Test drive Mercedes A 180 CDI: transplant reuşit
, / 4472 1
Mercedes A 180 CDI

Test drive Mercedes A 180 CDI: transplant reuşit

SHARE
Home Mercedes-Benz A-Class Test drive Mercedes A 180 CDI: transplant reuşit

Mercedes a ales să monteze un motor de origine Renault în versiunile diesel de bază ale gamei Clasa A. Corespunde dieselul din A 180 CDI cerinţelor Mercedes?

Urmare a parteneriatului semnat între Renault-Nissan şi Daimler, ambii parteneri au de câştigat: Renault va livra motoare diesel şi benzină de mică cilindree pentru Mercedes şi Smart, iar Mercedes va livra printre altele dieselul de 2,2 litri şi platforma lui GLA pentru viitorul SUV compact de la Infiniti.

Primul transplant s-a produs. Motorul diesel de 1,5 litri şi 109 CP de origine Renault a apărut sub capota versiunii cu transmisie manuală cu 6 trepte a lui Mercedes A 180 CDI. O versiune mai slabă de 90 CP a aceluiaşi motor propulsează A 160 CDI. A nu se face confuzie cu motorul de la Dacia, care este o versiune mai veche a aceluiaşi motor, deşi are exact aceeaşi cilindree şi putere. Noul 1.5 dCi care se află sub capota lui Megane şi Clio şi care a fost transplantat şi sub capota Clasei A este cu aproape 20% mai economic decât vechiul motor.

A-Klasse

Însă chiar şi între cea mai nouă versiune a acestui motor din Clio şi Megane şi cel montat în Mercedes sunt diferenţe. Mercedes a mărit raportul de compresie de la 15,2:1 la 15,5:1, iar sistemul start&stop este standard. Mercedes A 180 CDI accelerează cu o secundă mai repede decât Megane 1.5 dCi dar consumă cu 0,3 l/100 km în plus. Explicaţia: Mercedes a etajat mai scurt cutia de viteze pentru a obţine performanţe dinamice mai bune. De asemenea, Mercedes a antifonat mai bine compartimentul motor: capacul de la chiulasă este mai gros şi mai există o antifonare suplimentară între habitaclu şi motor.

 Motorul Renault din Mercedes Clasa A nu e identic cu cel de la Clio şi Megane

La condus pare puţin mai leneş decât 1.6 TDI/105 CP de la Audi A3 şi 2.0 diesel/116 CP de la BMW 116i, în timp ce la reprize este comparabil cu cei doi rivali.

 
  • Motorul este la nivelul rivalilor în privinţa consumului şi reprizelor
  • Mercedes a modificat motorul conform cerinţelor sale

MAX vs MIN

  • Zgomotul creşte în sarcină
  • Răspuns mai lent decât la motorul diesel de 2,1 litri
  • Preţ prea apropiat de motorul de 2,1 litri
  • Reprize clar mai slabe decât cele de la motorul de 2,1 litri.

La drum lung, este silenţios şi plăcut în utilizare la viteze de croazieră de 130-140 km/h. Dar forţa de împingere nu este la nivelul celui de 2,1 litri/136 CP la turaţii mai mari şi nici nu este la fel de silenţios ca propulsorul de 2,1 litri în sarcină. Versiunea testată de noi era echipată cu suspensie standard şi cu jante de aliaj de 16 inci. Trenul de rulare este ferm dar nu atât de ferm ca la versiunile cu suspensie sport sau cu pachet AMG. Astfel, Mercedes A 180 CDI este mai plăcut în utilizarea de zi cu zi chiar dacă suspensia standard este orientată spre sport şi ca şi la celelalte versiuni, suspensia spate este prinsă rigid de subcadrul din spate.

Cu frâne foarte bune, o direcţie incisivă şi un tren de rulare standard cu accente sportive, A 180 CDI este incitant la condus.

Aşadar, merită să cumpărăm un Mercedes cu motor Renault? Un Mercedes cu motor Renault poate fi o problemă de imagine pentru marca cu stea dar din punct de vedere tehnic, combinaţia este reuşită şi motorul este peste ceea ce aşteptam. Este însă o singură problemă: preţul. Un Mercedes A 180 CDI cu motor Renault de 109 CP accelerează cu 2 secunde mai slab de la 0 la 100 km/h decât A 200 CDI cu motor Mercedes de 2,1 litri şi 136 CP, are 40 Nm în minus şi este cu doar 1.400 euro mai ieftin. Iar diferenţa de consum este de numai 0,4 l/100 km.

 The Verdict

nsă tehnic vorbind, rezultatul este reuşit pentru că Mercedes a adaptat motorul conform cerinţelor sale. Ar putea exista doar o problemă de imagine pentru Mercedes, dar impactul e minimal. Aşteptam însă un preţ mai mic.

Date tehnice Mercedes A 180 CDI 

ModelA 180 CDI
MotorL4, turbodiesel
Cilindree (cmc)1461
Putere maximă/turație (CP/rpm)109/4000
Cuplu maxim/turație(Nm/rpm)260/1750-2500
Transmisieman. 6 tr../aut. 7 tr.
L/l/h (mm)4292/1780/1433
Ampatament (mm)2699
Volum portbagaj (l)341-1157
Masă la gol (kg)1395 (1430)
Viteză maximă (km/h)190 (190)
Accelerație 0-100 km/h (s)11,3 (11,6)
Consum mediu (l/100 km)3,8 (4,0)
Emisii CO2 (g/km)98 (103)
Preț (euro cu TVA,RO)26.505
Valorile din paranteze sunt pentru cutia automată

One Comment

  • alex says:

    Am facut drive test cu a200 2.1, consum oras 10l/100km, nu va asteptati sa consume atat cat spun atentie 10 (cutie 7g automata) in timp ce motorul renaul de 1.5 dci (7g automata) consuma 7 in oras…… este o diferenta enorma pt ca extraurban cu brio va scoate 5l/100km! Am avut E class 2.1 w212 si consuma tot 10 in oras masina de 1800kg.

Comentati?

Your email address will not be published.