Înfruntarea titanilor: noul BMW Seria 7 vs Mercedes Clasa S

Noul BMW Seria 7 vs Mercedes S-Class
,
4.36K 0

Din toamna lui 2015, noul BMW Seria 7 va avea din nou o misiune imposibilă în fața actualului Mercedes S-Class. Sau nu?

 Mercedes Clasa S a fost și în 2014 cea mai vândută limzuină de lux din lume, cu 103.737 unități. Pentru prima oară, un model din clasa de lux a depășit cifra de 100.000 unități vândute într-un an.

Lider incontestabil al clasei de lux, Mercedes Clasa S are câțiva adversari redutabili din punct de vedere tehnic cum ar fi Audi A8, BMW Seria 7, Maserati Quattroporte sau Jaguar XJ care nu au reușit însă niciodată să atingă succesul comercial al Clasei S.

În toamna lui 2015, BMW va lansa a șasea generație a Seriei 7, a cărei primă randare pe computer o prezentăm acum. La finalul anului trecut pe facebook au circulat câteva poze cu viitoarea Serie 7 complet nemascate în care nu se observă vreo revoluție în privința designului. Însă BMW promite o revoluție sub capotă, caroseria urmând să fie mai ușoară cu circa 100 kg grație unei construcții hibride din oțel de înaltă rezistență, aluminiu, magneziu și carbon.

Spy-Shots of Cars

În prezent, Mercedes S 400 Hybrid și S 500 pornesc de la 1.925 kg. Rămâne de văzut dacă viitorul Seria 7 va fi mai ușor și dacă va avea vreun avantaj din punct de vedere al dinamicii și eficienței. Unele surse menționează că viitorul 730d XDrive va fi cu 100 kg mai ușor decât actualul Audi A8 3.0 TDI Quattro, care cântărește 1880 kg. Acest lucru ar însemna ca viitorul 730d xDrive să aibă o masa de numai 1.780 kg, cu 235 kg mai puțin decât Mercedes S 350 BlueTec care cântărește 2.015 kg. Este destul de greu de crezut dar dacă BMW va reuși acest lucru atunci viitoarea generație (cod G11 pentru versiunea scurtă și G12 pentru versiunea lungă) va avea un avantaj important în ceea ce privește dinamica și consumul.

Actuala generație Seria 7 nu are o versiune Plug-In Hybrid, dar noul model vrea să recupereze terenul pierdut în fața lui Mercedes Clasa S. Mercedes S 500 Plug-In Hybrid oferă o autonomie electrică de până la 35 km și are un sistem foarte inteligent de management al energiei. BMW promite două modelele Plug-In Hybrid pentru noua Seria 7: 730e care combină un motor termic cu 4 cilindri cu un motor electric și 740e care atacă direct S 500 Plug-In Hybrid și care anunță o autonomie și mai mare de 100 km!

Mercedes S-Class

Dieselul din 730d va avea o putere mărită la 270 CP și se pare că 730i va utiliza un motor turbo cu 4 cilindri de 2 litri care va oferi 260 CP față de 245 CP în alte modele BMW. 740i va apela la cunoscutul motor turbo în 6 cilindri, a cărei putere va crește de la 306 la 330 CP, în timp ce 750i va fi propulsat de V8-ul de 4,4 litri ce va dezvolta 460 CP. BMW se gândește să ofere în continuare și un model V12, noul 760i urmând să concureze cu S 600. Zvonurile vorbesc despre o putere cuprinsă între 570 și 600 CP.

În schimb, o versiune M a Seriei 7 nu este în plan, astfel că S 63 AMG și S 65 AMG nu vor avea niciun concurent.

Spre deosebire de Mercedes, BMW nu anunță niciun derivat din Seria 7, urmând a fi disponibile doar limuzina cu ampatament scurt și lung. Prin comparație, Mercedes are în gama S și coupe-ul S-Class Coupe iar un cabrio cu patru locuri full-size și acoperiș textil va urma în 2016.

Chiar dacă BMW nu recunoaște Maybach ca un concurent real pentru Rolls-Royce Ghost, noul model de superlux de la Mercedes, numit Mercedes-Maybach oferă pe locurile din spate un nivel comparabil de spațiu și confort, iar facilitățile disponibile sunt cel puțin la același nivel.

Comentati?

Your email address will not be published.