Test drive GL 350 Bluetec: Clasa S a SUV-urilor

Mercedes GL 350 BlueTec
,
4.42K 0

Cea de-a doua generație Mercedes GL joacă rolul unui SUV de superlux, un fel de Clasa S al segmentului SUV premium de clasă mare. Este la fel de silențios și de confortabil ca o Clasa S. Test cu versiunea GL 350 BlueTec.

Mai există ceva peste Mercedes ML, BMW X5 sau Audi Q7? Răspunsul este Mercedes GL, o mașină care are la bază ML-ul, dar este mai lungă și oferă șapte locuri. Până vor apărea SUV-urile de top de la Bentley și de la Rolls Royce, singurul rival al GL-ului este noul la Range Rover în versiunea LWB.

GL are șapte locuri în versiunea standard și este una dintre puținele mașini din lume cu șapte locuri full-size. Pe cel de-al treilea rând un adult poate sta confortabil mai ales că față de vechea generație GL, înălțimea interioară și lățimea interioară pe al treilea rând au crescut cu 9, respectiv 19 milimetri. Nu doar spațiul interior este mai generos, dar și accesul la rândul al treilea de scaune se face foarte ușor. Bancheta de pe al doilea rand se pliază simplu din două mișcări (opțional, această operațiune se poate face și electric), în timp ce reglajul electric pentru rândul al treilea de scaune este acum standard.  Acest reglaj este și mai practic acum pentru că se poate realiza în două feluri: ori de la butoanele aflate în portbagaj la fel ca la prima generație sau din alte două comutatoare amplasate în dreptul ușilor din spate. Iar volumul portbagajului este uriaș, mult mai mare ca la orice alt rival: de la 680 de litri cu 5 locuri până la 2.300 de litri când și cel de-al doilea rând de scaune este pliat. Niciun alt SUV nu oferă mai mult. Scaunele față multicontur (opționale, disponibile în mașina de test) oferă un confort regal și au reglaje similare cu cele de la Clasa S, inclusiv reglajul pe lungime.

Test GL 350 Bluetec 7

În mapa de presă, Mercedes susține că nivelul zgomotului în GL este la fel de mic ca la Clasa S și nu trebuie să uităm că actuala Clasa S este net mai silențioasă decât BMW Seria 7 sau Audi A8. După acest test, putem spune că Mercedes nu a exagerat în niciun fel. În ciuda formei de SUV, care favorizează un nivel mai ridicat al zgomotului la vânt, datorită unei suprafețe frontale mai mari, GL este foarte silențios, diferențele față de Clasa S nefiind semnificative.

Prin comparație cu ML, suspensia pneumatică Airmatic este standard, iar cu pachetul On&Off road, se oferă și o suspensie adaptivă. Cu toate aceste tehnologii la bord, GL este regele absolut al confortului și al liniștii, care înghite kilometri fărăr să simți vreo oboseală. Niciun SUV actual, nici chiar noul Range Rover, nu oferă un așa nivel de confort și de liniște.

Motorul turbodiesel V6 de 3 litri corespunde normelor EU6 și este unul dintre cele mai curate motoare diesel din lume. Mercedes anunță un consum oficial de numai 7,4 l/100 km, cu adevărat impresionant, dar foarte dificil de obținut în realitate. La un mers atent se poate obține o valoare bună raportată la gabaritul mașinii, de sub 9,5 l/100 km dar în condiții mai grele, cu drumuri virajate și macadam, consumul atinge circa 11 l/100 km. Dar chiar și cu aceste cifre, noul diesel este cu 20% mai economic decât vechiul propulsor. Motorul este foarte rafinat și se armonizează superb cu transmisia automată cu 7 trepte, care a fost revizuită și este acum și mai rapidă  chiar dacă nu schimbă la fel de repede precum cea cu 8 trepte de la rivali.

  • Poate cel mai silențios SUV de lux din lume
  • Cuplu omnipotent pentru dieselul V6 de 3 litri
  • Șapte locuri full size
  • Confort de top cu Airmatic
  • Abilități bune în off-road cu pachetul On&Off-road
  • Ruliu mai mic și dinamism mai mare cu Active Curve System

MAX vs MIN

  • Pachetul AMG nu se potrivește cu pachetul On&Off-Road
  • Consumul real este mai mare decât cifrele oficiale
  • Opțiuni scumpe

Mercedes nu a apelat la soluția supraalimentării în trepte cu două sau trei turbine ca BMW, pentru că motorul de 3 litri de la Mercedes dovedește că această soluție nu este necesară. Cuplul fabulos de 620 Nm disponibil între 1.600 și 2.400 rpm conferă o forță de împingere comparabilă cu cea a lui King Kong. Spre exemplu, motorul de 3 litri de la BMW, cu supraalimentare în trepte instalat pe noul X5 xDrive 40d dezvoltă 630 Nm între 1.500 și 2.500 rpm.

La condus, GL este un Mercedes tipic. Direcția electromecanică este foarte asistată, poate puțin prea asistată, dar în comparație cu vechea generație, inertia mașinii în curbe este mult redusă. Noul GL este cu 90 de kilograme mai ușor și din aceste 90 de kilograme 36 kg au fost economisite la punțile față și spate. Cu brațe duble suprapuse pe față și cu o configurație multilink pe spate, GL are o ținută de drum foarte sigură. La limită, impinge ușor pe roțile din față pentru ca apoi sistemul ESP să reacționeze prompt și eficient. Sistemul de tracțiune integrală 4Matic este probabil cea mai eficientă soluție în orice situație, atât pe zăpadă, cât și pe asfalt uscat sau macadam. Intervine progresiv și reduce subvirarea când ajungi la limită. Nu există supravirare și este ideal pentru un șofer obișnuit.

La limită există un oarecare ruliu, dar suspensia adaptivă îl atenuează mult. Cine dorește, poate achiziționa opțional scumpul sistem Active Curve, cu bare stabilizatoare active. Este foarte scump, dar contribuie din plin la reducerea ruliului. În viraje strânse înclinarea laterală poate fi redusă cu până la 10 grade, așa cum indică afișajul de pe displayul sistemului multimedia Comand. În off-road, sistemul Active Curve decuplează barele stabilizatoare pentru a obține o cursă mai lungă a suspensiei.

Test GL 350 Bluetec 5

Și pachetul de siguranță este impresionant incluzând sistemele Distronic Plus, Active Lane Keeping Assist, Active Blind Spot Assist și Pre-safe. Mașina de test a avut pachetul AMG, care include și jante AMG de 21 de inch încălțate cu pneuri de 295/35 R21. Chiar și cu aceste jante de 21 de inch cu pneuri sport, nivelul înalt al confortului nu are de suferit. În schimb, acest pachet nu e chiar cea mai potrivită combinație dacă se comandă  împreună cu pachetul On&Off road, mai ales dacă vrei să abordezi și drumuri mai greu accesibile. Pentru că GL poate merge aproape pe oriunde datorită abilităților excelente în off-road. Șoferul are la dispoziție șase programe: trailer, sport, auto, iarnă, off road 1 și off-road 2. Creierul electronic știe, cum să regleze garda de la sol (de la nivelul -1 la +3, ceea ce înseamnă maximum 306 mm) și când să cupleze reductorul. Dar dacă vrei, poți regla garda la sol și manual. Cu posibilitatea de a trece prin vad de apă adânc de  600 mm, cu un unghi de atac/degajare de 33/27 de grade și un unghi ventral de 23 de grade, GL-ul se poate aventura în multe zone dificile, chiar dacă Range Rover oferă valori mai bune ale acestor caracteristici (trece prinvad de apă de 900 mm, unghi de atac/degajare de 34,7/29,6 grade și unghi ventral de 27,3 grade). O caracteristică specifică este funcția adițională a sistemului inteligent de iluminare pentru off-road. În acest caz, farurile luminează o zonă mai largă în apropierea mașinii.

Mercedes a îmbunătățit și ergonomia. Ca și la ML, GL are versiunea mai veche de design a sistemului Comand. Este de modă relativ veche doar în ceea ce privește multitudinea butoanelor, pentru că în rest, conține toate funcțiile unui sistem multimedia modern: un hard disc de 80 GB, o grămadă de aplicații și o interfață media. Programele pachetului On&Off-road sunt ilustrate intuitiv și șoferul poate vedea tot timpul poziția gărzii la sol și înclinarea laterală.

 The Verdict

Mercedes a reușit să construiască un SUV de lux la fel de silențios și de confortabil ca o Clasa S și acest lucru este o realizare de excepție. Cu o echipare standard foarte bogată, GL este cu 20.000 de euro mai ieftin decât noul Range Rover, principalul rival, care are tot 258 CP. Cu pachetul On&Off-road, are abilități bune în off-road, iar cu sistemul Active Curve este foarte dinamic pentru un SUV de peste 5 metri.

 

Date tehnice Mercedes GL 350 BlueTec

ModelGL 350 BlueTec 4Matic
MotorV6, turbodiesel
Cilindree (cmc)2987
Putere max./turație (CP/rpm)258/3600
Cuplu max./turație (Nm/rpm)620/1600
Transmisieaut. 7 trepte
L/l/h (mm)5120/1934/1850
Ampatament (mm)3075
Volum portbagaj (l)680-2300
Mas? la gol (kg)2455
Viteză maximă (km/h)220
Accelerație 0-100 km/h (s)8,0
Consum mediu (l/100 km)7,4
Emisii CO2 (g/km)192
Preț (euro cu TVA, RO)76.601

Comentati?

Your email address will not be published.