Dublă britanică pe o vreme britanică la Hockenheim, unde Jamie Green a reușit cea de-a 14-a victorie în DTM și a cincea pe acest traseu. Cheia a fost primul restart de tip Indy, care i-a venit de hac lui Timo Glock.
După calificările de sâmbătă, Mercedes a primit 5kg suplimentare, în timp ce Audi și BMW au putut să dea jos aceeași greutate. Diferența s-a văzut în FP3, când niciun model Mercedes nu s-a clasat în top 10. Maxime Martin a fost cel mai rapid, urmat de grupul Audi în care s-a putut intercala doar Spengler (P4). Ulterior, situația s-a mai echilibrat odată cu venirea ploii înainte de calificări, totul devenind o loterie în cele 20 de minute pe o pistă în uscare. Primele tururi au fost parcurse cu gumele de ploaie, iar lipsa intermediarelor a provocat mutarea pe slickuri. Însă nu mai e atât de simplu să dai randament imediat, căci interzicerea încălzitoarelor penaliza puternic tururile inițiale, până când slickurile ajungeau în temperatură.
Timo Glock a riscat și a schimbat foarte repede, fiind recompensat pe final cu pole position. Al doilea timp a fost stabilit de Augusto Farfus, însă acesta-și începuse turul imediat după ce cronometrul a ajuns la 00:00, așa că brazilianul a fost penalizat cu ștergerea ultimelor două repere și asta a echivalat cu plecare de pe ultima poziție. Astfel, l-a scutit pe Marco Wittmann de postura închizătorului de pluton. Mai important e că l-a lăsat pe Glock singur în avanposturi pentru BMW, însoțit de noul fenomen Rene Rast în prima linie. Urmau apoi Rockenfeller, Mortara, Spengler și Paffett.
Doar 17 grade în aer la ora startului și un gri sumbru oriunde te uitai pe cer – era foarte probabil ca pneurile de ploaie Hankook să apară în cea de-a doua parte a cursei. Manșa de duminică n-a mai avut un start curat, la trecerea prin primul viraj având loc contactul dintre Nico Muller, Robert Wickens și Loic Duval, doar primul dintre ei reușind să continue întrecerea. Lucas Auer a plecat excelent și a urcat de pe 8 pe 4, în timp ce Mortara și Rast au ieșit din top 10. Glock a rămas la conducere, urmat de Green și Rockenfeller.
După două tururi neutralizate în care s-au evaluat pagubele, mașinile s-au aliniat pe două rânduri în așteptarea primului restart de tip Indy. Jamie Green a anticipat momentul și l-a devansat pe Timo Glock, iar Rast a mai încasat o lovitură de la Maxime Martin. Oficialii au dictat o penalizare pentru Green, însă cele 5 secunde stop&go au fost compensate cu vârf și îndesat prin ritmul etalat la căderea primelor picături de ploaie. Jumătate de pluton a intrat prea repede pentru schimbul de pneuri și n-a mai contat în lupta pentru podium odată cu nevoia de a trece iarăși pe la boxe, căci ploaia nu le-a mai dat vreo speranță de a continua pe slickuri.
Marco Wittmann a urcat astfel pe 3, oprind inspirat la finele turului 19 direct pentru pneuri de ploaie. Green a intrat în turul 20, iar Auer a mai stat încă o buclă, fiind taxat de Wittmann și de Paffett. Ulterior, britanicul de la Mercedes a trecut de Wittmann și a început să reducă ecartul ce-l separa de Green, însă 15 secunde erau greu de recuperat în ultimele 10 tururi. La coada zonei punctelor, ghinionistul Glock a trecut de Ekstrom, Spengler și Engel pentru a încheia pe 8, la mai bine de un minut de învingător.
Jamie Green a bifat al 14-lea succes din carieră, iar astfel Mr. Norisring devine Mr.Hockenheim, după a cincea victorie pe traseul german de Grand Prix. Paffett (ultimul în turul 4) și Wittmann (plecat de pe 17) au completat miraculos podiumul, cu Auer pe 4 și distanțat în ierarhia generală, la cursa numărul 400 pentru Mercedes în DTM. Nico Muller a putut să aducă la sosire pe 5 un Audi cu avarii însemnate, rezistând totodată într-un duel cu di Resta. Așadar, ambele curse s-au încheiat cu toți cei trei constructori pe podium, iar regulamentele noi primesc validarea fanilor. Totuși, procedura de restart ar trebui clarificată până la următoarea etapă din DTM, ce va avea loc peste două săptămâni pe Lausitzring.
Clasament piloți: Auer 40p, Green 26p, Paffett 26p, Glock 25p, Rockenfeller 21p, Wittmann 16p.
Articol realizat de partenerii noștri de la Pitstops.ro.