Un week-end nu tocmai bun pentru Mercedes-AMG. Unul perfect pentru BMW

Mercedes-AMG, comportare mediocră la Zandvoort, în DTM.
,
1.52K 0

După ce în dubla anterioară DTM am asistat la o tresărire de orgoliu Mercedes-AMG, etapele de la Norisring lăsând impresia că marca din Stuttgart s-a trezit ca după un duş rece, descinderea de la Zandvoort, din Olanda, nu a confirmat. Sărbătoare a fost doar la BMW, în timp ce la Mercedes-AMG şi la Audi s-a oftat îndelung.

Zandvoort este o etapă aşteptată de piloţi, pentru traseul tehnic şi rapid. Pe de altă parte, nu este chiar cea mai bună reţetă financiară pentru organizatorul Campionatului German de Turisme (DTM), aşa că planuri de viitor în ceea ce priveşte descălecarea în Olanda se fac cu jumătate de gură. Pe principiul ˝ce-i în mână nu-i minciună˝, atât pentru spectatori cât şi pentru cei 24 de actori principali din sezonul 2015 DTM, cursele de pe Zandvoort trebuiesc trăite la maxim!

Dacă ai fi apelat la un parior cu expereinţă înaintea dublei din Olanda, cred că sfatul cel mai prost ar fi fost acela de a-ţi juca banii pe BMW. Dacă Audi demonstrase deja în 2015 că sunt stăpâni pe situaţie, iar cei de la Mercedes-AMG se treziseră din lâncezeală pe Norisring, cu o etapă dublă în urmă, bavarezii de la BMW păreau pierduţi în peisaj. Nici măcar el, Marco Wittmann, campionul în exerciţiu al seriei DTM nu demonstrase că face cinste numărului de concurs de pe maşină…

Dar, socoteala de acasă nu se potriveşte cu cea din târgul Olandei, iar BMW a început week-end-ul de cursă în forţă. Clasări foarte bune în grilă şi o primă cursă, cea scurtă, de sâmbătă (40 de minute + un tur), aproape perfectă. Cum circuitul de la Zandvoort nu permite depăşiri foarte spectaculoase, ci doar manevrele duse la extrem mai au sorţi de izbândă, startul în cursă este esenţial. Şapte din cei opt piloţi BMW dominau top 10, cu Gary Paffet (Mercedes-AMG) cel mai bine clasat ˝intrus˝.

DTM-2015-Zandvoort-MercedesBlog-029

Iar Gary ar mai fi spălat ruşinea Mercedes dacă în chiar penultimul tur, atunci când se duela pentru poziţia a patra cu Augusto Farfus, nu ar fi făcut o greşeală care l-a scos temporar de pe pistă şi din puncte, aruncându-l până pe poziţia a 11-a, unde a şi terminat sâmbătă. Odată scăpaţi de Paffet, piloţii BMW au bifat un 7 din 7 perfect! Pentru prima dată în istoria DTM un constructor monopoliza primele şapte poziţii, în ordinea Marco Wittmann (la primul succes din 2015 şi cel de-al cincilea al carierei), Antonio Felix da Costa, Maxime Martin, Augusto Farfus, Bruno Spengler, Timo Glock şi Tom Blomqwist. Şi poate că dacă Martin Tomczyk nu ar fi abandonat, rezultatul ar fi fost şi mai dramatic pentru Mercedes-AMG şi pentru Audi.

Poziţiile 8 şi 9 au fost ocupate de Mike Rockenfeller (Audi) şi de Nico Muller (Audi), în timp ce modelul Mercedes-AMG cel mai bine clasat, singurul care a punctat, a fost cel pilotat de tânăra speranţă Pascal Wehrlein – locul al zecelea.

DTM-2015-Zandvoort-MercedesBlog-002

Duminica bavarezilor

Sâmbătă a fost o surpriză, iar duminică a venit confirmarea, cel puţin aşa ar putea fi interpretată desfăşurarea ostilităţilor de pe pistă în cursa lungă, de 60 de minute plus un tur, alergată în ultima zi a week-end-ului DTM din Olanda. Antonio Felix da Costa declara sâmbătă, după poziţia a doua obţinută, că speră într-un rezultat la fel de bun şi duminică. Iar ziua a început cum nu se putea mai bine, cu un pole position pentru portughez.

Iar startul său în cursă a fost excelent, permiţându-i să rămână în vărful plutonului. Cum deja dovedise că ştia să fie foarte rapid pe circuitul de pe marginea Mării Nordului, prima sa victorie din carieră în DTM era la doar o oră distanţă. Marşul BMW a continuat şi în a doua cursă, spre stupefacţia rivalilor de la Mercedes-AMG şi Audi.

DTM 2015 - Zandvoort - MercedesBlog (025)

Nici măcar opririle de la standuri pentru schimburile de gume nu au stricat fiesta BMW, iar după o cursă excelentă linia de sosire a fost trecută en fanfare în echipă de cinci, cu Antonio Felix da Costa învingător şi cu Augusto Farfus şi Bruno Spengler completând un podium care îmbina avântul tinereţii cu viclenia vulpilor bătrâne. Pe patru a terminat Timo Glock, iar pe cinci învingătorul zilei precedente, Marco Wittmann.

Cel mai rapid pilot Mercedes-AMG a fost tot Pascal Wehrlein, ca şi cu o zi înainte, iar Audi a terminat abia pe 7, prin veşnicul tânăr Mattias Ekstrom. Mercedes-AMG a mai adus doi piloţi în puncte, pe locurile 8 şi 10 – Christian Vietoris respectiv Gary Paffett, în timp ce locul 9 i-a revenit unui pilot cu un sezon slab până atunci, francezul Adrien Tambay.

DTM 2015 - Zandvoort - MercedesBlog (036)

Fără discuţie că week-end-ul de pe Zandvoort se vrea uitat cât mai repede în boxele echipelor Mercedes-AMG, la fel cum este şi în cazul constructorului Audi. La BMW a fost sărbătoare mare, pe bună dreptate, cu primele şapte maşini sâmbătă şi ˝doar˝ primele cinci în cursa lungă de duminică. Urmează etapa de la Spielberg, acolo unde teoria îi dă favoriţi chiar pe cei de la BMW, un soi de cursă de casă pentru ei. Atâta doar că în nebunia sezonului 2015, parcă nici un calcul de dinainte nu mai poate sta în picioare, ceea ce, până la urmă, aduce farmec în acest campionat senzaţional.

 

Clasament general DTM 2015

1. Jamie Green (Audi RS5 DTM) – Audi Sport Team Rosberg: 81 puncte

2. Mattias Ekstrom (Audi RS5 DTM) – Audi Sport Team Abt Sportline: 76 puncte

3. Pascal Wehrlein (Mercedes-AMG C 63 DTM) – gooix/Original-Teile Mercedes-AMG: 76 puncte

4. Edoardo Mortara (Audi RS5 DTM) – Audi Sport Team Abt Sportline: 58 puncte

5. Robert Wickens (Mercedes-AMG C 63 DTM) – SILBERPFEIL Energy Mercedes-AMG: 57 puncte

6. Bruno Spengler (BMW M4 DTM) – BMW Team MTEK: 52 puncte

7. Marco Wittmann (BMW M4 DTM) – BMW Team RMG: 49 puncte

8. Antonia Felix da Costa (BMW M4 DTM) – BMW Team Schnitzer: 43 puncte

9. Christian Vietoris (Mercedes-AMG C 63 AMG) – gooix/Original-Teile Mercedes-AMG: 40 puncte

10. Gary Paffett (Mercedes-AMG C 63 AMG) – EURONICS/BWT Mercedes-AMG: 37 puncte

 

 

Comentati?

Your email address will not be published.