Cât de bun este noul Mercedes GLC? Până la primul drive test, iată prima comparație statică între GLC și principalii săi rivali, Audi Q5, BMW X3 și Land Rover Discovery Sport.
Este chiar un paradox. Fostul GLK, cu liniile sale drepte, ne aducea aminte de legendarul G-Class. Deși avea o suspensie cu o cursă lungă, o gardă la sol generoasă și unghiuri de atac și ieșire bune, fostul GLK nu era un off-roader veritabil. Ok, era mai polivalent decât Audi Q5 și BMW X3, care se concentrează mai mult pe dinamica rulării, dar GLK era fratele veritabil al Clasei G doar în ceea ce privește designul.
Acum, noul GLC și-a făcut apariția cu liniile sale fluide, apropiindu-se de designul modern al noii Clase C. Dar sub caroserie, am găsit un SUV mult mai bine pregătit pentru off-road decât fostul GLK.
Acum 15 ani, BMW a descoperit că 98% dintre clienții săi nu își folosesc SUV-urile în condiții dure de off-road. Dar pe de altă parte, clienților le place să știe că SUV-urile lor fac față cu brio în off-road.
Dieter Zetsche, CEO-ul de la Daimler, a declarat săptămâna trecută, la ceremonia de lansare a GLC-ului: “Deși folosesc rar abilitățile off-road, acestea sunt practic o poliță de asigurare – clienților le place să știe că pot ieși din casă și dacă vremea se înrăutățește.”
Cu acest gând, noul GLC creează noi standarde în segmentul SUV-urilor de clasă medie. Dar înainte de a intra în detalii, este necesară o lămurire. Mercedes nu consideră că Porsche Macan reprezintă un rival pentru GLC. Acest rol este rezervat viitorului GLC Coupe, care va fi lansat anul viitor.
Din acest motiv, Mercedes a menționat în mapa de presă că noul GLC este primul SUV de clasă medie cu suspensie pneumatică. Pentru că Macan are, de asemenea, suspensie pneumatică. Dar Macan încă nu are o versiune cu patru cilindri și Mercedes l-a plasat ca un concurent doar pentru GLC Coupe.
Revenind la rivalii de tradiție, haideți să vedem care sunt avantajele și dezavantajele noului GLC.
GLC are unele dintre cele mai bune aptitudini off-road din clasa sa. Doar Land Rover Discovery Sport îl poate egala.
Folosind noua platformă MRA de la Clasa C, GLC poate fi configurat cu suspensie pneumatică în combinație cu un pachet off-road.
Noua gardă la sol cu suspensia clasică este de 181 mm, dar cu pachetul off-road și suspensia pneumatică, garda la sol este de 227 și poate atinge 277 mm pe modul Rock Assist. Prin comparație, Discovery Sport are 212 mm, în timp ce BMW X3 și Audi Q5 se opresc la 200 mm deasupra suprafeței de rulare.
Cu pachetul off-road și suspensia pneumatică, GLC are unele dintre cele mai bune unghiuri de atac/ventral/ieșire: 31/20/25 de grade (BMW X3 26/19/21 de grade, Audi Q5 25/18/25 de grade, Discovery Sport 25/21/31 de grade).
Pe de altă parte, Discovery Sport înregistrează cea mai bună adâncime la trecerea unui vad de apă cu 600 mm (doar 300 mm pentru GLC, chiar și în versiunea cu suspensie pneumatică).
Noul GLC beneficiază și de o structură hibridă a caroseriei, cu utilizarea masivă a aluminiului, ca în cazul noului C-Class. În ciuda dimensiunilor sale mărite (12 cm în plus în lungime, 5 cm în lățime, ampatament cu 11,8 cm mai lung), noul GLC este cu 80 kg mai ușor decât fostul GLK. Din cele 80 de kilograme, 50 de kilograme au fost economisite la caroserie.
Versiunea care se va vinde cel mai bine, GLC 220d 4Matic/170 CP combinată cu o cutie automată cu 9 trepte, cântărește 1.845 kg, în timp ce Discovery Sport cu noua gamă de motoare de 2 litri Ingenium (150 și 180 HP) și Audi Q5 2.0 TDI /177 HP cu S Tronic sunt cu 70 de kilograme mai ușoare. BMW X3 xDrive 20d este cel mai ușor din această clasă cu 1.745 de kilograme pentru versiunea xDrive 20d cu o cutie automată cu 8 trepte.
Fostul GLK a suferit din cauza spațiului restrâns pentru picioare și din cauza unui portbagaj mai mic în comparație cu rivalii săi. Dar pe de altă parte, fostul GLK era și cel mai mic din clasa sa.
Cu un ampatment de 2.873 mm – cel mai lung din cadrul segmentului (Discovery Sport 2.741 mm, Audi Q5 2.810 mm, BMW X3 2.810 mm), o lățime interioară la nivelul coatelor față/spate de 1.499/1.474 mm și un spațiu la cap față/spate de 1.065/1.005 mm, GLC promite acum mult mai mult spațiu pentru pasagerii din spate. Mercedes declară că spațiul efectiv rezervat picioarelor pasagerilor din spate a crescut cu 57 mm de la 891 mm la 948 mm.
Volumul portbagajului a crescut și el dramatic de la 470 la 550 litri, în timp ce capacitatea maximă atinge 1.600 litri (1.550 litri înainte). BMW X3 oferă exact aceeași capacitate în ambele cazuri, de la 550 la 1.600 litri, în timp ce Audi pune la dispoziție între 540 și 1.560 litri. Discovery Sport nu prezintă cifre oficiale în privința volumului portbagajului, dar aceasta este singura mașină din segment care poate fi comandată în versiunea cu șapte locuri.
La debutul vânzărilor, Mercedes GLC este disponibil cu motoare cu doar patru cilindri: două versiuni diesel de 2,1 litri și 170/204 CP și versiunea turbo pe benzină de 2 litri cu 211 CP, toate în combinație cu o cutie automată cu 9 trepte.
Discovery Sport cu motorul Ingenium de 2.0 litri, cu 150 și 180 CP, Mercedes GLC 220d 4Matic/170 CP și GLC 250d 4Matic/204 CP sunt cele mai eficiente, cu un consum mixt de 4,9 l/100 km, respectiv 5,0 l/100 km. Cu 190 CP, BMW X3 are nevoie de 5,2 l la fiecare 100 km, în timp ce Audi Q5 2.0 TDI/177 CP are un consum de 5,9 l/100 km.
Lansat cu jumătate de an în urmă, Discovery Sport are, de asemenea, doar trei variante de motorizare cu 4 cilindri în același spectru de putere ca și GLC. Audi și BMW au oferte mai variate. Peste versiunile cu patru cilindri, gama Audi Q5 include două motoare V6 pe benzină (S Q5 este disponibil doar pe piața americană), două motoare V6 pe motorină (incluzînd aici și vârful de gamă S Q5 TDI cu 313 CP), plus o versiune Hybrid fără tehnologie Plug-In. În cazul lui BMW X3, poți alege între două motoare pe benzină cu 4 cilindri (184 și 245 CP), un motor pe benzină cu șase cilindri în linie și 306 CP și două motoare diesel cu 4 cilindri (150 and 190 CP) și două cu 6 cilindri (258 and 313 CP).
Gama Mercedes GLC va fi completată cu GLC 350e, primul SUV de clasă medie cu tehnologie Plug-In Hybrid și motoare V6 pe benzină și motorină.
Pare a fi doar o chestiune de timp până când GLC 63 AMG cu motoare biturbo V8 de 4,0 litri cu 510 CP va primi undă verde. Atunci când se va întâmpla, acesta va fi cel mai puternic SUV de clasă medie.
Interesant articolul si comparatia. Totusi, Audi Q5 nu mai are de multa vreme in oferta versiunea de 2.0 TDI 177 CP, a fost inlocuita cu doua versiuni “clean diesel” de 163 CP si 190 CP.