Mercedes-Benz câștigă cursa vânzărilor în fața celor de la BMW în ianuarie

,
1.57K 0

Mercedes-Benz este cu un pas mai aproape de țelul pe termen lung al companiei: să ajungă producătorul de mașini de lux cu cele mai bune cifre de vânzări din lume. Pentru prima oară în ultimii cinci ani, compania de la Stuttgart i-a învins pe marii rivali de la Munchen în cursa vânzărilor.

Deși au înregistrat o creștere de 7,5% în comparație cu cifrele din luna ianuarie a anului trecut, cei de la BMW au pierdut teren în lumea producătorilor auto de lux în prima lună a lui 2016, alunecînd de pe primul loc pe cel de-al treilea, în timp ce Mercedes-Benz s-a instalat comod în fruntea clasamentului.

BMW – fără a include aici modelele Mini – a vândut 133.883 de mașini, și a rămas în urma rivalilor de la Mercedes-Benz, care au livrat 150.814 de unități. În ciuda unei creșteri lente de numai 4%, și Audi i-a devansat pe bavarezi, comercializînd 143.153 unități.

Este clar că strategia companiei cu stea în frunte, care tocmai și-a revigorat gama, a dat roade. 8.473 de limuzine S-Class au fost vândute în luna ianuarie, în timp ce BMW nu reușește să țină pasul cu al său model modernizat Seria 7, din care a vândut doar 3.392 de unități, deși compania din Bavaria a venit cu mult-așteptata funcție de control prin gesturi.

Mercedes-Benz datorează creșterea senzațională gamei compacte și gamei de SUV-uri, iar acum se așteaptă la cifre și mai bune, după ce a lansat cea mai inteligentă limuzină business construită vreodată, E-Class.

Mercedes-Benz A-Klasse (W 176) 2015Mercedes-Benz A-Class (W 176

Datele reprezintă o mare lovitură pentru producătorul de la Munchen, tocmai în anul în care compania își aniversează centenarul. Cel care a preluat funcția de CEO la BMW în luna mai a anului trecut, Harald Krueger, va prezenta rezultatele unei analize strategice luna viitoare.

“În ciuda volatilității demonstrate de piețele din întreaga lume, rămânem optimiști”, a declarat Ian Robertson, șeful departamentului de vânzări de la BMW.

Fiind cea mai mare piață pentru producătorii auto de lux, China le-a dat o mână de ajutor celor de la Mercedes pentru ca aceștia să poată ajunge lideri în clasament, înregistrînd o creștere de 52%, ceea ce echivalează cu 52.671 clienți fericiți care au primit un Mercedes nou. A fost însă o creștere lentă pentru BMW pe teritoriul aceleiași țări, de numai 8,4%, ajungînd la 43.441 de unități.

BrandIan. 2016Modificare din ian. 2014Ian. 2016Modificare in %
Mercedes150,81415.80%150,81415.80%
Europa54,93715.20%54,93715.20%
in Germania15,7791.80%15,7791.80%
NAFTA28,1852.30%28,1852.30%
in SUA24,6640.20%24,6640.20%
Asia-Pacific63,44037.10%63,44037.10%
in China42,67152.00%42,67152.00%
Audi143,1504.00%143,1504.00%
Europa59,9006.50%59,9006.50%
in Germany21,83310.20%21,83310.20%
SUA11,8502.70%11,8502.70%
China54,4026.20%54,4026.20%
BMW133,8837.50%133,8837.50%
Europa61,73710.70%61,73710.70%
in Germania20,0092.40%20,0092.40%
NAFTA26,667-2.90%26,667-2.90%
Asia-Pacific59,5229.80%59,5229.80%
in China43,4418.40%43,4418.40%

BMW nu anunță separat cifrele de vânzări pe regiuni pentru modelele Mini și pentru cele BMW. Așadar nu putem face o comparație directă cu Audi și Mercedes.

Comentati?

Your email address will not be published.