1993 coupe concept: o nouă imagine pentru Mercedes-Benz

,
1.57K 0

Fiecare brand cu renume știe când trebuie să se conformeze tradițiilor și când să se reinventeze. În 1993, era timpul ca Mercedes-Benz să ne arate ceva nou, iar concept coupe-ul pe care l-a dezvăluit la Salonul Auto de la Geneva s-a dovedit a fi alegerea perfectă.

Partea frontală a unei mașini este în egală măsură importantă pentru brand,cum este propria noastră figură pentru fiecare dintre noi. Din când în când, ţi se pare că e nevoie de o schimbare aşa că te programezi la coafor/frizer sau, în cazuri ceva mai extreme, la chirurgul plastician. Cu toate acestea, nu e un lucru pe care să îl faci zilnic și asta dintr-un motiv foarte simplu: există întotdeauna un risc. Nu ai cum să anticipezi părerea celorlalţi despre această schimbare.

Industria auto are un avantaj important faţă de noi ceilalţi pentru că poate lansa concepte de mașini, testând astfel reacția publicului cu aproape zero posibile consecințe negative. Este exact ceea ce Mercedes-Benz a făcut în 1993 când publicului Salonului Auto de la Geneva i-a fost prezentat acest coupe cu o faţă surprinzătoare.

coupe-concept-MercedesBlog.com-3

Designul cu „patru faruri” a devenit o emblemă și, în același timp, ceva foarte controversat. Cu toate astea, reacția publicului de la Salonul Auto de la Geneva a fost în mare parte pozitivă, astfel că noul design a intrat în producție.

Primul model de serie care utiliza această abordare vizuală a apărut în 1995 sub forma Clasa E sedan, dar concept coupe-ul din 1993 a avut o misiune dublă – nu era vorba doar despre faruri, ci și despre silueta în sine a mașinii.

coupe-concept-MercedesBlog.com-5 (1)

Compania voia să afle dacă ideea unui coupe cu patru locuri va atrage publicul. Cu toții știm răspunsul de vreme ce modelul Mercedes-Benz CLK a fost lansat doi ani mai târziu după E-Class, în 1997.

Înapoi la concept, el a fost prezentat cu o trapă din sticlă ce se continua, aproape insesizabil, în haion, însă în ciuda aspectului extrem de spectaculos, maşina era perfect funcţională. Cele patru scaune individuale erau îmbrăcate în piele de foarte bună calitate și microfibră din lână, în timp ce bordul a beneficiat de inserții din lemn, toate acestea contribuind la crearea unui interior rafinat și elegant.

coupe-concept-MercedesBlog.com-6

Un amănunt demn de luat în seamă au fost scaunele din față care, datorită designului lor sub forma unor aripi, oferă un suport lateral ideal chiar și la nivelul umerilor.

În ceea ce privește motorul, concept coupe-ul era perfect funcțional fiind dotat cu un motor de 5 litri în opt cilindri ce dezvolta 320 CP și 470 Nm. Era doar o avanpremieră a motorului care urma să fie disponibil pe modelul de producție CLK 500.

Comentati?

Your email address will not be published.