Nou nouț și deja pregătit să conducă lumea, Mercedes-Benz GLS apare, în sfârșit, în toată splendoarea. Și se pare că este, într-adevăr, splendid, respirînd exclusivism prin toți porii. Vehiculul care ridică ștacheta în segmentul său este considerat de cei de la Stuttgart ca fiind Clasa S a SUV-urilor. Haideți să vedem dacă au dreptate!
Singurul vehicul veritabil cu șapte locuri din segmentul de lux, Mercedes-Benz GLS pariază cu mândrie pe avantaje ca spațiu, comfort, siguranță și o dinamică nemaiatinse vreodată de un asemena mastodont. Iar lungimea sa de 5.130 milimetri, lățimea de 1.934 milimetri și înălțimea de 1.850 milimetri o pot confirma, toate acestea asigurînd pasagerilor care iau loc pe oricare dintre cele trei rânduri de scaune, un spațiu amplu în lateral, dar și la cap. Cu un volum al portbagajului de la 680 la 2.300 de litri, noul GLS este, indubitabil, un lider.
Față de predecesorul său, GL, noul SUV moștenește, evident valorile de tradiție ale brand-ului, dar vine cu un consum îmbunătățit, cu moduri extra de rulare, cu suspensia pneumatică AIRMATIC, dar și cu transmisia automată cu 9 trepte, 9G-Tronic.
La scurt timp după fotografiile apărute pe un forum francez săptămâna trecută, Mercedes-Benz GLS este acum la dispoziția curioșilor. SUV-ul gigant a primit faruri cu un design nou, o grilă îndrăzneață cu două lamele care sprijină logo-ul supradimensionat cu steaua în trei colțuri și o nouă bară frontală. Tot din punct de vedere vizual, în plus față de gama standard de culori, noul GLS vine și cu două ediții special de nuanțe: Designo Diamond White (Alb Diamant) și Designo Cardinal Red (Roșu Cardinal). Mai mult, exist[ o gamă largă de jante din aliaj.
Modernizat în cele mai mici detalii, GLS se laudă și cu un nou sistem multimedia, care include un display color de 8 inchi și un touchpad cu control intuitiv. Cea mai recentă versiune a sistemului COMAND Online include conexiune la internet și serviciile standard (apel de urgență eCall, Accident Recovery, asistență în cazul unei defecțiuni și servicii de revizie).
DYNAMIC SELECT vine acum cu până la șase moduri de transmisie: Comfort, Slippery, Sport, Individual și Off-Road, pachetul opțional Off-Road Engineering aducînd încă unul, și anume modul Off-Road+. Acesta asigură funcții extra pentru suspensia AIRMATIC, cu o gardă la sol de până la 306 milimetri și o adâncime de vad de 600 de milimetri. Sistemul de stabilizare activă ACTIVE CURVE utilizează bare anti-ruliu atât pe puntea din față, cât și pe cea din spate, reducînd unghiul de ruliu în timpul virajelor.
La interior, SUV-ul cu șapte locuri este îmbrăcat în piele Nappa. Exact ca la limuzina S-Class, GLS oferă opțiunea unui sistem de ionizare a aerului.
Patru versiuni de motorizare sunt disponibile pentru GLS 2017. Modelul de bază GLS 350 d 4Matic este propulsat de un motor turbodiesel V6 de 3,0 litri, capabil să dezvolte 258 CP și 620 Nm. Motorul pe benzină, un V6 biturbo de 3,0 litri de la GLS 450 4Matic garantează 362 CP. Cât despre GLS 500 4Matic, motoru său V8 de 4,7 litri este cotat la o putere uluitoare de 455 CP și 700 Nm. Asta înseamnă cu 20 CP mai mult ca înainte. Motorul V6 biturbo cu injecție directă, este folosit pentru GLS 400 4MATIC. Acest motor produce o puere de 245 kW (333 CP) și un cuplu de 480 Nm la 1600 rpm.
Pentru un plus de putere, apelați la AMG. GLS 63 4Matic vine cu o putere maximă de 585 CP și un cuplu de 760 Nm, dezvoltate de motorul său V8 biturbo de 5,5 litri și oferă versiunea revizuită a transmisiei AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC. O bară specifică, ce prezintă prize largi de aer, un sistem tipic de evacuare și jante multispiță masive completează înfățișarea modelului GLS 63 AMG. Spre deosebire de celelalte modele, versiunea AMG beneficiază de un program Sport+ în locul celui Off-road.
Mercedes-Benz GLS 2017 poate fi comandat începînd cu această lună, iar livrările în Europa vor debuta în martie 2016.
Urmăriți primele imagini cu Mercedes-Benz GLS 2017. Vă stricăm un pic surpriza: coloana sonoră este fenomenală!