Grupul Daimler nu este interesat de cele 5.680 de patente privind tehnologia propulsiei cu hidrogen, oferite cu titlu gratuit de Toyota. CEO-ul companiei, Dieter Zetsche, a mers chiar mai departe, lansând un atac virulent la adresa japonezilor.
“Este doar o cascadorie de PR, vădit inspirată de mutarea asemănătoare făcută de Tesla vara trecută, cu patentele pentru baterii”, acuză Zetsche, potrivit Deutsche Presse-Agentur. Şeful Daimler îi asigură, în acelaşi timp, pe fanii Mercedes că “tehnologia propulsiei bazată pe hidrogen este la acelaşi nivel cu aceea dezvoltată de Toyota.”
Declaraţie interesantă, în contextul în care anul trecut Daimler era încă proprietarul unei felii consistente din Tesla, participaţie vândută în octombrie anul trecut.
Una dintre cele mai dificile provocări ale misiunii de a aduce hidrogenul pe piaţă este dezvoltarea unui proces de producţie a hidrogenului, suficient de ieftin pentru industrializarea în masă. Daimler a pus deja bazele unui parteneriat cu Nissan şi Ford şi face progrese vizibile în această direcţie, aşa cum demonstrează şi prototipul autonom F 015 Luxury in Motion, cu propulsie bazată pe hidrogen, dezvăluit la Las Vegas.
Tehnologia pilei cu hidrogen este considerată 100% ecologică. Hidrogenul este covertit în electricitate, singurul rezultat fiind apa pură, fără nicio urmă de reziduri toxice CO2.