Mercedes-Benz este cu un pas mai aproape de țelul pe termen lung al companiei: să ajungă producătorul de mașini de lux cu cele mai bune cifre de vânzări din lume. Pentru prima oară în ultimii cinci ani, compania de la Stuttgart i-a învins pe marii rivali de la Munchen în cursa vânzărilor.
Deși au înregistrat o creștere de 7,5% în comparație cu cifrele din luna ianuarie a anului trecut, cei de la BMW au pierdut teren în lumea producătorilor auto de lux în prima lună a lui 2016, alunecînd de pe primul loc pe cel de-al treilea, în timp ce Mercedes-Benz s-a instalat comod în fruntea clasamentului.
BMW – fără a include aici modelele Mini – a vândut 133.883 de mașini, și a rămas în urma rivalilor de la Mercedes-Benz, care au livrat 150.814 de unități. În ciuda unei creșteri lente de numai 4%, și Audi i-a devansat pe bavarezi, comercializînd 143.153 unități.
Este clar că strategia companiei cu stea în frunte, care tocmai și-a revigorat gama, a dat roade. 8.473 de limuzine S-Class au fost vândute în luna ianuarie, în timp ce BMW nu reușește să țină pasul cu al său model modernizat Seria 7, din care a vândut doar 3.392 de unități, deși compania din Bavaria a venit cu mult-așteptata funcție de control prin gesturi.
Mercedes-Benz datorează creșterea senzațională gamei compacte și gamei de SUV-uri, iar acum se așteaptă la cifre și mai bune, după ce a lansat cea mai inteligentă limuzină business construită vreodată, E-Class.
Datele reprezintă o mare lovitură pentru producătorul de la Munchen, tocmai în anul în care compania își aniversează centenarul. Cel care a preluat funcția de CEO la BMW în luna mai a anului trecut, Harald Krueger, va prezenta rezultatele unei analize strategice luna viitoare.
“În ciuda volatilității demonstrate de piețele din întreaga lume, rămânem optimiști”, a declarat Ian Robertson, șeful departamentului de vânzări de la BMW.
Fiind cea mai mare piață pentru producătorii auto de lux, China le-a dat o mână de ajutor celor de la Mercedes pentru ca aceștia să poată ajunge lideri în clasament, înregistrînd o creștere de 52%, ceea ce echivalează cu 52.671 clienți fericiți care au primit un Mercedes nou. A fost însă o creștere lentă pentru BMW pe teritoriul aceleiași țări, de numai 8,4%, ajungînd la 43.441 de unități.
Brand | Ian. 2016 | Modificare din ian. 2014 | Ian. 2016 | Modificare in % |
---|---|---|---|---|
Mercedes | 150,814 | 15.80% | 150,814 | 15.80% |
Europa | 54,937 | 15.20% | 54,937 | 15.20% |
in Germania | 15,779 | 1.80% | 15,779 | 1.80% |
NAFTA | 28,185 | 2.30% | 28,185 | 2.30% |
in SUA | 24,664 | 0.20% | 24,664 | 0.20% |
Asia-Pacific | 63,440 | 37.10% | 63,440 | 37.10% |
in China | 42,671 | 52.00% | 42,671 | 52.00% |
Audi | 143,150 | 4.00% | 143,150 | 4.00% |
Europa | 59,900 | 6.50% | 59,900 | 6.50% |
in Germany | 21,833 | 10.20% | 21,833 | 10.20% |
SUA | 11,850 | 2.70% | 11,850 | 2.70% |
China | 54,402 | 6.20% | 54,402 | 6.20% |
BMW | 133,883 | 7.50% | 133,883 | 7.50% |
Europa | 61,737 | 10.70% | 61,737 | 10.70% |
in Germania | 20,009 | 2.40% | 20,009 | 2.40% |
NAFTA | 26,667 | -2.90% | 26,667 | -2.90% |
Asia-Pacific | 59,522 | 9.80% | 59,522 | 9.80% |
in China | 43,441 | 8.40% | 43,441 | 8.40% |
BMW nu anunță separat cifrele de vânzări pe regiuni pentru modelele Mini și pentru cele BMW. Așadar nu putem face o comparație directă cu Audi și Mercedes.