Noul motor biturbo AMG V8 de 4 litri va debuta în noua mașină AMG GT, pe 9 septembrie.
Mercedes pregătește o nouă mașină sport, care nu este tocmai succesorul SLS AMG-ului, pentru că este mai mică, are putere mai mică, va costa cu aproximativ 50.000 de euro mai puțin și nu va avea portiere gullwing. Cu ocazia prezentării noului AMG GT, Mercedes va introduce un nou motor V8 modern de 4 litri, care va înlocui, printre altele, celebrul motor aspirat natural de 6,2 litri, care și-a atins forma maximă în SLS AMG (571 CP) sau în SLS AMG Black Series (631 CP), cu numele de cod M 159.
Noul biturbo V8 de 4 litri (nume de cod M 178) dezvoltă 510 CP, exact ca prima versiune a V8-ului aspirat de 6,2 litri (nume de cod M 156), dar la turații mai mici (6250 rpm) și un cuplu impresionant de 650 Nm, disponibil pe o plajă largă de la 1750 la 4750 rpm. Cu 128 CP/litru și un consum oficial mai mic de 10 litri/100 km (funcția start/stop este standard), noul motor biturbo AMG V8 combină tradiția puterii motorului AMG V8 cu o eficiență de excepție. Cu cea de-a treia generație pe benzină cu injecție directă și cu injectoare piezo, noul AMG V8 corespunde standardelor de emisii Euro 6.
Principala caracteristică a noului motor este faptul că cele două turbocompresoare nu sunt montate în afara “V”-ului cilindrilor, ci în interiorul acestuia, ceea ce conferă avantaje în ceea ce privește compactitatea, dar și un răspuns optim și emisii reduse de noxe.
Sistemul cu carter uscat permite instalarea motorului cu 55 mm mai jos, iar această poziționare coboară centrul de greutate, o situație ideală pentru o mașină sport care trebuie să suporte accelerații laterale mari.
Cu 209 kg, noul motor este cel mai ușor din clasa sa și aparține aceleiași familii ca motorul turbo de 2 litri instalat pe A45 AMG, CLA 45 AMG și GLA 45 AMG. Asta înseamnă că alezajul și cursa sunt exact la fel ca în cazul motorului AMG cu 4 cilindri.
Motorul utilizează cele mai moderne tehnologii existente. Suprafețele alezajului cilindrilor folosesc tehnologia Nanoslide, care le face de două ori mai dure decât în cazul turnării convenționale în fontă (aceeași soluție este folosită în noul motor turbo F1 V6), pistoanele sunt făcute din aluminiu forjat și chiulasele sunt realizate din aliaj de zirconiu.
Date tehnice pentru noul motor biturbo AMG V8 de 4 litri
New AMG 4-litre engine | |
---|---|
Configuration | V8, bi-turbo |
Cylinder angle (grade) | 90 |
Valves per cylinder | 4 |
Camshafts | 4 |
Displacement (cc) | 3982 |
Bore x stroke (mm) | 83 x 92 |
Compression ratio | 10,5:1 |
Max. power/revs (HP/rpm) | 510/6250 |
Max. torque/revs (Nm/rpm) | 650/1750-4750 |
Weight (kg) | 209 |
EU norm | EU 6 |
Plăcerea nu este exclusă, iar un sistem sport de evacuare cu flapsuri complet variabile va oferi experiența unui sunet tipic AMG. Ca orice motor AMG, noul V8 este construit după principiul “un om, un motor”.
Noul motor va debuta odată cu noul AMG-GT și va fi disponibil și în noul C 63 AMG. În viitor, acest motor va înlocui treptat și prezentul biturbo V8 de 5,5 litri (nume de cod M 157), care poate fi găsit în majoritatea modelelor AMG de la Clasele E, G, GL M până la S, SL și S Coupe, iar o putere și mai mare va fi disponibilă în variantele performante.