Smart ForTwo primește o cutie cu șase trepte și dublu ambreiaj în locul leneşei cutii robotizate cu cinci trepte. Revista britanică Autocar a testat-o și decide dacă într-adevăr este mai bună ca versiunea anterioară.
Din moment ce a treia generație ForTwo vine cu o transmisie manuală în versiunea standard, noua cutie Twinamic dezvoltată de Getrag devine acum o opțiune, oferind posibilitatea de a alege între operarea manuală sau complet automată.
Inițial, doar cel mai mic motor aspirat natural, pe benzină, cu injecție directă, de 1.0 litru și cu 70 CP poate fi combinat cu transmisia Twinamic. Ulterior, în ciclul de viață al modelului, Smart este așteptat să o ofere și în combinație cu motorul turbo mai puternic de 898 cc, cu trei cilindri.
Conform Autocar, Twinamic a fost complet modificată pentru ForTwo, în ciuda faptului că oarecum, este bazată pe cutia în șase trepte cu dublu ambreiaj folosită de Renault la Clio.
Englezilor le-a plăcut cu siguranță Smart-ul ForTwo echipat cu Twinamic, susținînd că adăugarea transmisiei cu dublu ambreiaj oferă o abordare matură binevenită, care, în combinație cu avantaje semnificative ale confortului la rulare fac noul ForTwo mult mai liniștit în orice condiții de drum.
Tendința de a-și mișca nasul în sus și în jos între schimbările treptelor de viteză a dispărut, notează Autocar. În modul automat, Twinamic schimbă eficient și la viteze convenabile, în timp ce modul manual este, de asemenea, oferit – prin folosirea schimbătorului mic și îndesat sau prin padelele de pe volan, incluse într-un așa-zis pachet Sport.
Verdictul este clar. Noua cutie Twinamic cu dublu ambreiaj transformă Smart în mașina de oraș agreabilă și agilă care trebuie să fie.