DTM

DTM: Trupele germane atacă frontul de est

DTM Preview Moscova
,
1.21K 0

Vacanța de vară a luat sfârșit în DTM, iar plutonul face lunga deplasare către Moscova. În ultimele patru weekenduri de cursă se vor decide învingătorii unei stagiuni foarte disputate, fiecare dintre cele trei tabere având motive serioase să creadă în propria șansă.

Moscow Raceway este cea mai tânără cursă din calendarul DTM, acest an fiind al patrulea în care ne deplasăm în Rusia. Am înregistrat victorii pentru toate cele trei mărci implicate, pe o pistă plăcută de puțini. N-ar fi de vină doar configurația efectivă a circuitului, ci și mediul cazon și restrictiv, precum și oboseala unui zbor mai lung. Totuși, atunci când ai succes pe un traseu ajungi să-l iubești, dovadă fiind declarațiile lui Yvan Muller din WTCC referitoare la pista de lângă Moscova.

În DTM, prima vizită (2013) a fost dominată de Audi (1-2-4) prin campionul acelui sezon, Mike Rockenfeller, care obținea atunci cea de-a doua victorie stagională în fața lui Ekstrom. Augusto Farfus a urcat pe podium pentru BMW în acel an, iar după 12 luni am avut un rezultat în oglindă: 1-2-4 pentru constructorul din Munchen și un intrus Audi pe 3 (Ekstrom). Maxime Martin se impunea așadar în 2014, aceea fiind prima victorie a belgianului în DTM, în cel de-al șaselea start în campionat. Mercedes a replicat anul trecut în prima manșă, când Pascal Wehrlein a profitat de uzura pronunțată a gumelor lui Wittmann și l-a depășit pentru victorie. A doua zi, Mike Rockenfeller a fost într-o zi de grație, singura din întregul sezon. De altfel, a fost singura sa prezență pe podium în 2015. Bruno Spengler și Mattias Ekstrom au ajuns la cota 3 în ceea ce privește podiumurile în Rusia.

Situația actuală din DTM oferă șanse fiecăruia: BMW conduce în clasamente, Mercedes ar fi putut să fie primii dacă nu surveneau penele de la Zandvoort, iar Audi are cele mai multe victorii (5 din 10) și podiumuri (13 din 30) până acum. Fiecare pilot full-time a punctat și nu putem izola un grup al pretendenților la titlu. 15 piloți diferiți au urcat pe podium în 2016, iar patru foști campioni ai seriei nu au gustat încă șampania: Spengler, Tomczyk, Rockenfeller și Scheider.

P90227224_highRes_zandvoort-nl17th-jul

Marco Wittmann vine după nouă curse consecutive încheiate în top 8 și ocupă prima poziție în ierarhia piloților cu 105 puncte. Constanța a fost punctul său forte, chiar și atunci când celelalte modele BMW au suferit. Statisticile pot fi irelevante, dar Jens Marquardt se mândrește cu rezultatele anterioare de la Moscova: 6 podiumuri din 12 posibile și 2 pole-uri din 4. Ernest Knoors, directorul MTEK, afirmă că tocmai calificările au fost punctul slab în acest an, iar ritmul bun de cursă era o palidă consolare atunci când piloții aveau prea mult de recuperat. Bruno Spengler ar vrea să-și înceapă cu adevărat sezonul pe circuitul unde reușise anul trecut să încheie ambele manșe pe podium. Maxime Martin categoric aspiră la o nouă victorie, în timp ce Antonio Felix da Costa a câștigat aici în alte serii și asta i-ar putea conferi un avantaj.

Jamie Green

Jamie Green conduce asaltul Audi, aflat la doar șapte puncte în spatele lui Wittmann după o serie de rezultate foarte bune ce a inclus primul său triumf stagional la Zandvoort. Edo Mortara se află chiar în spatele britanicului și tocmai a avut marea bucurie a nașterii primului copil. Italianul ar fi fost și mai în față dacă nu survenea injusta penalizare din Olanda. Ar putea fi momentul prielnic pentru veteranii Ekstrom și Rockenfeller, ambii având un trecut bogat în rezultate la Moscova. Mattias tocmai a pierdut șefia în mondialul de rallycross și trebuie să-și schimbe rapid abordarea pentru a evita contactele în DTM. Anul trecut, a avut un moment de rătăcire și l-a scos din cursă pe Glock, iar de atunci a mai fost implicat în incidente de acest tip, cel mai notabil fiind cel de la Norisring.

Mercedes pare să se concentreze acum pe Robert Wickens, după ce în primele curse ale stagiunii Paul di Resta părea calul de bătaie. Canadianul a adunat rezultate foarte bune în ultima vreme și doar pana survenită pe final de manșă la Zandvoort l-a împiedicat să-l detroneze pe Wittmann. Acum, Wickens acuză o întârziere de 22 de puncte, însă ritmul său minunat în calificări și curse ar putea să-l readucă mai aproape în foarte scurt timp. Vietoris a avut aceeași soartă la malul Mării Nordului, iar Ulrich Fritz a rămas cu gândul la punctele pierdute de Mercedes.

CpfKnwfWEAABivX (1)

Toți ochii vor fi ațintiți pe garajul ART Grand Prix, acolo unde Felix Rosenqvist va debuta în locul lui Esteban Ocon, care tocmai a primit chemarea din Formula 1. Suedezul a concurat la Moscova acum doi ani în Formula 3 europeană, pe când traseul încă era în calendarul acelei competiții. Felix a trebuit să renunțe la finala Indy Lights de la Laguna Seca, odată ce a acceptat oferta din DTM fără ezitare.

Pariurile sunt deschise pentru ultimele 8 curse din acest an și orice s-ar întâmpla în Rusia, tot strâns va rămâne clasamentul general din DTM. Totul se va decide în ultima treime a stagiunii, odată ce caravana va merge la Nurburgring, Hungaroring și apoi Hockenheim, destinația tradițională de final.

Articol realizat de partenerii noștri de la Pitstops.ro.

Comentati?

Your email address will not be published.