Mercedes-Benz a publicat primele imagini și informații oficiale despre noul GLE Coupe, model văzut de Mercedes ca un as din mânecă în competiția cu BMW, mai exact cu modelul X6 al bavarezilor.
Dacă la prima vedere designul noului Mercedes GLE Coupe face trimitere directă, în linii mari, la aspectul exterior afișat de BMW X6, Mercedes-Benz afirmă că GLE Coupe se distanțează de BMW X6 la alte capitole, precum confort și spațiu interior.
Le-a trebuit ceva timp celor de la Mercedes-Benz pentru a se orienta către segmentul SUV-urilor coupe sportive, dar acum este clar că mănușa a fost aruncată; iar Mercedes-Benz a avut grijă ca GLE Coupe să nu intre în ring cu mâinile în buzunar. Pe lângă aspectul care împletește trăsăturile unui coupe cu cele ale unui crossover, noul Mercedes GLE va fi disponibil inițial în variantele GLE 350 d 4MATIC și GLE 400 4MATIC, plus versiunea de peformanță GLE 450 AMG.
În cazul lui GLE 350 d 4MATIC, Mercedes-Benz oferă clienților un propulsor diesel de 258 CP (190 kW), cu un cuplu maxim de 620 Nm disponibil încă de la 1.600 rpm. Dacă optează însă pentru GLE 400 4MATIC, potențialii cumpărători primesc un motor V6 pe benzină, cu injecție directă, capabil să dezvolte 333 CP (245 kW) și un cuplu maxim de 480 Nm, disponibil de la 1.400 rpm.
În cazul celor două variante descrise mai sus, distribuția cuplului pe punți este setată la 50:50, în timp ce suspensia de oțel AGILITY CONTROL cu sistem selectiv de amortizare este oferită ca dotare standard. Cei mai pretențioși pot opta pentru suspensia pneumatică AIRMATIC, disponibilă acum împreună cu funcția de amortizare continuă ADS Plus.
GLE 450 AMG este fără discuții vârful de gamă, iar inginerii AMG au ales pentru acesta o versiune înrăită a V6-lui pe bezină, care livrează acum 367 CP și un cuplu maxim de 520 Nm disponibil de la 1.400 rpm.
Pentru ca senzațiile trăite în noul GLE 450 AMG să fie înclinate către sportivitate, inginerii germani s-au ocupat de două aspecte: de modul în care reacționează mașina în reprizele de condus energic și de felul în care cel de la volan va percepe acest comportament.
GLE 450 AMG va utiliza sistemul DYNAMIC SELECT prin care șoferul va putea alege “temperamentul” mașinii în funcție de preferințe. Astfel, se poate jongla cu INDIVIDUAL, CONFORT, SLIPPERY, SPORT și SPORT +. Dacă în modul CONFORT mașina va răspunde la comenzi într-un mod relaxat, iar motorul va adopta un timbru plăcut dar domol, modul SPORT + va transforma noul GLE 450 AMG într-o mașinărie infernală, spun germanii. Transmisia automată 9G-TRONIC va schimba treptele mult mai sonor, în timp ce performanțele motorului se vor ascuți atât din punct de vedere dinamic, cât și acustic.
Mai mult, spre deosebire de versiunile GLE 350 și GLE 400, inginerii germani au distribuit cuplul pe cele două punți în raport de 40:60, astfel că puntea spate va face abordarea unor viraje ceva mai distractivă.
La interior, s-a încercat combinarea unui stil elegant cu trăsături mai degrabă sportive, dar cei familiarizați cu noile modele Mercedes vor recunoaște imediat consola centrală care asigură interacțiunea cu sistemul de control COMAND.
Tableta digitală este poziționată ergonomic, astfel încă cel de la volan nu va fi nevoit să-și ia constant ochii de la drum, în timp ce scaunele propun tapițerie din piele artificială pentru GLE 350 d 4MATIC și GLE 400 4MATIC sau tapițerie din piele naturală și Nappa pentru GLE 450 AMG.
Cum Mercedes-Benz nu putea neglija tocmai aspectul siguranței, noul GLE Coupe dispune de sistemul COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS dar și de funcția ACTIVE CURVE (pentru stabilizarea mașinii în viraje și un ruliu redus – soluție binevenită, pentru că în fond vorbim despre un SUV, indiferent de valențele sale sportive).
Sistemele de asistență sunt întregite de funcțiile DISTRONIC Plus cu Steering Assist și Stop&Go Pilot, PRE-SAFE cu detecția pietonilor și BAS PLUS cu Cross-Traffic Assist și Active Blind Spot Assist.
Noul Mercedes-Benz GLE Coupe va debuta la Salonul Auto Internațional de la Detroit, unde probabil îi vom afla și prețul.
Model | GLE 350 d 4Matic | GLE 400 4Matic | GLE 450 AMG 4Matic |
---|---|---|---|
Engine | V6, turbodiesel | V6, bi-turbo | V6, bi-turbo |
Displacement (cmc) | 2,987 | 2,996 | 2,996 |
Max. output/revs (HP/rpm) | 258/3,600 | 333/5,500 | 367/5,500 |
Max torque/revs (Nm/rpm) | 620/1,600-2,400 | 480/1,400-4,000 | 520/1,400-4,000 |
L/w/h (mm) | 4,900/2,003/1,731 | 4,900/2,003/1,731 | 4,900/2,003/1,731 |
Wheelbase (mm) | 2,915 | 2,915 | 2,915 |
Transmission | aut, 9 speed | aut, 9 speed | aut, 9 speed |
Traction | 4wd, 50:50% | 4wd, 50:50% | 4wd, 40:60% |