Mercedes prezintă primele informații și fotografii cu noul Mercedes C-Class Coupe. Cea mai sportivă versiune a noului C-Class a debutat la Salonul Auto de la Frankfurt și va ajunge în showroom-uri în decembrie 2015.
Noul Mercedes C-Class Coupe este cel de-al treilea membru al familiei C-Class, după limuzină și T-Model. Avînd la bază noua platformă MRA, folosită și pentru limuzină, modelul Coupe prezintă noua punte față cu patru brațe de la limuzină, la care braţul de prindere al roţii este decuplat de sistemul arc-amortizor, iar pe spate, suspensia independentă cu 5 brațe.
Noul Mercedes C-Class Coupe este dotat standard cu suspensie de oțel. Două versiuni de suspensie cu sistem selectiv de amortizare sunt disponibile, fiecare fiind cu 15 mm mai joase:
– suspensie confortabilă Agility Control cu caracter sportiv
– suspensie sport care include sistemul Sports Direct-Steer pentru o manevrabilitate mai bună
Există și o opțiune pentru suspensia pneumatică Airmatic, o dotare unică în clasa sa.
Șoferul poate selecta unul dintre cele cinci moduri de condus folosind comutatorul Dynamic Select: Eco, Comfort, Sport, Sport+ și Individual. Dynamic Select setează răspunsul motorului, al cutiei și al direcției, dar și al suspensiei Airmatic, în cazul în care aceasta este bifată pe lista de opțiuni.
AMG Line este oferit ca alternativă și vine cu jante din aliaj ușor de 18 inch, o grilă a radiatorului de tip diamant, cu paraşocuri și praguri speciale, tapițerie Artico lucrată manual din piele/microfibră Dynamic neagră prezentând cusături contrastante, un volan sport multifunctional cu partea inferioară aplatizată și pedale AMG sport.
Este disponbilă o gamă de șase motoare, toate cu patru cilindri, turbo şi cu injecție directă: patru pe benzină și două diesel.
Gama pe benzină începe cu C 180 (1,6 litri/156 CP), urmat de trei motoare de 2 litri: C 200 (2 litri/184 CP), C 250 (2 litri, 211 CP) și C 300 (2 litri, 245 CP).
Gama diesel este alcătuită din motorul de 2,2 litri cu 4 cilindri și 170 CP (C 220 d) sau 204 CP (C 250 d), care beneficiază de tehnologia eco SCR (Selective Catalytic Reduction).
Noul Coupe este cu 95 mm mai lung și cu 40 mm mai lat decât vechea generație, iar ampatamentul este cu 80 mm mai lung. Are și o lungime cu 60 mm mai mare față de predecesorul său între pedalier și puntea faţă.
Așa cum au dezvăluit fotografiile spion, partea posterioară cu cele două stopuri înguste alcătuite din două părți este inspirată de la S-Class Coupe. Linia de coupe se extinde dincolo de pasajele roților din spate. O linie mediană înaltă și portierele fără rame la geamuri cu oglinzile exterioare montate pe portiere subliniază caracterul sportiv. Partea frontală este caracterizată de grila radiatorului de tip diamant și de o capotă alungită. Coeficientul aerodinamic Cx de 0,26 este cel mai bun din clasa sa.
Bordul este preluat neschimbat de la limuzină, dar interiorul prezintă o amprentă mai sportivă. Formele cursive caracterizează consola centrală, dar și panourile ușilor și ale părții din spate, care se contopesc armonios pentru a scoate in evidență caracterul sportiv.
Speciale pentru Coupe sunt scaunele sport cu sistem automat de livrare a centurii de siguranță pentru un confort sporit. O serie consistentă de sisteme de siguranță și de asistență este disponibilă standard sau opțional. Pachetul standard de siguranță include Attention Assist cu sensibilitate reglabilă și Colission Prevention Assist Plus, care vine cu avertisment acustic ce îi atrage atenția șoferului la viteze de peste 7 km/h și Adaptive Brake Assist, care ajută la evitarea coliziunilor, sporind efectul frânării.
Dotările opționale de siguranță active includ Distronic Plus cu Steering Assist și Stop&Go Pilot, sistemul Bas Plus Brake Assist, Active Lane Keeping Assist, Pre Safe Plus, Active Parking Assist și Adaptive Highbeam Assist Plus.
Ca și la limuzină, sistemul de aer condiționat folosește navigația pentru a detecta tuneluri și închide automat flapsurile de recirculare a aerului când intră într-un tunel, deschizîndu-le ulterior, la ieșirea din acesta.
Sistemul de bază Audio 20 oferă telefonie de bază ca dotare standard, care conectează un telefon mobil la vehicul prin intermediul unei interfațe Bluetooth standardizate. Modulul de navigație Garmin este o dotare extra opțională pentru Audio CD, în timp ce sistemul multimedia și de navigație Comand Online prezintă un display mai mare cu o rezoluție de 960 x 540 pixeli.