Piața SUV-urilor de lux se află în continuă expansiune. Nu mai puțin de șapte noi modele vor fi lansate până în 2019. Mercedes-Maybach GLS va avea de înfruntat șase rivali în 2018.
BMW a anunțat deja că a dat undă verde pentru X7, Maserati va lansa noul Levante în mai 2016, Lamborghini Urus a primit, de asemenea, aproparea pentru intrarea în producție începînd cu 2018, Rolls-Royce se află la comanda proiectului Cullinan, care va deveni primul SUV din istoria Rolls-Royce în 2018, iar Aston Martin DBX își va face apariția în 2019. Și Mercedes va da o replică în 2018 cu un SUV Maybach, care va avea la bază viitoarea generație a GLS, conform declarațiilor lui Olla Kalenius, membru în Consiliul de Administrație de la Mercedes.
Iată principalii rivali ai viitorului Mercedes-Maybach GLS dar și cele mai recente informații despre acesta.
- Mercedes-Maybach GLS
Se pare că Mercedes-Maybach GLS va fi cel de-al treilea Maybach al noii ere, după S-Class și viitorul E-Class Maybach, programat pentru 2017. Conform spuselor lui Olla Kalenius, o versiune Maybach a modelului GLS este fezabilă dar abia pentru viitoarea generație GLS.
Programat pentru 2018, Mercedes-Maybach GLS va veni cu un interior inspirat de Maybach S-Class și cu scaune individuale în spate. Lista de motorizări va include un V8 de 455 CP și un V12 de 530 CP, în timp ce o versiune Plug-In Hybrid se află în discuții.
Ca în cazul Maybach-ului S-Class, creșterea prețului va fi una moderată. Și călcînd pe urmele Clasei S Maybach, designul viitorului GLS Maybach nu va fi unul independent, ci va fi derivat din GLS-ul de serie.
- Bentley Bentayga
Conceput de către Luc Donkerwolke, Bentley Bentayga a deschis un nou capitol în segmentul SUV-urilor de lux. Automobilul super luxos cu un motor W12 biturbo de 6,0 litri cu 608 CP și 900 Nm este cotat la 214.000 de euro. În viitor, Bentayga va fi disponibil și cu un motor V8 turbodiesel, dar și într-o versiune Plug-In Hybrid. Bentayga joacă un rol crucial în viitorul companiei Bentley, care intenționează să crească de la 11.020 de unități în 2014 la 15.000 în 2018 și la 20.000 în 2020.
- Maserati Levante
Levante nu este cel mai scump, cel mai greu și nici cel mai mare SUV de lux, dar este un Maserati. Platforma și sistemul de tracțiune integrală sunt preluate de la Ghibli SQ4, în timp ce suspensia pneumatică cu șase nivele de gardă la sol a fost dezvoltată special pentru Levante. Vânzările vor fi demarate în mai-iunie 2016, cu trei versiuni: două motorizări pe benzină V6 de 3,0 litri cu 350, respectiv 430 CP și una cu propulsie diesel, tot V6 de 3 litri, de 275 CP. Prețul de pornire este de 72.500 de euro. Șefii de la Maserati neagă, pentru moment, o versiune super sport propulsată de motorul V8 biturbo de la Quattroporte, susținînd că oferta actuală acoperă 90% din cererea pieței, iar o versiune de top pe benzină nu ar găsi chiar atât de mulți clienți.
- BMW X7
Fostul CEO de la BMW, Norbert Reithofer, a anunțat, anul trecut, la ceremonia de aniversare a 20 de ani a uzinei din Spartanburg că BMW va construi super SUV-ul X7 începînd cu 2018 la Spartanburg. Modelul X7 va veni standard cu șapte locuri și va costa peste 100.000 de euro. Și BMW va oferi o versiune super luxoasă cu patru locuri și un spațiu mare în spate. X7 va avea la bază o nouă platformă de aluminiu și va fi propulsat de un motor V12, dar și de o unitate
Plug-In Hybrid.
- Rolls Royce Project Cullinan
Rolls-Royce plănuiește primul SUV din istoria companiei, cunoscut, pentru moment, sub denumirea de Proiectul Cullinan. Denumirea finală nu a fost încă stabilită, dar știm că viitorul SUV Rolls-Royce va avea o lungime de aproximativ 5,50 metri, va beneficia de tracțiune integrală și va fi propulsat de un motor V12 probabil într-o combinație hibridă. Caroseria este mai apropiată de cea a unui crossover decât de aceea a unui SUV veritabil, iar interiorul va păstra standardele înalte ale calității Rolls-Royce în ceea ce privește materialele și exclusivismul.
- Lamborghini Urus
Conceptul prezentat în 2012 la Salonul Auto din China va intra în producția de serie în 2018. Va beneficia de tracțiune integrală, dar motorul nu va fi un V12 și nici un V10.
Din cauza emisiilor și pentru că Lamborghini vrea să stabilească pentru Urus o poziție total diferită față de aceea ocupată de Bentley Bentayga, motorul va fi un V8 biturbo de 4,0 litri mai ușor, cu 605 CP și 750 Nm.
- Aston Martin DBX
Prezentat sub forma unui concept la Salonul Auto de la Geneva din2015, Aston Martin DBX va intra în producția de serie în 2019, într-o uzină complet nouă. După negocieri îndelungate, noul CEO Andy Palmer a decis că Aston Martin nu va împrumuta platforma Mercedes, ci va folosi una construită de companie, cu un centru de greutate mai coborât.
Aston Martin DBX va fi un fel de SUV coupe, dar va avea patru uși, nu doar două, cum a avut conceptul de la Geneva. O propulsie electrică, așa cum a avut conceptul prezentat în Elveția, nu este pe listă, iar unitatea hibrid V12 va transfera cuplul către toate cele patru roți.