Audi căştigă de două ori la Spielberg, Mercedes-AMG se mulţumeşte cu locurile 2

Mercedes-AMG, două locuri 2 în DTM la Spielberg.
,
1.51K 0

Weekend-ul abia încheiat a fost încununat cu o nouă rundă DTM, dubla de pe Red Bull Ring, din Austria. Au fost două curse alergate în condiţii complet diferite, cea de duminică stând sub semnul unei ploi serioase. Cei de la BMW erau mari favoriţi, însă jocurile s-au făcut între Audi şi Mercedes-AMG.

Campionatul German de Turisme marca o nouă ieşire din leagănul de baştină, după escapada din Olanda, de la Zandvoort, fiind marcată şi o scurtă excursie în Austria, la Spielberg, pe superbul circuit Red Bull Ring. Într-un peisaj de vis, pe o pistă care a fost modernizată fără a se ţine cont prea serios de costuri, cele opt automobile BMW porneau ca mari favorite. După un început de sezon şchiop, în care au fost concurenţii de bătut, bavarezii veneau după o excepţională tresărire de orgoliu în Olanda, acolo unde în prima cursă monopolizaseră primele şapte poziţii la final, o performanţă în premieră pentru DTM. Mai mult, cele opt turisme BMW aveau avantajul greutăţii, fiind cele mai uşoare.

Dar iată că planurile de acasă nu sunt întotdeauna plauzibile, iar week-end-ul prelungit de cursă de la Spielberg a început pe ritmuri de Audi, cu Edoardo Mortara vioară întâi. Italianul părea mânat în luptă de faptul că tot pe aceleaşi meleaguri obţinuse prima sa victorie în DTM, doar că de la acel moment trecuseră trei ani. Edo a controlat autoritar toate antrenamentele libere, semn, pe de o parte, că Audi revenea la forma de la începutul sezonului, iar pe de altă parte că singurul italian din DTM se simţea ca peştele în apă pe circuitul pe care se aleargă şi GranPrix-ul austriac de Formula 1.

A urmat o sesiune de calificare pentru cursa scurtă, de sâmbătă, în care tot Mortara a impus pasul de dans. Mai puţin imediat după start, când a avut o mică ezitare, în urma căreia Jamie Green (pornit de pe a doua poziţie a grilei de start în cursă) a preluat conducerea pentru un tur şi jumătate. Ulterior Mortara a mărturisit că startul său slab a fost influenţat de un deget rupt, la picior, care i-a creat probleme în chiar primele viraje după start. Green a profitat, a preluat conducerea şi a apăsat hotărât gazul, reuşind să pună câteva lungimi de maşină în ceva mai mult de un tur.

DTM 2015 - Spielberg - MercedesBlog.ro (063)

Din păcate, la mijlocul celui de-al doilea tur, din senin, Audi-ul lui Green a clacat şi cutia de viteze a dat un rateu. Fără a putea să schimbe vitezele la ieşirea dintr-un viraj, Green a fost victimă sigură pentru rechinii ce bâveneau din spate, aşa că italianul Mortara s-a văzut împin de soartă înapoi pe prima poziţie. Unde a şi rămas până la finalul celor 29 de tururi alergate în 40 de minute.

Dacă Audi a marcat încă o victorie în 2015, în spatele lui Mortara, în zona podiumului, afacerea a fost Mercedes-AMG. Tânăra speranţă Pascal Wehrlein a avut încă o comportare frumoasă şi a reuşit un loc 2, doar că importanţa acestuia era chiar mai mare decât a unei victorii banale. Asta pentru că pilotul de nici 20 de ani devenea, la fix jumătatea stagiunii 2015, liderul clasamentului general al piloţilor în DTM 2015, o performanţă mai mult decât strălucitoare, judecând după compania în care aleargă Wehrlein.

DTM 2015 - Spielberg - MercedesBlog.ro (052)

Podiumul a fost completat de un pilot disperat să (re)confirme, Paul di Resta. Campionul din 2010 nu a avut realizări notabile de la revenirea în DTM de acum doi ani, după cele trei sezoane petrecute în Formula 1, iar apropiaţii săi spun că Paul îşi doreşte o victorie cu orice preţ. Podiumul de la Spielberg este dovada că diResta este montat, însă pare că mai are destul de muncă până să termine pe prima poziţie.

Dacă Audi a câştigat şi Mercedes-AMG a obţinut două locuri pe podium, cei daţi mari favoriţi înainte de cursă, BMW, au dezamăgit. Singurul care s-a zbătut ca un leu în cuşcă mai în faţă a fost Augusto Farfus, veteranul jovial din curtea BMW Team RBM. Brazilianul a fost gata, gata să termine pe cinci, o performanţă care ar fi fost oricum prea ştearsă pentru BMW, dar cel pe care l-am numit de atâtea ori vulpea bătrână, Mattias Ekstrom (Audi) a stat la pândă de pe poziţia a şasea, iar în chiar ultimul tur de cursă, cu patru viraje înainte de steagul şah, suedezul a muşcat decisiv şi l-a înşirat pe Farfus în urma unei frumoase manevre de depăşire. Un zâmbet în plus pentru Audi, o lacrimă mai mult pentru BMW…

DTM 2015 - Spielberg - MercedesBlog.ro (030)

 

Rain Man de Suedia

Calificările pentru cursa lungă de duminică au fost monopolizate de Mattias Ekstrom, puternic motivat de finalul entuziasmant de cursă de sâmbătă. Ba mai mult, chiar dacă Pascal Wehrlein devenise noul lider din DTM, în urma evoluţiei încântătoare de cu mai puţin de 24 de ore în urmă, jocul rezultatelor ar fi putut să-l propulseze pe suedezul Mattias pe chiar poziţia proaspăt dobândită de Wehrlein. Pe doi s-a clasat Mike Rockenfeller, iar pe trei Gary Paffett. Trebuie menţionat că pentru Mattias era primul pole-position după o secetă de aproximativ trei ani, în timp ce BMW dezamăgea din nou pe un circuit ce ar fi trebuit să i se potrivească mănuşă, cu primul automobil abia pe poziţia a 14-a…

Condiţiile de cursă de duminică au fost diametral opuse faţă de cele de sâmbătă. O ploaie enervant de insistentă a acompaniat întrecerea pe toată desfăşurarea sa. Într-un fel, am putea spune că vremea neprielnică i-a mai scuturat puţin pe lupii tineri, pentru că cei mai incisivi şi performanţi piloţi, după cum veţi vedea, au fost tot ˝bătrânii experimentaţi˝. Mattias Ekstrom a condus fără drept de apel luptele de pe circuitul austriac, dar, marele merit îl are Gary Paffett, pilotul Mercedes-AMG ţinând permanent aproape de veteranul de la Audi.

DTM 2015 - Spielberg - MercedesBlog.ro (058)

Startul s-a dat lansat, după mai multe ture alergate în spatele safety car-ului. După retragerea acestuia s-a trecut la atac, dar a fost şi momentul în care a început sarabanda de greşeli. Erorile, mai mici sau mai mari, pot fi trecute în mare pe seama lipsei de experienţă, pentru că doar piloţii cu sânge mai proaspăt au gestionat greşit condiţiile atmosferice. Ekstrom a pornit bine, la fel şi Moke Rockenfeller, doar că Gary Paffett era mai precis şi mai incisiv decât cel din urmă, aşa că accederea sa pe poziţia a doua în clasamentul cursei nu a fost decât o chestiune de câteva minute.

Pascal Wehrlein a fost de nerecunoscut, cu două incursiuni neforţate în decor, incidente care, parcă, anunţau cel mai fierbinte moment al cursei de duminică. Spre finalul celor 60 de minute de alergare, Wehrlein (Mercedes-AMG) a reuşit o manevră de maestru şi a trecut concomitent de Timo Scheider (Audi) şi de Robert Wickens (Mercedes-AMG). La două viraje distanţă, în timp ce lucrurile păreau să se liniştească, Scheider a frânat foarte târziu, l-a atins destul de uşor pe Wickens, dar pista inundată de apă a făcut ca într-un biliard absurd de precis canadianul să ricoşeze în Wehrlein şi ambii să iasă în afara circuitului, pe zona de pietriş, în care au rămas prizonieri, fiind nevoiţi să abandoneze.

DTM 2015 - Spielberg - MercedesBlog.ro (009)

Pentru Wehrlein a fost cu atât mai dureros cu cât, la nici 24 de ore de când devenise lider în clasamentul DTM 2015, îşi vedea performanţa ştearsă cu buretele, pentru că Mattias Ekstrom, în ciuda presiunii din partea lui Gary Paffett, se îndrepta furtunos spre sosire. Iar suedezul a câştigat, tot pe ploaie, pentru a doua oară în 2015. Şi odată cu trofeul de la Spielberg aveam şi un nou lider al sezonului, acum că am trecut de jumătatea stagiunii.

Mercedes-AMG a dus iar un om pe poziţia a doua a podiumului, pe experimentatul Gary Paffett, în urma unei evoluţii foarte frumoase. Pe trei a terminat Edo Mortara, cel care a încununat un week-end perfect, cu două podiumuri pentru Audi (celălalt pe cea mai înaltă poziţie). Cel mai bine clast pilot BMW a fost Antonio Felix da Costa, locul 11. Totuşi, după excluderea lui Timo Scheider, sancţiune dictată după finalul cursei pentru manevra prin care s-a descotorosit de Wehrlein şi de Wickens, da Costa a reuşit să avanseze o poziţie, aducând puncte de consolare pentru BMW, constructor care a bifat încă un week-end de coşmar…

DTM 2015 - Spielberg - MercedesBlog.ro (042)

 

Clasament general DTM 2015

1. Mattias Ekstrom (Audi RS5 DTM) – Audi Sport Team Abt Sportline: 111 puncte

2. Edoardo Mortara (Audi RS5 DTM) – Audi Sport Team Abt Sportline: 98 puncte

3. Pascal Wehrlein (Mercedes-AMG C 63 DTM) – gooix/Original-Teile Mercedes-AMG: 94 puncte

4. Jamie Green (Audi RS5 DTM) – Audi Sport Team Rosberg: 81 puncte

5. Gary Paffett (Mercedes-AMG C 63 AMG) – EURONICS/BWT Mercedes-AMG: 61 puncte

6. Robert Wickens (Mercedes-AMG C 63 DTM) – SILBERPFEIL Energy Mercedes-AMG: 57 puncte

7. Christian Vietoris (Mercedes-AMG C 63 AMG) – gooix/Original-Teile Mercedes-AMG: 56 puncte

8. Bruno Spengler (BMW M4 DTM) – BMW Team MTEK: 52 puncte

9. Marco Wittmann (BMW M4 DTM) – BMW Team RMG: 51 puncte

10. Antonia Felix da Costa (BMW M4 DTM) – BMW Team Schnitzer: 44 puncte

 

 

 

 

Comentati?

Your email address will not be published.