Lewis Hamilton se impune la Shanghai în fața lui Nico Rosberg, reconfirmandu-și statutul în echipă. Sebastian Vettel încearcă să amenințe primele locuri, dar termină abia pe 3 în China.
Hamilton știe că tot ce are de făcut este să îl învingă pe colegul său de echipă. În fond, acesta este primul obiectiv al oricărui pilot aflat în Formula 1, dar situația de față este ușor schimbată. Mercedes domină deocamdată campionatul, iar dacă Lewis îl bate pe Rosberg, titlul este ca și adjudecat. Intențiile sale de a dovedi că nu vrea să îi lase lui Nico nici o portiță, au fost clare încă de la start. Britanicul se poziționează pe grilă cu nasul monopostului său îndreptat către interiorul pistei și mesajul său este unul singur: la start îi va închide trasa. Nimic altceva din ce se întâmplă în spatele lui nu contează.
Și startul său este unul perfect. Tot ce poate face Rosberg este să înghită în sec și să aștepte o altă oportunitate de a trece. Se așează în spatele lui Hamilton, dar Vettel îi respiră în ceafă. Ferrari are multe de demonstrat. Nu mai sunt echipa mediocră din trecut. Scuderia își revine și vrea să se bată cu Mercedes. Și Raikkonen demonstrează asta imediat după start. Plecat de pe 6, Kimi trece de ambele mașini Williams după primul tur, și se plasează în spatele lui Vettel.
Strategia italienilor se baza pe o uzură mai mică a pneurilor decât a celor de la Mercedes, dar Hamilton și Rosberg par a face față degradării anvelopelor mult mai bine decât se așteptau. În cel de-al doilea stint pe medii, Lewis cedează puțin din avantaj și cursa părea că se relansează. Dar decizia sa era bazată doar pe conservarea pneurilor, pentru a putea forța pe final, în caz că Rosberg se apropie. Diferența înainte de ultima oprire la boxe era de 2 secunde între cei doi, aceasta mărindu-se până la 6 secunde în momentul în care Hamilton a revenit pe pistă.
Cu două tururi înainte de final, Verstappen se oprește pe linia de start cu monopostul învăluit în fum și se dictează apariția safety car-ului. Timpul este prea scurt pentru a scoate mașină de pe pistă și cursa se termină spatele mașinii de siguranță. Full House pentru Hamilton. Pole-position, fastest lap și victorie în dreptul britanicului, în vreme ce jumătatea cealaltă a garajului este scufundată în scuze și lamentări.
Apariția mașinii de siguranță din ultimul tur a avut o consecință importantă în tabăra Ferrari. Raikkonen se apropia de Vettel și locul 3 părea a se disputa între cei doi cu 3 tururi înainte de final. Luptă nu a mai avut loc și Kimi trebuie să mai aștepte o săptămâna pentru a demonstra că nu este numărul 2 în echipă.
Cei de la Williams au făcut o cursă solitară cu Massa pe 5 și Bottas pe 6. Ritmul lor lasă de dorit, aceștia fiind la un minut în spatele liderilor înainte de cele 2 tururi sub safety car. În urma lor Romain Grosjean reușește să puncteze pentru prima oară după etapa din Monaco de anul trecut. Locul 8 a fost moștenit de Nasr în urma evenimentului în care Verstappen a trebuit să abandoneze. Marcus Ericsson termină pe 10, iar Sauber reușește astfel să puncteze cu ambele mașini. Ricciardo ocupa locul 9, după o cursă în care s-a văzut aruncat pe locul 17 dupa un start teribil. Problemele generate de unitatea de putere Renault continuă la Red Bull. Kvyat abandonează cu motorul spart, în condiții similare cu Verstappen și discuțiile dintre echipa austriacă și motoristii francezi vor deveni cu siguranță și mai înflăcărate.
Sergio Perez ratează intrarea în puncte și se claseaza pe 11, în fața celor de la Mclaren. Alonso termină în fața lui Button, după ce britanicul l-a acroșat pe Maldonado spre finalul cursei și a pierdut timp. Rezultatul a fost tragic pentru Pastor, venezueleanul fiind scos din cursă pentru a treia oară în acest sezon.
Carlos Sainz reușește să se plaseze pe 14 în ciuda unui tete-a-queue și a unor probleme apărute la cutia de viteze, în vreme ce ultimele două poziții sunt ocupate de piloții Marussia, în ordinea Stevens-Mehri.
Lupta continuă săptămâna următoare în Bahrein, ultima etapă înaintea revenirii în Europa a Marelui Circ.
Clasament cursa:
Pos | Driver | Car | Gap |
---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1h39m42.008s |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 0.714s |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 2.988s |
4 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 3.835s |
5 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 8.544s |
6 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 9.885s |
7 | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes | 19.008s |
8 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 22.625s |
9 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 32.117s |
10 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1 Lap |
11 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1 Lap |
12 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1 Lap |
13 | Jenson Button | McLaren/Honda | 1 Lap |
14 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 1 Lap |
15 | Will Stevens | Marussia/Ferrari | 2 Laps |
16 | Roberto Merhi | Marussia/Ferrari | 2 Laps |
17 | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | 4 Laps |
- | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes | Retirement |
- | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault | Retirement |
- | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | Retirement |
Clasament piloti:
Pos | Driver | Points |
---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | 68 |
2 | Sebastian Vettel | 55 |
3 | Nico Rosberg | 51 |
4 | Felipe Massa | 30 |
5 | Kimi Raikkonen | 24 |
6 | Valtteri Bottas | 18 |
7 | Felipe Nasr | 14 |
8 | Daniel Ricciardo | 11 |
9 | Romain Grosjean | 6 |
10 | Nico Hulkenberg | 6 |
11 | Max Verstappen | 6 |
12 | Carlos Sainz | 6 |
13 | Marcus Ericsson | 5 |
14 | Daniil Kvyat | 2 |
15 | Sergio Perez | 1 |
16 | Jenson Button | 0 |
17 | Fernando Alonso | 0 |
18 | Roberto Merhi | 0 |
19 | Will Stevens | 0 |
Clasament constructori:
Pos | Constructor | Points |
---|---|---|
1 | Mercedes | 119 |
2 | Ferrari | 79 |
3 | Williams/Mercedes | 48 |
4 | Sauber/Ferrari | 19 |
5 | Red Bull/Renault | 13 |
6 | Toro Rosso/Renault | 12 |
7 | Force India/Mercedes | 7 |
8 | Lotus/Mercedes | 6 |
9 | McLaren/Honda | 0 |
10 | Marussia/Ferrari | 0 |