Daimler a confirmat faptul că a crescut participaţia în cazul Aston Martin cu 1%, ajungând la data de 31 iulie la 5%.
Aston Martin nu se află în cea mai bună perioadă a sa după ce era Ford a luat sfârşit în 2007. După 2007, Aston Martin a rămas printre puţinii producători de maşini independenţi, deşi nu i-a fost uşor să supravieţuiască din cauza unor investiţii importante ce trebuiau făcute pentru o nouă generaţie de modele.
În 2007, un consorţiu condus de David Richards a achiziţionat cu suma de 475 de milioane de lire sterline 90% din pachetul de acţiuni majoritar Aston Martin. Consorţiul i-a inclus pe John Singers, un bancher american şi Investment Dar şi Adeem Bonomi, fonduri de investiţii cu sediul în Kuwait. La sfârşitul anului 2012, Dar Investment a vândut 37,5% din Aston Martin către compania Investindustrial, condusă de Andrea Bonomi, ceea ce înseamnă că Aston are în ziua de azi patru investitori.
În prezent, Aston Martin foloseşte motoare Ford V8 şi V12 care sunt fabricate în Germania, la Koln, pe o linie specială. În această situaţie, Ford nu are niciun beneficiu direct, de vreme ce compania nu mai foloseşte niciunul din aceste motoare.
5%
deține Daimlerîn Aston Martin
Acestea fiind zise, este clar că Aston Martin are nevoie de un nou sistem de propulsie şi, din acest motiv, a semnat anul trecut un contract cu Daimler pentru furnizarea de noi grupuri motopropulsoare Mercedes AMG V8 şi posibil V12 pentru următoarea generaţie Aston Martin.
Achiziţionarea de către Daimler a încă 1% din pachetul de acţiuni Aston Martin va avea drept rezultat fonduri extra pentru compania cu sediul în Gaydon şi care se confruntă deja cu facturi uriaşe pentru o companie independentă. În plus, pe lângă utilizarea motoarelor AMG, Daimler va pune la dispoziţie şi arhitectura electrică pentru Aston Martin.
Parteneriatul dintre Aston Martin şi Daimler mai poate cuprinde încă două proiecte. Aston a confirmat renaşterea brandului Lagonda cu o limuzină sport de lux şi un SUV premium, acestea fiind de asemenea luate în discuţie pentru un posibil parteneriat. Baza pentru SUV-ul în cauză o poate constitui platforma lui Mercedes GL.