țintește mereu mai sus, încercînd să învingă senzaționalul S-Class de la Mercedes cu propriile arme. Dar are ce îi trebuie pentru a reuși? Autocar se grăbește să rezolve această enigmă.
Mai sunt încă două săptămâni până la premiera publică a celei de-a șasea generații a Seriei 7 de la BMW, la salonul auto de la Frankfurt, dar colegii noștri britanici au testat deja cea mai tare mașină bavareză în versiunea 730d. Acest lucru echivalează cu prezența noului motor diesel turbo de 3,0 litri cu șase cilindri în linie și tracțiune spate, creditat cu un consum de combustibil exceptional de 62,8 mpg (4,6 l/100 km) și o valoare mixtă a emisiilor CO2 de numai 119 g/km.
Motorul B57 al BMW-ului Seria 7 este cuplat cu o cutie automată ZF cu opt trepte și dezvoltă cu 7bhp și 45lb ft mai mult ca motorul N5 pe care îl înlocuiește, adică 261bhp și 457lb ft. Alături de cifrele de consum și de emisii CO2 menționate, care sunt superioare vehicului 730d cu o diferență uluitoare de 12,4 mpg (23,5 l/km) și 29 g/km, acestea înzestrează cel mai accesibil model Seria 7 cu același timp de la 0-62 mph (0-100 km/h) de 6,1 secunde și cu o viteză maximă de 155 mph (250 km/h) ca și predecesorul său.
În mișcare, motorul diesel oferă o accelerație energică și acumulează viteză într-o manieră nemaipomenit de nonșalantă cu pedala apăsată. Transmisia folosește un raport final prelungit și o strategie a schimburilor care operează în conjuncție cu sistemul de navigație prin satelit pentru o eficiență superioară. Cumpărătorii pot alege o versiune Steptronic a cutiei produse de ZF cu padele de schimbare a vitezelor pe volan ca opțiune. Las-o pe automat, iar cutia revizuită va schimba în treaptă superioară mult înainte ca zgomotul motorului să devină o problemă.
Noul model Seria 7 încearcă să surclaseze eternul lider al tehnologiei, S-Class, cu o serie de inovații printre care soluțiile inteligente de structură ultraușoară din fibră de carbon și o nouă generație de motoare pe benzină și pe motorină cu șase cilindri. Din nou, fibra de carbon poate fi regăsită în șinele plafonului, praguri, montantul central, tunelul central și montantul posterior, aducînd o reducere a greutății de 40 de kilograme față de predecesorul său.
În plus, reduceri de greutate s-au obținut odată cu modificările survenite la caroserie, care primește portiere din aluminiu cu un nou design (cântărind cu 12 kg mai puțin ca înainte), dar și un plafon din aluminiu. Noul 730d testat duce acul cântarului la o valoare cu 85 kg sub cea obținută de către defunctul 730d, până la 1755 kg, ceea ce îl face cu 25 kg mai ușor ca Audi A8 3.0 TDI și ca Mercedes-Benz S350 CDI. De asemenea, este cu 200 kg mai ușor ca Jaguar XJ 3.0D.
Poate această dietă să ajute noul BMW Seria 7 să se reinventeze în ceea ce privește caracterul sportiv veritabil? Răspunsul este afirmativ doar parțial. Da, Seria 7 este, cel mai probabil, cea mai atrăgătoare mașină din clasa sa când vine vorba de condus, dar atenția s-a mutat, oferindu-i acestui model Seria 7 mai degrabă un caracter de limuzină decât oricare alt predecesor. Această senzație este amplificată în momentul în care te așezi pe scaunele noi, care au o tapițerie mai moale și care sunt mai consistente ca acelea folosite pentru cea de-a cincea generație a Seriei 7, atât în față, cât și în spate.
Noul sistem de suspensie se laudă acum cu arcuri pneumatice în față și în spate, nu doar în spate, ca înainte. Șoferul poate ridica garda de la sol cu 20 mm la viteze de sub 22 mph (35 km/h), în timp ce pe modul Sport, înălțimea este redusă automat cu 10 mm la anumite viteze.
Modul în care noua limuzină pleacă de pe loc este mai subtil ca niciodată, în modul Comfort Plus, noul BMW fiind mult mai silențios și evident mai lin ca predecesorul său. Suspensia este infinit mai sensibilă la granulația suprafeței de rulare și are o capacitate superioară de a absorbi denivelările, transformînd călătoria pe distanțe lungi într-una mai relaxantă și mai calmă. Pe modul Sport, manevrabilitatea este excelentă, grație setării inspirate a amortizării, oferind un control excelent și o dinamică cu adevărat impresionantă pentru o mașină atât de mare.
Există și un nou sistem de direcție electro-mecanic, care revine la cremaliera cu raport fix în locul celei cu raport variabil de la vechiul model. Noul BMW Seria 7 vine și cu o dotare opțională cu roțile din spate directoare. Direcția este mai ușoară ca înainte, fiind lipsită de consistența exemplarului condus anterior. Este în regulă doar la viteze mici în oraș.
Diferențe semnificative apar la interior, alături de modernizarea revoluționară a noului bord realizat cu materiale de calitate superioară, care dau senzația de lux mai mult ca niciodată în istoria de 38 de ani a modelului. Printre detaliile interesante se numără și noua grafică digitală care își schimbă culoarea în funcție de modul de condus, sistemul de control al aerului condiționat cu tehnologie touch și cea de-a 5-a generație a sistemului iDrive cu funcții touchpad și touchscreen ca parte a dotării opționale Navigation System Professional. Noul sistem multimedia îți permite să activezi diverse funcții într-un mod similar manevrării unui smartphone, prin comenzi de atingere, de indicare și de lovire ușoară a ecranului, sau alternativ, prin intermediul discului din consola centrală.
Control opțional prin intermediul gesturilor este oferit în premieră. Acest sistem folosește un senzor tridimensional instalat în plafon pentru a detecta mișcările brațelor care pot controla diverse funcții, printre care volumul sunetului, primirea sau respingerea apelurilor. Și dacă nu este suficient, este disponibil și un sistem de control vocal.
După ce au văzut mașina cu ochii lor, britanicii pot confirma că, în ciuda faptului că modelul crește progresiv doar în ceea ce privește dimensiunile exterioare, dă o senzație superioară de confront, indiferent dacă te afli în față sau în spate – în poziția din urmă avînd sentimentul că te afli într-un spațiu cu adevărat vast, în cazul versiunii cu ampatament lung. În ceea ce privește design-ul, noul model Seria 7 primește un stil revoluționar, care îi conferă o continuitate vizuală, totul cu prețul prezenței desăvârșite oferite de S-Class.
Chiar și așa, verdictul este clar. Noul BMW Seria 7 este o mașină semnificativ mai bună ca predecesorul său. În versiunea 730d, oferă putere și rafinament impresionant alături de o economie uluitoare. Cel mai important, reușește să ofere o experiență antrenantă, garantînd, în același timp, și un confort la rulare mult îmbunătățit.
BMW 730d
Motor 6 cilindri, 2993cc, diesel; Putere 261bhp at 4000rpm; Cuplu 457lb ft la 2000-2500rpm; Cutie 8-spd automatic; Masă 1755kg; 0-62mph 6.1sec; Viteză maximă 155mph; Consum 62.8mpg (mixt); CO2/taxă de poluare 119g/km, 21%
SURSĂ: Autocar UK