Actualul A4 este veteranul dintre cele trei limuzine germane de clasă medie, după ce Mercedes-Benz a lansat anul acesta noua Clasă C iar BMW Seria 3 a fost prezentat în 2012. Programat pentru lansarea oficială în 2015, Audi A4 se află acum în ultimele etape de testare, după cum putem vedea și din aceste poze spion.
Inițial, Audi ar fi trebuit să lanseze noul A4 la sfârșitul acestui an dar, din cauza unor modificări de ultim moment în materie de design, data lansării a fost amânată pentru anul viitor. Despre ce modificări de design este vorba… numai angajații Audi pot știi. Deși va fi lansat oficial în 2015, viitorul Audi A4 va fi comercializat ca model 2016, în timp ce versiunile Avant și Allroad vor intra pe piață un an mai târziu (în 2016, ca model 2017).
Se pare că dimensiunile principale vor fi asemănătoare modelului din gama actuală, dar noua generație pare să aibă un ecartament mai lat în spate iar linia plafonului e mai plonjată, mai aproape de profilul unui coupe. În ceea ce privește platforma, noul Audi A4 va fi cel de-al doilea model care va folosi noua platformă MLB ( modular longitudinal) care, ulterior, va constitui baza pentru majoritatea modelelor Audi, pornind de la A4 în sus.
Viitorul Audi A4 va păstra arhitectura cu tracțiune față a actualului model și va oferi în continuare, opțional, sistemul de tracțiune integrală quattro. Pe lângă construcția modulară pe care o oferă, noua platformă MLB (denumită MLB Evo) permite de asemenea utilizarea a diverse tipuri de motorizări, inclusiv cele alternative. O versiune Plug-in Hybrid va fi disponibilă atât pentru piața europeană cât și pentru cea americană.
Toată lumea se întreabă dacă Audi va produce un noul model supersport RS4. Din păcate, nu avem informații concludente în acest sens dar, luând în calcul faptul că atât BMW, cât și Mercedes-Benz, au modele asemănătoare în gamă, lipsa unui astfel de model ar putea fi considerată o slăbiciune.
Din gama de motoare nu va lipsi cunoscutul 2.0 TDI în diferite versiuni de putere inclusiv noul bi-turbodiesel lansat la Passat cuplate la o transmisie manuală în șase viteze sau la una DSG cu dublu-ambreiaj și șapte trepte.
Gama se va completa și cu motoarele turbo pe benzină cu 4 cilindri și cu noul V6 diesel.
Foto: Automedia