PRIMUL TEST COMPARATIV Mercedes-Benz A 180 versus Audi A3 Sportback 1.4 TFSI, BMW 118i

,
2.75K 0

PRIMUL TEST COMPARATIV Mercedes-Benz A 180 versus Audi A3 Sportback 1.4 TFSI, BMW 118i. Unele mașini au o personalitate atât de puternică încât nici nu îndrăznesc să viseze la a se impune într-un test comparativ, ci la a cuceri inimile fanilor. Iar Mercedes A-Class și BMW Seria 1 sunt cele mai bune exemple. Acum Mercedes dă replica, oferind o suspensie adaptivă mai confortabilă. Dar este suficient pentru a învinge un Audi A3 Sportback?

Nu întotdeauna este ușor să fii obiectiv și nici să alegi motorul ideal în segmentul premium al mașinilor copacte. Audi, BMW și Mercedes, toate oferă opțiuni multiple în ceea ce privește versiunile pe benzină. Doar Audi promovează versiuni sub modelul 1.4 TFSI cu 150 CP din cadrul acestui test, una cu 125 și alta cu 110 CP.

BMW vine în versiunea 118i cu 136 CP, pregătită să concureze cu Mercedes A 180 cu 122 CP. Sub capota BMW-ului, respiră acum noul motor turbo cu 3 cilindri și cu o capacitate de 1499 cc. A-Klasse păstrează motorul turbo cu patru cilindri și 1,6 litri, care a confirmat deja, dar vine cu o caroserie mai bună.

test-mercedes-benz-a180-a3-118i-9

Suspensia variabilă disponibilă la noul A-Class este, bineînțeles, contra cost, Mercedes solicitînd 1.238 de euro pentru a oferi acest privilegiu, aceasta fiind, de fapt, una dintre cele mai recomandate opțiuni disponibile pentru A 180. Apasă butonul Dynamic Select din centrul consolei și patru moduri de rulare sunt gata de acțiune, cel numit Comfort dovedindu-se a fi și cel mai plăcut. A-Class nu este tocmai un covoraș zburător, dar compacta germană reușește acum să elimine mare parte a denivelărilor cu destul de multă încredere. Încă dă o senzație de disconfort atunci când are de-a face cu gropi adânci, mai ales când este încărcată serios.

A-Class nu a fost niciodata un cal de povara talentat, iar operațiunea facelift nu a schimbat mare lucru. Ca și înainte, stai bine în față, dar odată ce iei loc pe bancheta din spate, găsești izbitoare lipsa spațiului la cap și în dreptul umerilor. Și accesul pe locurile din spate este cam dificil de la bun început, totul din cauza poziției joase a acoperișului.

test-mercedes-benz-a180-a3-118i-12Dar haideți să trecem la partea mai bună, cea din față. Aici, A 180 se transformă într-un veritabil Mercedes, beneficiind de o pereche de scaune reușite și de un interior de calitate. Logica operațiunilor, dincolo de funcțiile de siguranță și multimedia, este, de asemenea, mai bună, deși (încă!) s-ar putea să nu-ți dai seama la prima vedere. Comutatorul rotativ central a fost păstrat, în timp ce maneta pentru ștergătoare și semnalizare este amplasată acum în stânga volanului, iar selectorul de viteze (dacă mașina este echipată cu transmisie automată), se află în partea dreaptă. În purul stil american!

Nu e mare lucru de menționat nici din punct de vedere al rulării. Motorul pe benzină cu injecție directă și 122 CP nu e tocmai exploziv, în ceea ce privește forța de tracțiune, însă, este foarte silențios și calm și pe deasupra, și destul de economic. Nu la fel de sportiv ca BMW sau Audi, dar cu siguranță, în stare să-și facă treaba. Atunci ce mai rămâne de zis despre A-Class? Direcția este armonioasă și exactă, chiar dacă nici aceasta nu diferă prea mult de cea a modelului precedent. De-a dreptul surprinzător este faptul că A 180 nu este cel mai scump automobil din cadrul acestei comparații și asta îi asigură poziția a doua, la final.

test-mercedes-benz-a180-a3-118i-8

BMW 118i cu puterea a trei cilindri

Vestea cea mare aici este noul motor cu trei cilindri, membru al familiei de motoare BMW B38, dezvoltat pe principiul revoluțional al cilindrului cubic unic de 500 cc. În cazul modelului 118i, motorul turbo L3 dezvoltă 136 CP, dar vine cu o putere oarecum greoaie, în acest test. Funcționează relativ mofturos și, în mod și mai surprinzător, se dovedește a fi cam moale la accelerație maximă și se turează oarecum… fără entuziasm.

În plus, noul motor turbo 118i cu 3 cilindri consumă cam cu jumătate de litru de benzină premium mai mult decât cel cu patru cilindri de la Audi și de Mercedes. Progresul pe parcursul retrogradării este evident. Mai ales pentru că 118i poate fi depășit de A 180, rivalul cu putere mai mică. Și nu putem arăta masa cu degetul, pentru că ambele modele au practic aceleași cifre: 1.394  pentru BMW și 1.393 de kilograme pentru Mercedes.

Ceea ce este și mai rău este că Seria 1 a pierdut un pic din manevrabilitate pe parcursul tranziției la actuala generație F20. Deși direcția sa este cea mai sensibilă din segment, nu reacționează la fel de ușor și de rapid în viraje, ca înainte. În schimb, plusul de confort nu este atât de mare pe cât era de așteptat, pentru că vehiculul bavarez nu pare să ruleze la fel de lin ca A3, iar acum, nici chiar A-Class nu pare izbitor de rigid cum era odată.

test-mercedes-benz-a180-a3-118i-11

Audi A3 1.4 TFSI, o sonată ușoară ca un fulg

O mașină bună la toate? Sigur un epitet care i s-ar potrivi modelului Audi A3 Sportback. Și mare parte poate fi trecută în contul motorului, care este cel mai puternic dintre cele trei, cu 150 P. Dar 1.4 TFSI cu sistemul de dezactivare a cilindrilor, care decuplează doi cilindri în momentul sarcinii parțiale, nu este numai puternic și calm, ci și foarte economic. Și la orice test ar fi supus, consumul este un pic mai mic decât cel al rivalilor. Doar în sarcină maximă, în modul Sport, motorul TFSI a consumat mult mai mult ca unitatea Mercedes.

Niciun strop de sudoare, însă, pentru că A3 Sportback poate și mai mult de atât. Avînd o caroserie de tip break, acesta oferă mai mult spațiu, o calitate reflectată imediat în uzul cotidian. Portbagajul său este mai practic și oferă o deschidere generoasă. În plus, nefiind de fapt, nicio surpriză, lasă și impresia că beneficiază de cea mai bună calitate, venind cu o serie amplă de finisaje de înaltă calitate. Diferențele dintre rivalii săi nu sunt semnificative, cu toate acestea, sunt sesizabile.

Oricât de plictisitor ar putea să pară, da, Audi vine cu ceva în plus, la fiecare capitol. Acest lucru se aplică și la putere, în mod evident, datorînd mare parte greutății reduse –Sportback este, în cele din urmă, cu 70 kg mai ușor ca modelele asemănătoare Seria 1 și Clasa A. Se pare că acest lucru explică manevrabilitatea ușor mai agilă. La testul solicitant de slalom, A3 a fost mereu un pic mai rapid ca 118i și A 180. Ați putea spune că nici nu contează, dar, în uzul cotidian, această abilitate se transformă într-o rulare sigură și un comportament neutru în viraje.

Între timp, ceilalți pasageri se pot bucura de scaunele bine conturate și de confortul flexibil. A3 este cel mai echilibrat și mai armonios, iar celelalte două nu au ce să facă pentru a ne convinge să ne răzgândim. Cu A3, cu siguranță, nu este deloc greu să fii obiectiv.

test-mercedes-benz-a180-a3-118i

Verdict
A3 este, în mod evident, cu un pas înaintea rivalilor: rulare, spațiu, confort, totul este un pic mai bun decât ceea ce oferă concurența. Înseamnă că s-a impus categoric. Nivelul îmbunătățit de confort chiar ajută modul de rulare al Clasei A. De asemenea mulțumitoare sunt rularea armonioasă, motorul economic și manevrabilitatea sigură, însoțite de un echilibru onest al costurilor. Pe de altă parte, BMW reprezintă cea mai mare dezamăgire din cadrul testului. Motorul modelului 118i este asupru și grosolan, iar confortul este unul mediocru. Nici direcția sensibilă și nici chiar manevrabilitatea ușor mai incitantă pur și simplu, nu mai pot salva BMW-ul.

Sursă: auto-motor-und-sport.de

 

Comentati?

Your email address will not be published.