Mașinile astea două s-au născut pentru controversă: una este un hot hatch ridicat un pic cu mult prea multă putere pentru binele ei, iar cealaltă este un SUV mic cu un motor de 2,5 litri în cinci cilindri și, din nou, mult prea multă putere pentru binele ei. La modul practic, n-au niciun rost… Sau poate că au?
Cam asta și-au propius britanicii de la Car Magazine să afle.
Dar mai întâi de toate a trebuit să treacă peste felul în care arată mașinile astea. Mercedes-Benz a făcut cea mai puternică impresie, cu cele două pachete AMG ale sale cu o valoare totală de aproximativ 3.600 euro, care l-au transformat în cel mai „țop” Mercedes pe care l-au văzut vreodată jurnaliștii de la Car. Sunt cuvintele lor, nu ale mele.
E posibil ca impresia asta să fi fost un pic ajutată și de sobrietatea lui Audi, la care e nevoie de un ochi antrenat pentru a observa că nu este un Q3 obișnuit cu pachet S-Line.
Însă cel mai important lucru este ca înfățișarea să fie pe măsura (sau chiar peste) performanțe, întrucât mașinile astea vin cu promisiuni înalte garantate de emblemele lor sportive. Puterea disponibilă e un început promițător, cu 360 CP pentru GLA 45 AMG 4MATIC și cu 50 mai puțin pentru Audi RS Q3, iar cum ambele au tracțiune integrală, ajung fulgerător de la 0-100 km/h: 4,8 secunde pentru Meredes-ul mai mic și mai ușor și 5,2 pentru Audi-ul mai grăsun.
Totuși, nu e totul roz când vine vorba de GLA: testând cele două mașini, jurnaliștii au observat că motorul de la GLA 45 AMG este o idee cam prea stresat, rețeta unei puteri uriașe obținute dintr-un motor mititel garantând prezența turbo lag-ului. Conform spuselor lor, livrarea puterii nu se realizează liniar, ca să fim diplomați, ceea ce face condusul unui GLA destul de delicat. Ei spun și că sunetul care iese din GLA 45 AMG nu este în spiritul mărcii, cel puțin nu până în momentul în care evacuarea este încălzită bine de tot.
Asta nu înseamnă că nu poate oferi o experiență excelentă pe drumuri cu multe curbe strânse. Doar că e nevoie de mai mult timp până te obișnuiești și e nevoie de răbdare ca să-i înveți capriciile.
Cum se compară toate astea față de oferta Audi? Ei bine, cu siguranță ar ieși pe locul doi într-o cursă contra cronometru, însă șoferul s-ar simți mult mai bine. Asta datorită faptului că Audi are un motor mai mare care livrează puterea mai coerent prin intermediul unei cutii de viteze S Tronic mult mai rezonabil etajată. În timp ce asta asigură o rulare mai plăcută, mai armonioasă, jurnaliștii se întreabă dacă nu cumva este cam prea liniștit pentru un model RS?
Interioarele reprezintă o reflecție perfectă a exteriorului mașinilor, spun ei. Audi este finisat frumos, cu excelente scaune îmbrăcate în piele Nappa și calitatea obișnuită la care am ajuns să ne așteptăm din partea acestui brand. Se simte ca o mașină cu care ai putea călători pe distanțe mari în condiții de confort total. Prin contrast, GLA-ul este mai dur și prezintă mai puține materiale de calitate.
Verdictul începe oarecum confuz, în sensul că nu este clar care mașină este mai bună. Ei spun totuși că Audi este „mașina mai agreabilă”, lăudînd motorul potent și interiorul inteligent, curat, dar fac aluzie și la prețul mare.
În privința Mercedes-Benz GLA 45 AMG 4MATIC, concluzia lor sună cam așa: “reușește să fie țop, extraordinar, îngrozitor, amuzant și nebun, toate la un loc. Nu l-aș recomanda nimănui, cu excepția cuiva care este țop, extraordinar, îngrozitor, amuzant și nebun”. Taceți din gură și luați-mi banii.
Cât despre jurnaliștii de la Car, ei ar merge pe mâna Audi-ului, din moment ce e mai ușor să trăiești cu el zi de zi.
Sursă și credit foto: Carmagazine.co.uk