După ce BMW a anunțat astăzi rezultatele vânzărilor în 2016, avem confirmarea. Mercedes-Benz este producătorul auto premium nr. 1 în 2016, cu doi ani mai devreme decât era plănuit.
Dr. Dieter Zetsche, Președintele Daimler, este probabil, cel mai fericit om din lume. A reușit să-și atingă obiectivul ambițios cu doi ani mai devreme decât plănuise. Mercedes-Benz este cel mai bine vândut brand premium în 2016, cu 2.083.888 de unități comercializate. Acesta este cel mai bun rezultat din istoria Mercedes.
Dr Dieter Zetsche, Președinte al Consiliului de Administrație de la Daimler și șef al diviziei de automobile de la Mercedes-Benz declară: “2016 a fost cel mai de succes an din istoria companiei Mercedes-Benz și cel de-al șaselea an la rând în care doborâm un record.”
Prin comparație, BMW a vândut 2.003.233 de unități în 2016, în timp ce Audi a atins un nivel de 1.871.350 de unități comercializate.
Nu putem compara rezultatele pe regiuni din cauza faptului că BMW anunță doar cifrele de vânzări globale pentru BMW și Mini în Europa, Asia-Pacific și regiunea NAFTA.
Pe de altă parte, BMW Group își revendică poziția de lider ca și grup cu 2.367.603 de unități vândute (2.003.359 de modele BMW, 360.233 de mașini Mini și 4.011 de unități Rolls-Royce), în timp ce Mercedes, alături de smart, a vândut 2.228.367 de unități.
Revenind la brand-uri, Mercedes a vândut mai multe mașini ca Audi în Europa, în regiunile Asia-Pacific și NAFTA.
Făcând o estimare a distribuției vânzării de modele Mini în lume, putem aprecia că Mercedes este lider în regiunea Asia-Pacific și are un mic avantaj în fața rivalilor de la BMW și în Europa și în regiunea NAFTA.
Vânzările în Europa
Europa a fost din nou cea mai bună piață pentru Mercedes-Benz în 2016, cu o creștere de 12,4%, în primul rând grație cererii mari pentru modele Clasa E și pentru SUV-uri. Aproape 900.000 de mașini Mercedes-Benz au fost livrate clienților în Europa, în ultimele douăsprezece luni, 293.209 dintre acestea fiind adjudecate de Germania.
BMW și Mini au vândut 1.091.192 de vehicule în Europa, înregistrând o creștere de 9.2%. Fiecare piață din regiune a contribuit la cifra record, multe dintre acestea reușind o creștere cu două cifre. Vânzările de modele BMW și MINI în Italia au crescut cu 17,7% (83.750), în timp ce Spania a înregistrat o creștere de 21,0% (55.096). Peste un sfert de milion dintre mașinile BMW și MINI au fost livrate către Marea Britanie, acolo unde vânzările au crescut cu 9,2% față de anul trecut.
Cifrele de vânzări obținute de Audi au crescut 7,6% în Europa până la aproximativ 860.600 de vehicule, ceea ce reprezintă o creștere de aproape 100.000 de unități față de 2014. În Germania (+8,6% până la 293.307 mașini), Marea Britanie (+6,4% până la 177.565 de mașini), Franța (+8,5% până la 65.362 de mașini) și Italia (+15,5% până la 62.430 de mașini), mai mulți clienți ca niciodată au optat pentru cele patru cercuri în 2016. Cu o creștere de 16,4%, până la 51.879 de unități vândute, Audi a obținut în Spania cel mai mare progres dintre toate piețele la nivel global. La polul opus, criza economică din Rusia a avut un impact negativ asupra vânzărilor locale de mașini Audi, cifrele scăzând pentru al treilea an la rând, până la doar 20.706 de vehicule livrate și o scădere de 19,3 procente.
Vânzările în regiunea Asia-Pacific
Și regiunea Asia-Pacific a fost un veritabil teren de joacă pentru compania cu stea în trei colțuri, care s-a dovedit a fi lider și în această parte a lumii. 734.169 de vehicule au fost livrate către noii lor proprietari, marcând o creștere de 19,3%. China a fost, din nou, cea mai mare piață individual pentru Mercedes-Benz, atingând o cifră record de 472.844 de unități (+26,6%).
Vânzările de modele BMW și MINI în Asia au resimțit o creștere semnificativă în 2016, cu un total de 745.784 de mașini livrate, o creștere de 9,0% față de 2015. Cea mai mare piață din regiune, China continentală, a obținut o creștere de 11,3%, cu un total de 516.355 de vehicule vândute. Este prima dată când peste jumătate de milion de modele BMW și MINI s-a vândut în China într-un singur an. Multe alte piețe din regiune au marcat o creștere puternică în 2016: Japonia (74.935 / +8,3%) și Coreea de Sud (58.500 / +7,2%) sunt doar două dintre acestea.
În China, Audi a obținut o creștere mare în valoare de încă 3,6 procente, ajungând la 591.554 mașini livrate.
Vânzările în regiunea NAFTA
În regiunea NAFTA, aproape 400.000 de automobile Mercedes-Benz au fost vândute anul trecut (+0,6%). Americanii și-au adjudecat 340.237 de vehicule, în timp ce în Canada (+4%) și în Mexic (+34,4%) s-au vândut mai multe mașini ca niciodată.
Vânzările anuale de vehicule BMW și MINI pe continentul american a scăzut cu 7,2% față de recordul atins în 2015, cu un total de 458.982 de unități livrate clienților anul trecut. În timp ce Canada a înregistrat o creștere de 6,1% (44.621), și piețele de import din Mexic, Argentina și America Latină au crescut cu 15,4% (34.670), condițiile excepționale de piață din SUA scăzând cu 9,7% (365.204).
În Statele Unite, Audi a surclasat încă o dată piața aflată într-o evidentă cădere liberă, așa cum a făcut-o și în anii precedenți. Audi a fost primul mare producător auto care a înregistrat o creștere substanțială în 2016: 4 procente, până la 210.213 unități, însă vânzările companiei rămân mult în urma celor înregistrate de BMW și Mercedes.
Vânzări în funcție de modele
Mercedes
Gama compactă este cea care a dus cifrele de vânzări la nivelul următor, cu o creștere de 9.3%, 636.903 clienți primindu-și noul A- or B-Class, CLA, CLA Shooting Brake sau GLA. China și Germania au înregistrat cea mai mare cerere pentru mașinile compacte. Limuzina C-Class rămâne însă cel mai bine vândut model Mercedes în 2016, cu aproximativ 425.000 de unități.
Din momentul lansării pe piață a actualei generații, în 2013, peste 300.000 de limuzine S-Class au ajuns la noii proprietary, păstrând limuzina în topul celor mai bine vândute în segmental de lux și în 2016. Peste 10% dintre S-urile vândute anul trecut au fost modele Maybach.
700.000 de SUV-uri Mercedes-Benz au fost vândute în lumea întreagă în 2016, marcând o creștere de 34,3%. Niciodată până acum nu s-au mai vândut atâtea unități GLA, GLC, GLC Coupé, GLE, GLE Coupé, GLS și G-Class într-un singur an. G-Class-ul venit pe lume în 1979 și-a doborât propriul record cu 20.000 de unități vândute într-un an.
BMW
BMW a vândut 644.992 de modele SUV în 2016, ceea ce reprezintă o creștere de 22,3% în comparație cu 2015.
BMW Seria 2 este încă o familie de modele de success, cu 196.183 de unități comercializate (+24,8%).
Deși departe de succesul obținut de S-Class, BMW Seria 7 a înregistrat o creștere în vânzări de 69,2%, atingând un total de 61.514 de unități.
Vânzările de vehiculele electrice au ajuns la 62.000 în 2016. BMW Group oferă acum 7 modele electrice, aceasta fiind cea mai mare gamă oferită de un producător auto.
Audi
Audi a vândut 337.550 de modele A4, acesta fiind cel mai bine model în Europa cu 164.600 de unități vândute (+25,7%).
Cea de-a treia generație a SUV-ului Q7 a ajuns la aproximativ 102.200 de clienți (+43,6%). Este prima dată când Q7 a fost livrat în peste 100.000 de bucăți într-un.
Audi estimează o creștere puternică în segmentul SUV-urilor, după lansarea noului model compact Audi Q2 și a noului SUV de clasă medie Audi Q5.
Modele sport
BMW spune o vorbă despre vânzările de modele M, așa că avem doar rezultatele obținute de Mercedes și de Audi.
A fost un an record pentru compania care produce mașini ultra-performante de la Mercedes, pentru că AMG a livrat 99.235 de mașini în 2016, marcând o creștere de 44,1%, chiar înainte de a aniversa 50 de ani de existență. Portofoliul AMG a crescut cu peste zece modele, o mișcare reflectată și de cifrele de vânzări care s-au triplat în ultimii trei ani.
Audi Sport GmbH a vândut, în premieră, peste 20.000 de mașini. Modelele R și RS au atins cifra de 20.200 de unități (+18%). Noul Audi R8 a accelerat cu 31,8% până la aproximativ 2.890 de mașini vândute.
Companie | Dec-16 | Modificare din 2015 | Ian - Dec 2016 | Modificare din 2015 |
---|---|---|---|---|
Mercedes | 190,269 | 6.80% | 2,083,888 | 11.30% |
Europa | 78,545 | 8.60% | 898,234 | 12.40% |
în Germania | 25,169 | 4.30% | 293,209 | 7.20% |
NAFTA | 36,985 | -4.10% | 395,289 | 0.60% |
în SUA | 32,011 | -6.40% | 340,237 | -0.80% |
Asia-Pacific | 68,725 | 11.40% | 734,169 | 19.30% |
în Japonia | 7,178 | 8.30% | 67,233 | 3.50% |
în China | 43,519 | 15.20% | 472,844 | 26.60% |
Audi | 157,450 | -0.60% | 1,871,350 | 3.80% |
Europa | 65,500 | 13.70% | 860,600 | 7.60% |
în Germania | 17,654 | 3.30% | 293,307 | 8.60% |
SUA | 23,195 | 13.70% | 210,213 | 4.00% |
China | 51,514 | -14.40% | 591,554 | 3.60% |
BMW | 178,849 | 1.20% | 2,003,233 | 5.20% |
Europa | 1,091,192* | 9.20% | ||
Asia-Pacific | 745,784* | 9.00% | ||
în China | 516,355* | 11.30% | ||
în Japonia | 74,935* | 8.30% | ||
NAFTA | 458,982 | -7.20% | ||
în SUA | 365,204 | -9.70% | ||
* BMW comunică cifrele de vânzări pe regiune doar împreună cu Mini |