Informațiile referitoare la viitorul BMW Seria 1 Sedan apar la flux continuu din toate direcțiile. După toate fotografiile spion pe care ţi le-am tot arătat în ultima perioadă (cele mai recente venind nu mai departe de ieri), de această data îţi oferim o serie de simulări digitale realizate de RM Design.
Dacă am crede pe cuvânt ceea ce ne arată aceste simulări, noul BMW Seria 1 Sedan va semăna izbitor cu Seria 1 hatchback lansat recent – și așa ar și trebui să fie. Partea din față este, practic, aceeași, în timp ce design-ul lateral menține muchia fermă care se întinde pe toată lungimea mașinii. Spatele este similar cu cel de la Seria 2 coupe, dar cu stopuri mai mari, tipice modelelor noi – așa că nici aici nu avem parte de surprize.
Aspectul general al mașinii este mult mai liniștit, mai conformist decât cel de la Mercedes-Benz CLA (la același nivel cu Audi A3 în ceea ce privește îndrăzneala), așa că cele două ar trebui să atragă tipuri ușor diferite de clienți.
Seria 1 Sedan va mai duce o cruce grea: reprezintă tranziția la sistemul cu tracțiune față pentru sedanurile BMW, după ce contestatul (dar, dacă e să ne luamă după cifrele de vânzări, foarte bine primitul) Seria 2 Active Tourer a primit cele mai aspre critici pentru că a fost primul BMW de orice fel cu tracțiune față.
În timp ce BMW insistă că noua structură nu va compromite în niciun fel incisivitatea dinamică specifică mașinilor lor, bunul simț ne spune altceva. Am condus Seria 2 Active Tourer și am fost total impresionați de agilitatea sa (nici MINI nu e rău deloc), dar nu poți să nu simți că parcă lipsește ceva.
Dar ignoră toate acestea deocamdată – vom vedea cum se conduce mașina atunci când își va face, în sfârșit, apariția. Acum ne interesează doar look-ul, iar BMW Seria 1 Sedan pare să se încadreze în aceeași formulă de siguranță BMW din ultima perioadă. Nimic prea fantezist, nimic prea plictisitor; așadar, nimic asemănător lui Mercedes-Benz CLA.