Auto Express a testat Coupe-ul S 500 și coupe-ul S 63 AMG cu funcția Curve Tilt.
Mercedes are o tradiție în a construi coupe-uri rapide și elegante și, prin tradiție, le-a lansat mereu însoțite de o tehnologie inovatoare. Și povestea este valabilă și pentru noul Coupe Clasa S. Mercedes Coupe Clasa S este bazat pe noua limuzină Clasa S și înlocuiește vechiul CL.
Designul caroseriei este complet nou, cu linii ascuțite și o capotă lungă, acoperiș înclinat spre spate și un eleron simplu și elegant integrat în capacul portbagajului. Vârful de gamă S 63 AMG are un kit de caroserie și jante forjate din aliaj ușor
Toate modelele Clasa S Coupe au faruri inteligente cu LED iar luminile de zi și semnalizatoarele au cristale Swarowski pentru a produce o lumină clară. Se oferă de asemenea un acoperiș panoramic din sticlă, care, în niciun caz, nu împietează asupra caracterului practic al părții din spate. Acoperișul poate fi dotat și cu sistemul „Magic Sky”, care își modifică opacitatea la simpla atingere a unui buton.
În spate nu este spațiu ca în Clasa S, dar pentru un asemenea coupe spațiul oferit este suficient.
Este clar că Mercedes a făcut eforturi deosebite pentru a crea un interior special la limuzina S-Class, iar în cazul coupe-ului, planșa de bord este diferită de cea a limuzinei în ceea ce privește designul. Materialele sunt de cea mai înaltă calitate.
Modelele S 63 AMG beneficiază și de elementele sportive suplimentare, dar puteți fi siguri – fiecare model din serie emană calitate prin toți porii.
Ca și limuzina Clasa S, coupe-ul Clasa S oferă un confort suprem grație suspensiei pneumatice, iar Magic Body Control sporește și mai mult confortul. Camera care “vede” drumul reglează foarte rapid suspensia în funcție de condițiile drumului, iar sentimentul este că zbori deasupra asfaltului.
În plus, pe baza lui Magic Body Control, Coupe-ul Clasa S prezintă o tehnologie inovatoare denumită Curve Tilt Control.
Sistemul folosește suspensia controlată electronic pentru a înclina mașina așa cum se întâmplă în cazul motocicletelor, pentru a spori confortul. Funcția Curve Tilt nu are scopul de a crește viteza în curbe, ci pentru a ridica nivelul confortului în aceste situații. La o primă impresie, pare un pic artificială.
Coupe-ul Clasa S este, de asemenea, extrem de silențios, în ciuda faptului că este propulsat de un motor V8 bi-turbo de 5,5 litri și este în stare să ajungă de la 0 la 62 mph în 4,3 secunde, în cazul versiunii AMG. Alternativa este S 500 cu un motor biturbo de 4,7 litri și 455 CP.
Ca și la limzuina Clasei S, coupe-ul are cel mai silențios interior din întreaga industrie auto.
Coupe-ul S63 AMG vine, de asemenea, cu o suspensie upgradată, frâne îmbunătățite și cu o cutie de viteze MCT. Cea din urmă nu schimbă cel mai lin, dar per total, se descurcă foarte bine.
Pentru Marea Britanie regretul este că versiunea 4Matic nu este disponibilă în combinație volanul pe partea dreaptă.
În concluzie, coupe-ul S 63 AMG nu este totuși un SLS, dar nici nu trebuie să fie. A fost conceput ca să fie un model foarte rapid, plin de gadget-uri și cel mai confortabil din categoria sa de pe piață și exact asta este.