Care este regele? Mercedes V 250 d vs VW Multivan 2.0 TDI în testul comparativ realizat de auto und motor und sport

,
5.86K 0

Celebra revistă auto motor und sport a comparat Mercedes V-Class cu principalul său rival, VW Multivan. La acest test au luat parte Mercedes V 250 Avantgarde Edition și VW Multivan 2.0 TDI Generation Six.

Fostul VW T5 a fost lansat în 2003. 12 mai târziu, VW a venit cu noul T6, care nu este chiar nou. De fapt, noul T6 este o versiune modernizată, care are la bază platforma existentă folosită și pentru T5. În timp ce Renault și Mercedes au construit generații Trafic, respectiv V-Class nou-nouțe, cu o zonă de impact cu 10 cm mai mare pentru a corespunde cerințelor referitoare la protecția pietonilor în caz de accident, Volkswagen nu a făcut acest lucru.

Mercedes-V-Class-vs-VW-Multivan-12

Dar fosta versiune a modelului T5 are foarte multe avantaje în ceea ce privește spațiul. În ciuda faptului că este cu 24,8 cm mai scurt decât V-Class, noul Multivan oferă același volum ca V-Class. În orice caz, există o explicație pentru acest rezultat: VW Multivan vine cu un motor amplasat transversal și cu tracțiune față, în timp ce V-Class adoptă configurația nobilă cu motorul montat longitudinal și cu tracțiune spate.

Multivan, care este mai înalt, este și mai versatil. Bancheta din spate poate fi mutată pe șine fără a fi necesară rabatarea spătarului. Masuțele pliabile, parasolarele și, opțional, lada frigorifică, sunt dotări de tradiție pentru Multivan, la fel ca și posibilitatea de a transforma cel de-al doilea și cel de-al treilea rând de scaune într-un pat.

Cele două scaune individuale din al doilea rând se pot roti și se pot bloca de-a lungul întregii șine. În schimb, cele patru locuri din Mercedes V-Class își pot schimba poziția cu numai cinci centimetri în față și în spate. Mercedes susține că restricționarea poziției este corelată cu poziția ideală pentru declanșarea airbag-ului cortină în caz de accident.

VW susține că acum, scoaterea scaunelor este mai facilă, pentru cazurile în care ai nevoie de un spațiu mai mare de încărcare, dar operațiunea nu este ușoară deloc, din cauza faptului că scaunele sunt încă foarte grele. Ambele modele oferă scaune confortabile, dar habitaclul Mercedes-ului este mai apropiat de cel al unei limuzine, în timp ce cea de-a șasea generație VW Multivan vine cu un bord pragmatic.

Mercedes-V-Class-vs-VW-Multivan-1

Noul motor diesel biturbo de la VW, care aparține familiei EA 288, pornește ușor și trage viguros, grație cuplului maxim de 450 Nm disponibil de la 1.400 rpm, dar și datorită transmisiei foarte rapide, cu șapte trepte și dublu ambreiaj. Mercedes-ul este mai circumspect. Pornește cu o mică ezitare cauzată de cutia clasică cu șapte trepte, dar ulterior, trece armonios prin cele șapte trepte.

Motorul turbodiesel de 2,1 litri și 190 CP al Mercedes-ului V 250 d nu dă senzația că este puternic, pentru că trebuie să tragă aproape 2,5 tone. Cu 79 kg mai ușor, motorul Volkswagen-ului are un răspuns mai spontan, în timp ce consumul de combustibil este aproape identic: 9,3 l/100 km pentru VW și 9,1 l/100 km pentru Mercedes.

VW este și mai agil. Cu un nou tren de rulare adaptiv, VW Multivan are un ruliu redus în viraje, în timp ce direcția este directă și exactă, în timp ce Mercedes-ul subvirează mai rapid, iar ESP-ul intră în acțiune mai repede.

VW a îmbunătățit foarte mult și confortul modelului Multivan, grație trenului de rulare adaptiv. În modul Comfort, este la fel de bun ca Mercedes-ul, atât la sarcină minimă, cât și maximă.

Amortizoarele adaptive cu două faze distincte ale Mercedes-ului oferă confort superior în cazul denivelărilor, în timp ce pasagerii din Multivan simt șocurile în scaune.

A fost o surpriză mare faptul că Mercedes V 250 d Avantgarde Edition este mașina cu dotări mai bune, incluzînd aici ușile glisante electrice, farurile adaptive cu tehnologie LED, sistemul de navigație și tapițeria din piele.

Mercedes a câștigat testul cu un avantaj mic de puncte, dar merită victoria doar dacă luăm în considerare faptul că este un model complet nou, în timp ce VW este o rafinare a unei structuri deja confirmate.

Cititorii noștri care înțeleg limba germană pot citi aici tot testul.

Comentati?

Your email address will not be published.